Columbus als MP3 speler

!Škoda!

Actief lid
Hallo, hoeveel mp3's kun je al niet kwijt op 20 Gb. Veeeeel hoor!

Klopt ben ik met je eens maar er zijn mensen die vinden het nooit genoeg vandaar dat ik het even aanhaal.

Alleen jammer dat er meer dan 5 Gb "niets" doet, en dus "weggegooid" is :(
Das was toch de mogelijkheid van 25% (totaal 25Gb ipv 20 Gb) meer :koffie:

zal met mijn verzameling van 123 Gb toch moeten selecteren :tongue:

Ik heb 3572 MP3's, dat is 17,4 GB, en ruim 244 uur muziek. Het zal er, naast de navigatiefiles die ik naar de harde schijf kopieer, misschien niet eens oppassen, maar laat ik eens 200 uur muziek overhouden. Dan duurt het lang genoeg voor ik een nummer de tweede keer hoor ...:473:
En dan heb ik ook de radio nog!

Voor mij is een grotere schijf verder geen optie ivm garantie; ik wil geen risico met een leasebak.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb 3572 MP3's, dat is 17,4 GB, en ruim 244 uur muziek. Het zal er, naast de navigatiefiles die ik naar de harde schijf kopieer, misschien niet eens oppassen, maar laat ik eens 200 uur muziek overhouden. Dan duurt het lang genoeg voor ik een nummer de tweede keer hoor ...:473:
En dan heb ik ook de radio nog!

Voor mij is een grotere schijf verder geen optie ivm garantie; ik wil geen risico met een leasebak.
Ik heb 8000 nummers, 50 GB... dus past niet ;) maar goed, niet alles hoeft erop. Maarja, dan moet je weer kiezen pffff :eek:oo:

LenK

Forumguru
Je kunt er ook nog een DVD in stoppen, heb je weer 8.5 GB erbij (als ie 2-layer leest).

Maar eh, deze discussie valt bij mij onder "waar hebben we het over" of te wel discussie om de discussie.

3000 songs online in je auto en dan nog een radio en dan nog niet genoeg muziek????
En hoeveel tijd ben je bezig met laden op die HD van al die data en hoeveel tijd ben je bezig om naar een specifieke map of album te gaan?

!Škoda!

Actief lid
Zijn daar al ervaringen mee, gebruikers van de Columbus? Hoe werkt dat, hoe snel gaat dat? Foto's?
geen foto's, en snelheid hangt af van je mappenstructuur.

bij mij: artiest > album > mp3
afhankelijk of ik boven of onder in de lijst moet zijn is dat twee of vijf "tikjes", maar al met al minder als 1 sec als je de weg (en handigheid)hebt.

Misschien heb ik ergens iets gemist, maar ik heb in elk geval nog niets gelezen over de ervaringen van de Columbusgebruikers met MP3's. Heeft er iemand al een paar giegs muziek opstaan, en hoe is die dan te benaderen? Gewoon directory-structuur, shuffle play op een of meer directories, hoe snel werkt het etc.? Gewoon, wat zijn de - zowel positieve als negatieve - ervaringen?

Steve

Senior Member
Misschien heb ik ergens iets gemist, maar ik heb in elk geval nog niets gelezen over de ervaringen van de Columbusgebruikers met MP3's. Heeft er iemand al een paar giegs muziek opstaan, en hoe is die dan te benaderen? Gewoon directory-structuur, shuffle play op een of meer directories, hoe snel werkt het etc.? Gewoon, wat zijn de - zowel positieve als negatieve - ervaringen?
Mp3 gaat heel goed met de columbus.
Ik heb er nu een gig of 10 op staan alleen het kopieeren gaat wat trager maar is prima te doen terwijl je aan het rijden bent en naar de radio aan het luisteren ben.
Shuffleplay, directory structuur is heel erg goed te doen.

Ik heb nog geen min punten ontdekt met MP3 afspelen.

Tipje is om de directory structuur al aan te maken op de SD of CD/DVD en dan de hele directory te kopieren ipv elk los album etc dat scheelt je heel veel tijd.
Mocht je een volgende SD CD/DVD erin doen houd dan dezelfde directory structuur aan dan komt de vraag of het overschreven moet worden dan kies je ja en staat elk album in dezelfde directory als je al eerder hebt aangemaakt.

Browsen tussen albums is heel overzichtelijk en je kan telkens een directory omhoog of omlaag en dan kiezen voor een los nummer of het afspelen van het hele album of zelfs directory.
Shuffleplay kan op elk gewenste directory diepte.

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]Om geen topic 'vervuiling/mixing' te krijgen is dit topic bedoelt om te discussiëren over de Columbus als MP3 speler.

