Codes voor de Yeti

Eastwood

Nieuw lid
Ramen automatisch sluiten bij regen.

Wat gebeurt er bij open ramen als er water op de regensensor komt?
Bij mijn Octavia kon ik "Window closing" instellen.
En inderdaad dit werkt prima. :1884:
 
Sinds vandaag in het bezit van een Yeti 1.8 TSi. Had al enige tijd de berichten op dit forum gevolgd o.a. m.b.t. het activeren van de regensensor en corner lights. Bij de aflevering gaf de verkoper aan, dat het activeren van de regensensor niet gelukt was. Mogelijk had dat te maken met de softwareversie in de boardcomputer? Voorzover ik de draadjes goed heb doorgelezen zou dit wel eens "onzin" kunnen zijn. Wat te doen? De dealer weet er klaarblijkelijk te weinig vanaf door beperkte ervaringen. Ook de MDI die ik dus naderhand heb laten inbouwen was voor de eerste keer.
 

Witte Yeti

Actief lid
Niet onnodig quoten aub

De regensensor activeren gaat heel gemakkelijk, het staat beschreven in post #2. Misschien dat je met deze gegevens naar je dealer kan gaan, zodat het wel lukt.
Het kan ook zijn dat de dealer of Pon dit liever niet wil activeren, aangezien deze optie bij het meest luxe model verkocht wordt.
Of de dealer heeft te weinig kennis en gaat er te veel tijd in zitten om het uit te zoeken.
 
Inmiddels heb ik contact met een VAG-Com bezitter in de buurt, die er wel naar wil kijken. DE komende week wordt er een afspraak gemaakt. Ben heel benieuwd.
 
@Seagull: aangezien jij een ambition hebt moeten de beide optie er gewoon in zitten, zowel de mistlampen (voor het cornerlight) alsook de regensensor (je hebt een lichtautomaat).

Als je trouwens toch iemand gevonden hebt die je PC-op-wielen aan de laptop zet kun je meteen nadenken over de sproeier van de koplamp. Als je Halogeen hebt kun je die misschien het beste gewoon uit zetten.
Rainclosing kan overigens ook wel handig zijn, maar dat kun je volgens mij ook via de maxi-dot instellen bij de ambition.
 
Sodela, dat dacht ik dus ook m.b.t. corner lights en regensensor.
Ik heb het even net proberen te vinden: rainclosing via de maxidot, maar ik heb het (nog) niet kunnen ontdekken.
De tip m.b.t. de koplampsproeiers is wel een goede. Echter binnen afzienbare tijd overweeg ik toch te gaan voor xenon. Ben 3 jaar gewend geweest om met xenon te rijden en dat scheelt toch wel heel veel.

Dit zouden ook nog opties zijn:
- Coming/Leaving Home op de mistlampen.
- Gordelpiepje uit.
- Comfort knipperlicht van 3 naar 4 of 5.
- Alarm meteen geactiveerd bij mechanisch openen van de deur met de sleutel (alleen affabriek alarm, dus niet van toepassing).
- Rain closing.
- Needle sweep (weet dit niet zeker).
 
Cornerlights en regensensor zitten alleen als in de elegance (cornerlights) en bij het visionpakket (xenon) ingebouwd. Ze zitten er dus wel op, maar zijn om marketingtechnische redenen niet geactiveerd.
Een goede garage wil dat best wel voor je inschakelen (mijne dus) als je er netjes om vraagt. Soms bieden ze het gewoon al aan omdat het gewoon een verkoopargument is of een veligheidsissue..

Coming home/ leaving home kan op de mistlampen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het moet kunnen. Op de Duitse fora hebben dat al een aantal personen gedaan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik coming home/ leaving home uitgeschakeld heb.

