Citigo of toch maar een Up

dj.verhulst

Forumguru
de voormalige Daihatsu dealer waar mijn vrouw en schoonvader al tientallen jaren nieuwe en gebruikte auto's kochten,, die ruilt het beste in,, en omdat ie geen nieuwe daihatsu's kan leveren koopt ie rest partijen Citigo's , MI en Up's op en verkoopt die nu veel ,, en Kia en Hyundai ,,

een Cuore is best luxe, ze ziet geen enkel stuk plaatwerk, maar ding is best luidruchtig ,, en met wind ga je alle kanten op de snelweg ,, en iets stoms als een cruise controle is niet leverbaar,, wel dingen als airco en automaat, , standaard radio is een prul ,, vreet geen MP3 en klinkt heel jaren 80 ........
 

AndreM

Forumguru
@dj.verhulst zegt: Die groene Cititgo is echt prima, alles zit erop, en zit qua budget precies goed, jammer dat ie niet wat dichterbij zit ,, heb de O3 ook relatief ver weg gekocht, voor garantie dingetjes toch wel een behoorlijk eind rijden

Mijn collega heeft haar Golf in Apeldoorn gekocht en woont in Haarlem.
Met de garantie kon ze gewoon bij de dealer in Haarlem terecht.
 

O3-Rider

Senior Member
@dj.verhulst
Dan nog een antwoord op jou navi update.
Klopt deze is niet gratis, maar als je een account neemt bij navigon krijg je een paar maal per jaar een aanbieding en kost een update voor 2 jaar geen €99,-, maar €75,-
Bij de nieuwe Citigo (2017 -2018) maak je gebruik van je Smartphone en met de Skoda app zijn de kaarten gratis thuis via WiFi te updaten.

Kwestie van wachten op die aanbieding? Zojuist een account aangemaakt.
 

Japanese Power

Donateur
Die groene Cititgo is echt prima, alles zit erop, en zit qua budget precies goed, jammer dat ie niet wat dichterbij zit
Wat ik niet begrijp dat ik hier vaker lees dat een aantal mensen garantie zo belangrijk vinden. Ik heb in het verleden altijd mijn auto’s van ver gehaald, zelfs 4 uit het buitenland en heb eigenlijk altijd de garantie laten schrappen en de prijs daarmee altijd flink laten drukken. Zijn jullie dan zo bang voor problemen met deze relatief jonge auto’s :pieker:...
 

dj.verhulst

Forumguru
ik heb bij de meeste auto's toch wel gehad dat er toch iets gerepareerd moest worden, en dat waren allemaal jonge auto's met niet te hoge km standen en dealer onderhoud,, sterker nog heb een Toyota Prius P3 gehad daar heb ik meer garantie werk en terug acties gehad dan alle voorgaande Skoda's bij elkaar.
 

dj.verhulst

Forumguru
dat begrijp ik wel ,, veruit de meeste Toyota's van na 1980 zijn betrouwbaar, en ik had gewoon pech,, het werd wel opgelost, maar moest wel steeds terug komen.
vond het onderhoud ook niet goedkoop, dure beurten ,, was per jaar meer kwijt dan voor de Octavia's
 

Niels83

Forumguru
Ik koop mijn auto's vaak ver weg. In het midden van het land zijn 2de hands auto's in Friesland een stuk goedkoper dan in de randstad. Garantie bij kopen is sws waanzin want dat is een klantrecht.

Overigens zijn er qua bouw en rijeigenschappen verschillen tussen de 3? Ik ben ook op zoek naar zo'n wagentje
 
Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
ik woon in Twente ,, het wisselt, de ene keer kan ik in de regio aanzienlijk goedkoper kopen en dan weer elders in het land, vooral in het zuiden scheelt het behoorlijk.

je heb consumentenrecht,, en bovag ,, dat laatste geld als de wagen boven een bepaald bedrag kost, en als je er geen afstand van heb gedaan ( moet in het koop contract staan ) maar een wagen waar je bovag garantie heb zou ik echt geen garantie bij kopen,, en als ze zeggen dan je dit erbij moet kopen loop ik weg,, net zo als die lui die nog steeds aflever kopen los erbij berekenen . je heb van die zaken met van die pakketten met een afleveringsbeurt, en garantie op verschillende termijnen , als ik een auto koop van 1500 verwacht ik niet zoveel als ik er eentje van 5000 koop,, die eerste een verse APK en geen zichtbare defecten of dat moet vooraf bekend zijn, en die 2e zou je tot de volgende beurt geen narigheid mogen hebben ,, slijtage delen zouden bij de aflevering beurt nagekeken moeten zijn. ,maar je heb wel veel eikels die denken alle onderneming risico bij hun klanten neer te leggen maar wel de volle hap willen vangen ....

er zijn marginale verschillen ,, je kan op de UP dingen krijgen die niet op de Citigo zitten, ,, als ze in ze zelfde fabriek gebouwd worden zou je geen echte grote kwaliteit verschillen moeten zien
anders is de Seat wat minder en de VW en Skoda beter
 

dj.verhulst

Forumguru
de nieuwer Up hebben meer isolatie en zijn iets stiller maar alleen als je ze direct na elkaar zou rijden zou je het misschien merken
 

AndreM

Forumguru
De nieuwe Citigo model 2018 is in grote lijnen precies hetzelfde als de Up.
Echter zijn de dagrijlichten van de Citigo beter aangepakt en heeft nu echte ledbalken en bij de Up hebben ze in de oude unit ledlampjes geplaatst.
Alleen zijn er andere kleuren en bekleding verkrijgbaar bij de Up t.o.v. de Citigo.
Ook de samengestelde optie pakketten verschillen van elkaar, maar uiteindelijk zijn alle opties voor beide modellen verkrijgbaar.

Kijk je naar de prijs, dan blijft de Citigo (met een paraplu onder de bijrijdersstoel, wat de Up niet heeft) goedkoper als de Up.
Je betaald eenmaal meer voor een VW.
En wil je een snelle Joris 3 pitter, dan kan je voor een Up GTI kiezen die de Citigo weer niet heeft.
 
Gisteren een citigo gekocht van 8 maanden oud. Heeft bij de dealer als demonstratiemodel gefungeerd. Omdat deze dezelfde opties heeft als een Up, was de keuze snel gemaakt. Pianolak dashboard, airco, verwarmbare en electrische buitenspiegels, sportstuur, getinte achterruiten, regensensor enz...enz...

Voor dit alles betaal ik een schamele €13.500,

Als ik een nieuwe citigo had gekocht met dezelfde opties + trekhaak voor fietsendrager was ik het dubbele kwijt geweest.

Heb met mijn jonge occassion geluk gehad. Veel gezocht, gebeld en geïnformeerd. Maar dan krijg je wel wat je wil
 

dj.verhulst

Forumguru
dat is mooi veel plezier met je aankoop.

ben bij wat zaken wezen kijken , Moeders de vrouw vind de Up/Citigo wel leuk , en vooral Citigo's hebben vaak mooie kleuren .
 
Bovenaan Onderaan