Codes voor de Yeti

Tallguy

Forumguru
Needle Sweep
17 [Instruments] - 10 [Adaptation] - [Staging] op Active zetten

Aantal keer koplampsroeiers gebruiken
09 [Centr. Elect] - 10 [Adaptation] - Channel 26 aanpassen

CruiseControl feature in MaxiDOT
17 [Instruments] - 10 [Adaptation] -Channel X (nog niet bekend, heet "Cruise Control Display' op Active zetten
MFD.jpg


Cornerverlichting aanzetten
09 [Centr. Elect] - 07 [Coding] - Long coding helper gebruiken - Byte 14 moet bit 7 (cornering lights) aan hebben

Als mensen nog meer aanpassingen weten die gelden voor de Yeti, dan graag bij dit topic vermelden. Dan houden we het mooi bij elkaar.

*disclaimer: iedereen is zelf verantwoordelijk voor het aanpassen en of het wel of niet goed gaat. Een aantal van deze instellingen werken bij mijn auto wel, maar dat is geen garantie dat ze bij jou ook werken.
 

Witte Yeti

Actief lid
Info uit een post van Sodela

De Headlight Washer / koplampsproeiers activeren/ instellen:
Je kunt de koplampsproeiers ook aan/ uitzetten. Dit uitzetten mag alleen bij halogeenverlichting, bij xenon-verlichting is de koplampsproeier verplicht! Voor de Yetibezitter met een sneeuwmonster met halogeenverlichting kan het handig zijn hem helemaal uit te zetten. Uitzetten kan ook door een zekering te verwijderen (zekeringkastje aan de zijkant dashboard - zekering nr. 31 - 20A, zie ook instructieboekje pag. 239 en 240)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 20 Bit 5 Headlight Washer installed : 1
(1= Active 0 = Disabled)
Het instellen van het aantal pauzes tussen sproeibeurten van de koplampen kun je als volgt instellen:
[09 – Cent. Elect.]
[Adaptation - 10] : Channel 26 Vul hier het aantal keren tussen de sproeibeurten in, bijvoorbeeld 10 ipv 4.

De regensensor activeren:
De regensensor komt 2 keer voor in de centrale electronica. Vermoedelijk volstaat alleen de aanpassing in het onderdeel 1K0 955 559, maar voor de zekerheid ook de aanpassing in 1K0 937 086 H meegenomen.
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 21 Bit 5 Rain/ lightsensor (RLS) installed: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 955 559" :
[Long Coding Helper] : Byte 0 Bit 5 Rain Sensor inactive: 0
(1= Active 0 = Disabled)
De coding van het onderdeel 1K0 955 559 wordt dan 0730ED, net als op het pdf-je van FabTDI

De cornerlight activeren:
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 14 Bit 7 Cornering lights via Front Fog Lights active: 1
(1= Active 0 = Disabled)
[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 086 H" :
[Long Coding Helper] : Byte 12 Bit 4 Cornering lights activation Time limited : 1
(1= Active 0 = Disabled)

Alle aanpassingen natuurlijk voor eigen risico uit te voeren.
 

EdV

Nieuw lid
Rain closing

De ramen en het dak sluiten als het regent
Met vag-com 10.6....

09-Centr.Elect/07-Coding (Dropdown 1K0-937-086-J):

1K0-937-086-J.jpg

1K0-955-559-AH.jpg

(thnks. nesciono)
 

ovan

Nieuw lid
Regensensor succesvol geactiveerd.

Heb de cruisecontrol feature in MaxiDot aangezet, maar geen resultaat te zien. Moet er nog iets anders aangepast worden?
 

BigCheese

Forumguru
Ik heb net mijn regensensor laten activeren bij Martin Schilder in Heemskerk, op mijn Yeti Greenline Comfort. Ik had de code even uitgeprint (dank aan fabTDI). Superhandig :)

Nu nog even de eerste bui afwachten om te zien of het daadwerkelijk werkt.
 

EdK

Forumguru
BigCheese je neemt een plantensproeier en je sproeit even wat water bij de regensensor op het raam en de wisser zal moeten gaan wissen
Mits je deze uiteraard wel op de interval stand hebt staan !

En tevens je ramen dicht bij regen aan laten zetten ?
 

BigCheese

Forumguru
Ik zal eens kijken met de plantenspuit. Ramen sluiten ben ik vergeten (doh!), zal ik met de eerste beurt mee laten nemen...

Edit: check, het werkt!
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik heb net mijn regensensor laten activeren bij Martin Schilder in Heemskerk, op mijn Yeti Greenline Comfort. Ik had de code even uitgeprint (dank aan fabTDI). Superhandig :)

Nu nog even de eerste bui afwachten om te zien of het daadwerkelijk werkt.

Leuk dat bij jou de regensensor ook werkt. Met het schuifje voor de interval kan je de gevoeligheid van de regensensor aanpassen.
 

EdK

Forumguru
ja vanaf 1 Okt toen tijdens meting we het hebben aangezet hebben we dagen met redelijk wat regen gehad
En toen bewust s'morgens bij werkgever raam op kier van 3 cm laten staan ( voordeel van die windgeleiders )
en bij vertrek van zaak in de middag waren ze netjes gesloten
Tevens thuis geprobeerd met een bui regen en raam open zetten en sleutel uit contact halen en na een halve minuut of zo gingen de ramen dicht !
Dus ja het werkt naar tevredenheid !
Voor handbediende achterramen heb ik een gedresseerde muis genomen, en dat werkt ook naar behoren
 

EdK

Forumguru
Ja tot in den treure al kunnen testen met onze laatste weken met regen.

Rijdend met regen en het raam open dan blijft het raam open en is de sensor dus niet dominant.
En stilstaand is dit ook zo dat het raam al stortregen het dat het in stand die jij wil blijft open staan
Maar zodra je de sleutel uit contact haalt zal na een bepaalde periode ( afhankelijk wat sensor aan meetwaarde heeft ) sluiten.
Een leuke en nuttige instelling dus !
 

Witte Yeti

Actief lid
Voor degene die ook een zonnedak hebben, daar werkt rainclosing ook voor.
Het is logisch dat rainclosing alleen werkt als je je auto afsluit. Je kan anders nooit als je rijdt je ramen (in jou geval met windgeleiders) en/of zonnedak een stukje open hebben als het regent.
 
Bovenaan Onderaan