Cleaning en Detailing Berend Superb

Antera

Donateur
Deze heren zijn op locatie in te huren? :D

Wil al tijden eens naar een detailclinic, maar kan niets vinden in het Noorden des lands...
Die is er wel en als je wilt kan dat misschien met meerder mensen bij dutchcardetailing die ken ik erg goed en doet het ook regelmatig incl alles erop en eraan. Als er liefhebbers zijn wil ik wel even polsen

Of een van de poetsers hier willen dit organiseren?
 

CDK

Forumguru
Zoals @Pendragon al schreef, was de lak er niet best aan toe, maar al met al toch wel een mooi eindresultaat vonden wij :)
@Octavia32, je bent een aardige vent, bedankt voor de gastvrijheid, het was gezellig, bedank je vrouw nogmaals van ons voor de meer dan perfecte catering, want dat was echt super!
 

Cordoba

Forumguru
@Pendragon & @Corné de Kluijver Welke pads hebben julllie gebruikt? Ik zie op één van de foto's dat André er een gele (Monello?) pad op heeft zitten, maar geen woolpad gebruikt, waarschijnlijk en andere pads kan ik niet zo snel zien. Woolpads zijn momenteel moeilijk leverbaar, maar voor oude vogelpoep vlekken, wel heel geschikt bij een harde lak. Ik ben benieuwd welk middel op welke pad jullie gebruikt hebben.

Machines overduidelijk beiden een Polishing Power DAP900-V3 waarbij Corné er het 2e handvat op heeft gemonteerd, en André het zonder doet. Bij het wassen staat Corné bij de spiegel met een grijs sponsje in zijn hand?? Ik lees graag wat ie aan het doen is, en waarmee.

Wat me ook opvalt: zo te zien is er nergens iets afgeplakt?
Welke tijd hebben jullie de EXP laten curen?
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, dat "grijze sponsje" is een clay pad van Chemical Guys.
We hebben nog achter een schaap aangezeten, maar die was helaas sneller, dus geen woolpad voorhanden :deuk:
Veloce op geel, Mezzo op oranje, Finale op wit, Blackhole op zwart, EXP op rood en 845 op een andere rode.
Afplakken is pure onzin bij een Elegance uitvoering met chroomlijsten in plaats van zwart kunsstof. Hoppa ik knal hem er wel ff in, je zal het vast niet met me eens zijn ;)
EXP heeft een bakje koffie en een broodje gekuurd, je kan het daarmee zo gek maken als je zelf wil trouwens hoor, langer was geen optie, omdat het anders was het nachtwerk geworden.
Minus de pauze waren het 15 man uren werk.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
We hebben nog achter een schaap aangezeten, maar die was helaas sneller, dus geen woolpad voorhanden :deuk:
.

Oh, dus het filmpje van Antera is allemaal fake? Die Kompressor van jou is nog langzamer dan een schaap? :maakmegek:

Met het 'sponsje' is gelijk de klei-vraag opgelost. Wat het afplakken betreft: ik ken de Superb niet zo, en dacht dat er wel ergens ongespoten kunststof zou zitten (bijv. bij de buitenspiegels), maar glas, chroom e.d. plak ik normaal ook niet af.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Tjonge, wat mooi! Ik word er gewoon hebberig van :) Mijn Octi is nog strak, maar zou best eens zo'n poetsbeurt kunnen gebruiken. Ik vind het ook wel leuk om te doen, maar ben niet zo op de hoogte van de laatste trends en mogelijkheden. Eigenlijk ben ik meer van het traditionele. Wassen, afzemen en eens in de zoveel tijd een waxlaagje met Turtle Wax.... Gezien het resultaat en jullie opmerkingen (nu en eerder op ons forum), kan het veel mooier en beter dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan