Colombus én Amundsen reageren slecht bij koud/vochtig weer

Rickb

Lid
Het duurde even voor ik de auto terug had na de inbraak (3700 euro schade), maar het scherm is inmiddels ook vervangen, en de afgelopen 5 dagen heb ik geen problemen meer gehad met het touchscreen.

Mocht iemand er wat aan hebben, mijn auto is bij Skoda Muntstad in De Meern geweest. Overigens vertelden ze mij inderdaad ook in eerste instantie aan de balie dat een update het waarschijnlijk wel kon verhelpen, maar na uitlezen bleek er toch een storing in te zitten.
 

RoelF

Forumguru
Vanmorgen voor mij de eerste keer zoiets. Ik kon het volume niet meer verhogen, niet op het stuur, ook niet op de radio zelf. Lager ging nog wel op beide, tot het helemaal stil was.... :) Bij het stoplicht even contact uit en aan gehad en probleem was weg. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen.
 

Zirx

Lid
Vanmorgen voor mij de eerste keer zoiets. Ik kon het volume niet meer verhogen, niet op het stuur, ook niet op de radio zelf. Lager ging nog wel op beide, tot het helemaal stil was.... :) Bij het stoplicht even contact uit en aan gehad en probleem was weg. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen.

@RoelF aan je avatar te zien is dit wel al met de Facelift? Niet echt positief lijkt me.
Je zou verwachten dat ze dergelijke problemen in de nieuwe type multimediasystemen eruit halen.
 

Rickb

Lid
Bij mijn auto is het probleem overigens niet meer teruggekomen sinds het vervangen van het scherm.
 

JOT

Actief lid
Deze ochtend geen muziek door de luidsprekers, alles werkte normaal maar ik had geen geluid.
Ook andere geluidsmeldingen kreeg ik niet door.
Gestopt aan de kant en terug gestart had geen effect. Tijdens de middagpauze even snel opnieuw geprobeerd en terug geluid. Auto had toen 5 uurtjes stil gestaan.
Wat is het stil zo zonder radio op de achtergrond......
 

Marcooctavia

Forumguru
Vanmorgen bij -8 buiten de radio op dab+ maar ook mp3, wel aan maar een uur lang geen bas en midden tonen.
Vanmiddag werkte alles weer.
Dus wel degelijk koude probleem ik merk het vaker bij koude dat het geluid slecht is.

Marco.
 

Skotavia3

Senior Member
Mijn amudsen heeft ook kuren, vorige week door de wasstraat (heeft dit er iets mee te maken?) gereden en sindsdien beginnen ineens de radiozenders langs te scrollen en te piepen alsof ik knoppen indruk. (piep tijdens indrukken van knoppen staat aan in het menu).
Radio blijft intussen wel gewoon werken, maar de knoppen reageren niet meer.
Nu alweer dagen geen last, maar soms komt het ineens weer opzetten.
Het enige wat helpt is de radio compleet uitschakelen voor een paar minuten.
Ik heb wel meer vreemde storingen gehad met de octaaf 3, maar die verdwijnen ook weer vanzelf.
 

Skotavia3

Senior Member
Update: bovenstaand probleem is spontaan verdwenen, alleen soms nog bij kou of vocht (maar niet altijd) reageert het scherm niet de eerste 10 minuten, soms gaat ie spontaan op een andere radiozender of wisselt heel snel van zenders, na 10 minuten werkt alles weer vlekkeloos.
elektronische storingen komen en gaan met de jaargetijden, heel vreemd.
ik denk dan toch na of mijn volgende auto een VAG zal worden.
samen met het sturen naar links probleem is de Skoda niet de betrouwbare auto die ik verwacht had.
 

JeSko

Forumguru
Dit komt bij heel veel automerken voor, mijn Peugeot 308 had hier ook last van, net als de BMW van een kameraad en de Nissan van men grootmoeder. Peugeot systeem werd bij koud en vochtig weer extreem traag en viel soms zelfs uit om zichzelf te resetten, paar keer meegemaakt. Handig als je op de gps aan het rijden bent:D

We vragen gewoon erg veel van technologie dezer dagen, maar mijn smartphone durft ook kuren te hebben als het nat en of koud is, en het is eentje met hoge ip rating dus waterdicht, of wat dacht je van de Iphones X die massaal bevrozen bij koud weer en niks meer deden. Tech en weersomstandigheden ( koude, grote hitte, nattigheid ) zijn gewoon geen goede combinatie, dus waarom zou dat in een aangevrozen ijskoude auto anders zijn?
 

martinalberts

Nieuw lid
Ik heb hier vorig jaar veel last van gehad, na meerdere keren aan het zoeken geweest kwam ik ergens een opmerking tegen van iemand die beweerde dat er vocht bij de antenne van de radio is gekomen. Hij gaf als advies, rij altijd met de airco aan.

Ik rij hier altijd mee aan nu en geen problemen meer, airco zorgt voor droge lucht in je auto. Hopelijk heeft men hier wat aan.
 

Captain Hook

Forumguru
Toch wel bijzonder, dit soort problemen bij vocht en koude.
Vooral als je bedenkt dat je ziet dat auto's altijd getest worden onder barre omstandigheden. In het hoge noorden, in de ijzige koude. In plensbuien, op bergpassen en in woestijnen.

Maar als de auto dan in de praktijk door de consument gebruikt wordt, heeft 'ie last van vochtig weer of een wasbeurtje in de wasstraat. Heel apart. :pardon:

@WhiteSuperB Lees dit maar eens:
https://tweakers.net/reviews/7264/w...tphones-hoe-werkt-het-en-heb-je-garantie.html
over alle beloftes en (on)waarheden van de hoegenaamd waterdichtheid van smartphones...
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Hier was ik al enigszins van op de hoogte, jammer dat ze adverteren dat mensen de toestellen gewoon gebruiken in zeeën of zwembaden, terwijl dat niet lang goed gaat en dat ook niet het doel is van zo'n ip rating, nu heb je mensen die hier blindelings intrappen, maar je hebt er ook die logischer nadenken, als je even realistisch bent besef je toch dat zo'n toestel niet lang tegen zout zeewater kan, of tegen water met veel chloor, maar ik heb mijn iPhone X ooit eens laten vallen in een plas water en dat niet meteen gemerkt, bij thuiskomst was ik hem dus kwijt, toen ik terug op het werk aankwam vond ik hem in een hevige onweersbui helemaal ondergedompeld in een diepe vieze poel, toestel werkte nog perfect na 50 minuten zo gelegen te hebben. Dat is wat ik van een ip gecertificeerd toestel verwacht, niet dat ik er uren met kan gaan diepzeeduiken:D
 

Skotavia3

Senior Member
Ik heb hier vorig jaar veel last van gehad, na meerdere keren aan het zoeken geweest kwam ik ergens een opmerking tegen van iemand die beweerde dat er vocht bij de antenne van de radio is gekomen. Hij gaf als advies, rij altijd met de airco aan.

Ik rij hier altijd mee aan nu en geen problemen meer, airco zorgt voor droge lucht in je auto. Hopelijk heeft men hier wat aan.

Ik denk dat je gelijk hebt, het is inderdaad ontstaan na een wasbeurt in de wasstraat.
Ik heb de haaienvin nagekeken, maar kan niets ontdekken, ik zal de haaienvin er eens af laten halen en nakijken.
 
Bovenaan Onderaan