Nu zijn er dus 3 topics voor dit geweldige apparaat:
1. Columbus als NAVIGATIE
2. Columbus als DVD speler
3. Columbus als MP3 speler.

Post je vragen over de Columbus aub in het juiste topic...dat maakt terugzoeken voor iedereen (en niet alleen jezelf, maar ook je collega forumleden) een stuk makkelijker!

Alle MP3 gerelateerde postings heb ik hierin gekieperd.[/moderatorbreak]

Columbus

Heb afgelopen zaterdag mijn Octavia HB Att Business opgehaal, wat overigens een super auto is..maar nou heb ik een simpele vraag over de columbus:
hoe vul ik mijn HDD met mp3??
Heb de handleiding erop nageslagen maar krijg het niet voor elkaar:crazy:

Steve

Senior Member
Stop er een CD/DVD of SD kaart in.
Klik vervolgens op het media wat je wilt hebben.
Klik nu op het vakje achter de map of titel die je wilt hebben.
Nu krijg je de optie om te kopieren.

Tis even zoeken maar als je het eenmaal weet is het supersimpel :)

jbr66

Nieuw lid
Stop er een CD/DVD of SD kaart in.
Klik vervolgens op het media wat je wilt hebben.
Klik nu op het vakje achter de map of titel die je wilt hebben.
Nu krijg je de optie om te kopieren.

Tis even zoeken maar als je het eenmaal weet is het supersimpel :)

Moet eerlijk zeggen dat het echt niet zo simpel is, zelfs niet met de handleiding erbij, maar ik denk dat het ook ligt aan wat er op de CD staat. Ik heb een gebrande CD gekregen van een vriend, maar krijg deze met geen mogelijkheid op de HD. Wel wordt het album en de verschillende tracks netjes weergegeven en afgespeeld (volgens mij zijn het .WAV bestanden). Volgens de handleiding dien je naar selektie te gaan en vandaaruit kopiëren naar HD.....

!Škoda!

Actief lid
Moet eerlijk zeggen dat het echt niet zo simpel is, zelfs niet met de handleiding erbij, maar ik denk dat het ook ligt aan wat er op de CD staat. Ik heb een gebrande CD gekregen van een vriend, maar krijg deze met geen mogelijkheid op de HD. Wel wordt het album en de verschillende tracks netjes weergegeven en afgespeeld (volgens mij zijn het .WAV bestanden). Volgens de handleiding dien je naar selektie te gaan en vandaaruit kopiëren naar HD.....
Je kunt ook alleem MP3 en WMA files kopieren naar HDD.
Achter je track / folder zie je een extra knopje, daarop tikken, en kopieren selecteren. Is echt simpel.

Steve

Senior Member
Even een voorbeeldje dan.
Nu moet het denk ik wel gaan lukken.

test.jpg

Dat vakje staat trouwens bij alle mappen en bestanden dus niet alleen bij DCIM (dit ter extra info).
Kies nu voor kopieren en voila gaan met die banaan.

iemand enig idee wat het vermogen van de versterker is??
Ik gok zo'n 4x20, maar weten doe ik het niet.
staat ook niet (op een logische plaats) in het boekje
Ik vind "overal" de vogende specs

viewtopic.php

Daarnaast vraag ik me gelijk af wat voor speakers af favriek in een O2 elegance AB gebouwd worden.

Steve

Senior Member
iemand enig idee wat het vermogen van de versterker is??
Ik gok zo'n 4x20, maar weten doe ik het niet.
staat ook niet (op een logische plaats) in het boekje
Ik vind "overal" de vogende specs

viewtopic.php

Daarnaast vraag ik me gelijk af wat voor speakers af favriek in een O2 elegance AB gebouwd worden.
Er zit een standaard boardkartonnen setje in van Philips of Blaupunkt.
Deze zijn gemonteerd in een plastic ring die vervolgens gepopnageld in je deur zit.
Deze ringen zijn los te koop als je eventueel wilt gaan upgraden.
Bekijk het topic maar eens over de focal speakers upgrade.

Bekijk het topic maar eens over de focal speakers upgrade.

ha ha, dat nodigt me niet echt uit te gaan klussen!

ondanks dat ik in de huiskamer met "high end" spullen werk vind ik dat in de auto een stuk minder spannend. Het valt me alleen op dat de audio kwaliteit van de columbus met standaard speakers tov de af fabriek oplossing in mijn voorloop Megane minderdynamisch is.

tlpeter

Actief lid
Ik hoop niet dat de speakers in een skoda minder zijn dan die in de megane :407:

Ik heb nu ook een megane en hoop toch binnenkort in een fabia te rijden
De speakers in de megane zijn echt bagger

Bovenaan Onderaan