Citigo occasion - aandachtspunten

Blackciti

Senior Member
Wat wel aandacht verdient als je een gebruikte auto koopt, is dat je terdege de buitenkant van je ruiten, en dan met name je voorruit en achterruit moet controleren op krassen t.g.v. het ijsvrij maken tijdens de wintermaanden. Nu wil ik niet stigmatiseren, maar vooral vrouwen hebben de gewoonte om rucksichtslos met de ijskrabber aan de slag te gaan. Als je niet wilt dat je ruiten totaal bekrast worden, zul je iedere keer als je je auto 's avonds parkeert eerst je ruiten vrij van zand en stof moeten maken, dan kun je 's ochtends zonder zorgen je ijskrabber hanteren.
De Opel Karl van 2017 die ik onlangs nog kocht en ook de Citigo, daarvan waren de voorruit zo ernstig bekrast dat ze vervangen werden. Bij de Citigo zelf alle ramen. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen op die manier omgaan met hun spullen. De Opel Karl was en is verder in nieuwstaat, er was werkelijk niets op aan te merken, behalve de bekraste ruiten. En dat begrijp ik dan niet.
 

Blackciti

Senior Member
Slijtage stuurhuis gevolg rammelend/bonkend geluid. Ik heb het en las daarna dat het vaker voorkomt.
Op het Up forum biedt iemand revisie van het stuurhuis aan een zegt er al meerdere te hebben gedaan.
Nu willen veel mensen, vooral de jongere generatie, de originele wielen vaak vervangen voor grotere met een stuk bredere banden; vinden ze mooier. Is ook wel iets voor te zeggen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit een negatieve invloed heeft op de levensduur van de wielophanging en stuurhuis van deze toch wel budget autootjes van VW huize.
Er zijn niet voor niets vaak klachten van allerlei aard bij deze auto's waar je mee moet leren leven omdat ze nu eenmaal product eigen blijken te zijn. Ze zijn verder best goed, maar ook niet meer dan dat.

Als je after-market zaken, zoals grotere wielen met brede banden gaat monteren op je karretje moet je er rekening mee houden dat er daarbij ook andere krachten gaan optreden op je onderstel en stuurhuis.
 

Busso

Actief lid
Stuurhuizen slijten vooral door sturen bij stilstaande auto. Mijn citigo het altijd de standaard bandjes gehad maar wel versleten stuurhuis. Zoals je zegt ze het zijn auto's gemaakt met de goedkopere materialen maar ze rijden verder erg fijn en zuinig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan