dj.verhulst
Forumguru
Nadat mijn vrouw ruim 25 jaar Daihatsu Cuore gereden heeft word het tijd voor een alternatief.
Daar ik al jaren zeer tevreden Skoda rij, eerst Fabia's en later Octavia.
Is het ijzer heet genoeg om uit de VAG stal een A segment te kiezen daar Daihatsu geen nieuwe Cuores meer verkoop in de EU.
Nu heb ik een best hoge pet op van de Citigo/Up/Mi
heb wat test's gezien,, en een rondje gereden in een 2017 UP ,, dat rijd wel de 60 pk voelt wel wat loom aan vergeleken met de Cuore die ruim 100 kg minder weegt en 69 pk heeft.
Maar ik zag dat daar wel iets aan te doen is ( software naar 85 Pk ), daar de 75 pk uitvoering dun bezaaid zijn.
heb een lijstje gemaakt met eisen en kenmerken.
nu zie ik dat veel Up's vaker als luxe high up zijn uitgevoerd dan de Citigo als Elegance .
zijn er nog andere belangrijke verschillen ?
Daar ik al jaren zeer tevreden Skoda rij, eerst Fabia's en later Octavia.
Is het ijzer heet genoeg om uit de VAG stal een A segment te kiezen daar Daihatsu geen nieuwe Cuores meer verkoop in de EU.
Nu heb ik een best hoge pet op van de Citigo/Up/Mi
heb wat test's gezien,, en een rondje gereden in een 2017 UP ,, dat rijd wel de 60 pk voelt wel wat loom aan vergeleken met de Cuore die ruim 100 kg minder weegt en 69 pk heeft.
Maar ik zag dat daar wel iets aan te doen is ( software naar 85 Pk ), daar de 75 pk uitvoering dun bezaaid zijn.
heb een lijstje gemaakt met eisen en kenmerken.
- het moet een 5D zijn
- liefst vanaf 2015 of 2014
- Een luxe uitvoering met airco, CC,, en een fatsoenlijke radio die MP3 vreet 4 speakers, leuke kleur, als het even kan navigatie, ( de kaart updates zijn niet gratis ? )
- Centrale portier vergrendeling.
- lichtmetalen wielen maar niet breder dan 165
- stootlijsten op de deuren
nu zie ik dat veel Up's vaker als luxe high up zijn uitgevoerd dan de Citigo als Elegance .
zijn er nog andere belangrijke verschillen ?