Cleaning en Detailing Berend Superb

Cordoba

Forumguru
Je kan beginnen met je wasmethode aanpassen @supersjors Begin eens met de zeem niet meer over de lak te halen, en die te vervangen door een droogdoek, als je dan wast volgens het 2-emmer systeem met minimaal een grid in de spoelemmer en je wast met een washmitt of microvezel-spons, dan ben je al een stuk op weg.

Door alleen je wasmethode zo aan te passen, zul je al minder swirls (kleine oppervlakkige krasjes) maken, en door niet meer met de zeem over de lak te gaan (pie-ie-ie-ie-iep) blijft je wax langer zitten en dus betere bescherming. Eventueel kun je de standtijd van je wax verlengen door na het aanbrengen van de wax de auto alleen te wassen met shampoo met toegevoegde wax.
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Je hebt gelijk Cordoba heb nu ook gewassen met 3 emmers en 2 washmitts en gedroogd met microvezeldoek en het resultaat is ongelooflijk beter als op de oude methode die ik ook gebruikte, het neemt meer vuil mee, geen krassen en weinig of geen swirls. Bedankt mannen voor de heropvoeding in car-detailing begin erin te komen en wil nog meer teweten komen op 6/9.
 

ertromp

Forumguru
De poetsfetisjisten hier hebben daar vast een naam voor maar voor een leek zoals ik ziet dat er goed uit. :thumbsup: Een keer met hoge snelheid het dorp door en je auto is droog zonder vlekken :D
 

Cordoba

Forumguru
De poetsfetisjisten hier hebben daar vast een naam voor maar voor een leek zoals ik ziet dat er goed uit. :thumbsup: Een keer met hoge snelheid het dorp door en je auto is droog zonder vlekken :D

Overigens ook wel eens het omgekeerde meegemaakt: juist door de druppelvorming (en de zon die daarna het water verdampte) allemaal vlekjes op de motorkap door de lenswerking van de waterdruppels (het zag wit, dus ik vermoed dat de wax warm geworden is door de zon, en vloeibaar is geworden). Overigens na een wasbeurt was het al bijna verdwenen, en na kleien, en aanbrengen glaze, sealant en wax nooit meer terug gezien.
 

smutzkanone

Forumguru
@supersjors
Als je die turtle wax (ik vermoed vloeibaar) weg gooit of geeft.een potje natty's paste wax en een monello aplicator pad scoort met een paar MF doeken, dan denk ik dat je je auto 4 keer zo snel in de wax hebt staan dan je nu doet.
Ik doe de fabia binnen 20 minuten van opbrengen tot afnemen
 

Octavia32

Forumguru
Als hij het maar laat! Heb er nog pijn van in m'n lijf, ik ga m'n eigen S2 niet meer detailen voor de meeting helaas :( ben spijtig genoeg door m'n energie voorraad heen, dus het zal bij alleen wassen blijven helaas.....
Komt goed Corné, ga gewoon even een weekendje weg met het gezin Zeeland ofzo even lekker ontspannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan