@verdamme, ja de Sedan is breder op schouderhoogte omdat daar bij de combi een brede raamstijl zit, bij de Sedan niet. Vergelijk de achterdeuren van de sedan en de combi maar eens. Bij een combi zitten de hoofdsteunen de buitenste kinderstoelen dan strak tussen de middelste stoel en de stijl. (net als bij een octavia combi, die had ik voor de Superb). Op heuphoogte zijn ze overigens identiek en heb ik zelfs het idee dat de Octavia en Superb maar weinig scheelt achterin in de breedte. Bij het uitzoeken van mijn auto ben ik met onze 3 kinderstoelen de showroom ingestapt en ben ik gaan passen in de diverse auto's bij de VAG dealer. Eenvoud van passen in de breedte:
1. Touran (niet in 20% te krijgen en daarmee netto minimaal 100 euro per maand duurder)
2. Nieuwe Jetta (echt waar, daar heb je meer ruimte dan in een passat)
3 / 4 Passat & Superb Sedan waarbij je bij de Passat meer hoofdruimte hebt en bij de Super (veel) meer beenruimte. Die hoofdruimte hebben we niet nodig, beenruimte is wel handig als je er 1 in het midden vast wil snoeren. PRijs en het feit dat de Superb 1500 kg mag trekken en de Passat 1400 heeft bij ons de doorslag gegeven. Hoewel een Jetta met DSG ook erg aantrekkelijk leek / is..