Volgens mij man en kan daarom het gordelpiepje niet uit. Autobahnblinken/ comfortblinken zit soms ook hardwarematig op 3 keer en kan niet altijd worden aangepast als ik het zo hoor, ligt kennelijk aan de module.
Alarm weet ik zo 1-2-3 niet bij het nog missen van het testobject (=module) in mijn bolide. Misschien dat ze op het vcds-forum meer weten (http://www.vagcomforum.de/index.php).
Rainclosing kun je gewoon inschakelen als de regensensor aan staat. Dat kun je als het goed is ook doen met je maxi-dot (mits de regensensor aanwezig/ geactiveerd).
Needle sweep is geen probleem, maar ik zou zelf niet weten waarvoor je die "flauwekul" zou aanzetten. Heb het na een dag meteen uitgezet aangezien ik er poepie-flauw van werd.

Hoe ga jij je xenon trouwens achteraf inbouwen? Officieel inclusief AFS of??? Wat de sproeier betreft mag je die met xenon niet uitzetten, maar je kunt wel het aantal keren tussen de sproeibeurten instellen. Deze staat standaard op 4, dus na ieder starten doen de sproeiers het de 1e keer altijd en dan na iedere 4e sproeibeurt opnieuw. Op lange autobahnritjes in de winter wil dat nog wel eens gebeuren terwijl het niet nodig is. Als je er 10 keer van maakt is dat ook wel genoeg lijkt me en scheelt het een boel vloeistof.

Als je trouwens een aantal zaken inschakelt met VCDS die ook via de maxi-dot kunnen heeft de maxi-dot trouwens het laatste woord... Als het daar dan anders ingeschakeld is wordt die instelling gebruikt. Dit alvast even voor een foutopsporing...
 
Ja, inmiddels zijn er een aantal dingen geactiveerd. Ik wist niet, dat het zo makkelijk zou zijn. Ik zal dus de dealer toch eens vragen, waarom met name de eerste 2 punten bij hen niet konden of gelukt zijn. Binnenkort moet ik er toch weer naar toe, omdat de inbouw van de MDI-module nog niet helemaal afgerond is.
Het zal ongetwijfeld met de marketingtechnische argumenten, die "Sodela" noemt de maken hebben. Het is voorbehouden voor het type "Elegance".

Maar gelukkig zijn er forumleden, die over een VAG-COM kabel, enz. beschikken.
Dus met ingang van heden is de regensensor geactiveerd, de corner lights doen het, de comfort knipperlicht van 3 naar 5 en de needle sweep is ingeschakeld (gewoon grappig).
De gordelpiep heb ik aan laten staan, omdat het bij mij niet altijd automatisme is om de gordels om te doen. Ook de coming home/leaving home functie heb ik niet laten veranderen.

Ja, dan Xenon? Klaarblijkelijk wordt de regelgeving in 2012 versoepeld. Ik heb dat al onlangs ergens gelezen, maar kan het zo gauw niet meer vinden wat dat inhield. Zal dit weekend er nog eens verder induiken.
De enige beperking is nu AFS, maar eerlijk gezegd kan ik wel manueel de hoogte op het dashboard wat aanpassen en zou dus eerst uittesten wat hiervan het effect is. De afgelopen 3 jaar heb ik dat bij mijn "oude" auto ook op die manier gedaan en ik moet zeggen, dat de verhoogde lichtopbrengst de veiligheid ten goede komt en opweegt tegen het niet strikt nakomen van de regels. Ook hier geldt natuurlijk dat je kwaliteit goede lampen moet gebruiken.
Ik heb alle draadjes, waarin gesproken wordt over xenon nog niet allemaal gelezen, maar zal dat de komende dagen nadrukkelijk doen, voordat ik een definitieve beslissing neem.
 

Ron_2

Senior Member
Vandaag kreeg ik de vcds kabel binnen met versie 11.8
Ik heb alleen even gekeken of ik de corner lights of regensensor aan kon zetten volgens deze post:

De cornerlight activeren:
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 14 Bit 7 Cornering lights via Front Fog Lights active: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 12 Bit 4 Cornering lights activation Time limited : 1
(1= Active 0 = Disabled)

Echter, de dropdown 1K0 937 086 eindigend op een "H" eindigt bij mij op een "N" , een optie Cornering lights staat er niet bij.

