Comfort bij kleine oneffenheden verbeteren

dirkornee

Nieuw lid
@Rallye juist, dat is wat ik er van begreep en precies wat ik zoek. Comfort bij het cruisen, tikkie stijver bij scheuren.
Te zacht… ja in de bochten wel maar rechtuit over een oneffenheid juist weer niet. Volgens mij zijn de fabrieksschokdempers gewoon een beetje prut. De auto is verder trillingsvrij, wielen zijn goed gebalanceerd. En eens, 16 inch zie ik ook niet zo erg zitten, vind de 17 inch mooi staan nu.
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je al eens gekeken of dingen als veerpootlagers niet defect zijn?
Het klinkt een beetje als een klapperend onderstel. Andere veren en dempers gaan dan niet echt helpen.
 

dirkornee

Nieuw lid
@Bakkertje de auto is in juli na aanschaf voor een grote beurt geweest en heb de garage toen gevraagd alles even goed na te lopen. Neem aan dat ze dan de wielen ook wel ff heen en weer schudden toch? Heb niet de indruk dat de veerpootlagers op zijn, maar wie weet is het een beetje van beide. Ik zal ze in ieder geval gaan mee vervangen als ik besluit de dempers te wisselen.
 

Bakkertje

Forumguru
@dirkornee als de hele boel los ligt zou ik dergelijke delen zeker ook vervangen.
Het MQB platform heeft best wel wat rammel klachten op slecht wegdek. Heb zelf een nieuwe Touran gehad die dit had en mijn huidige Passat doet het ook. Het zou jammer zijn als je een flinke investering doet in je onderstel zonder dat het dan opgelost is. Maar als ik het zo lees pak je het grondig aan :thumbsup:

Hoe grondig een garage kijkt is natuurlijk moeilijk te beoordelen. En ik zou ook echt niet weten hoe je bijvoorbeeld een toplager van je verpoot kunt controleren?
 
Bovenaan Onderaan