Voor de regensensor geldt hetzelfde, die zit in dezelfde dropdown, in deze "N" versie staan ook geen opties voor de regensensor, wel in de dropdown 1K0 955 559, daar kan ik het vinkje bij "Rain Sensor Inactive" weghalen, het programma zegt dat de code geaccepteerd is, maar als ik even later weer kijk is het vinkje gewoon weer terug (dus INactive)

Heeft Skoda de software aangepast? de auto is begin december 2011 gefabriceerd. Mogelijk beviel het Skoda niet dat men massaal in een Ambition e.e.a. aan kon zetten wat eigenlijk alleen in de Elegance hoort??
Heeft iemand deze opties wel met succes geactiveerd bij een dergelijke jonge auto?

Op het cd-tje met software is 11.8 de meest recente versie, weliswaar een beta, er staan ook oudere op waaronder 11.2 die volgens de info in een txt bestandje een perfecte stabiele versie is. Kan ik die ook proberen, of is een kloon kabel alleen geschikt voor de versie die op de stekker staat? Heeft het sowieso zin dit te proberen?
 

Antera

Donateur
vinkje weg halen dan omhoog of omlaag gaan naar een ander bit en dan eruit en opslaan zou wel moeten werken
 

Ron_2

Senior Member
vinkje weg halen dan omhoog of omlaag gaan naar een ander bit en dan eruit en opslaan zou wel moeten werken
Ik ben niet eerst naar een ander bit gegaan, maar kreeg wel de boodschap dat de wijziging geaccepteerd was. Zal het morgen weer proberen.
M.b.t. tot de cornerlights zijn er helemaal geen opties meer te vinden om aan of uit te vinken.
 

Antera

Donateur
bocht verlichting staat gewoon in de eerste de beste module van het dropdown menu normaal gezien

Cornerverlichting aanzetten
09 [Centr. Elect] - 07 [Coding] - Long coding helper gebruiken - Byte 14 moet bit 7 (cornering lights) aan hebben
 

Ron_2

Senior Member
:uitlachen: stom, stom.
Ik had het verhaal van byte en bit niet goed begrepen/gelezen, inmiddels heb ik de opties allemaal gevonden.
Het liefst zou ik mijn vraag weghalen, maar dan slaan alle antwoorden nergens meer op.

Nu loop ik tegen een ander probleem aan, de instellingen worden niet onthouden (iets wat de dealer ook al zei).
Ik vink alles aan zoals aangegeven, verlaat het scherm, zie vervolgens de oude en de nieuwe code staan, geef het commando "do it", de nieuwe code wordt geaccepteerd en ik verlaat elk scherm via de juiste knop en sluit het programma af. Vervolgens bij proefrijden geen corner lights :(

Als ik dan de kabel weer aansluit zijn de instellingen weer zoals voor de wijziging.
Inmiddels was de accu van de laptop bijna leeg, dus maar even gestopt. Ga morgen wel een keer proberen met de bijgeleverde stabiele versie 11.2 i.p.v. de beta 11.8

Of heb ik weer iets over het hoofd gezien maar nu met het opslaan van de wijzigingen???
 

Antera

Donateur
accu los en deze even los laten liggen daarna weer aansluiten en nog een poging doen. soms heeft de module en reset nodig door de accu los te laten liggen.

de wijzigingen moeten als je uit de module bent gegaan en dus opgeslagen hebt en weer de module in gaat gewoon uit of aangevinkt zijn zoals je het voor het laatst hebt gewijzigd.
 

Ron_2

Senior Member
Oke, ga ik morgen proberen.
Ik neem aan dat de accu loskoppelen verder geen gevolgen heeft? Anders zou je het niet adviseren neem ik aan.
 

Ron_2

Senior Member
Probleem opgelost, tip op engelstalig forum, even auto uitzetten deuren afsluiten en weer openen (geeft denk ik een reset) waarna e.e.a. ineens werkt.
 
Bovenaan Onderaan