Citigo occasion - aandachtspunten

Goedemiddag :-)

Wie heeft voor mij tips en aandachtspunten, waarop ik moet letten, als ik een 2e hands Citigo wil kopen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.

Groeten,
Uli
 
Achterwielophanging kan wel eens luidruchtig zijn, kan verder geen kwaad.
Heb er zelf een gekocht met 140000, inmiddels op 178000 zonder problemen, al wil ik wel overstappen naar een iets grotere auto.
 

Erik_NL

Forumguru
inderdaad geven de achterwielen vrij veel geluid door. Het is a.h.w. een soort klankkast.
Hiertegen zouden binnenschermen van de VW e-up! effectief zijn. Als set klik hier beschreven.
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actief lid
Ofwel geluidsisolatie onder de bekleding aan de binnenkant / achter panelen/ in deuren/achterklep monteren..
(Leuk kanaal zowiezo ^^)
 

Arjann

Forumguru
Hitteschild boven de uitlaat/voorpijp wil weleens kapot gaan, versnellingsbak kan wat "fluitende" bijgeluiden geven op hogere snelheid, gevoelig voor vocht en beslagen ramen in de wintermaanden, remschijven kunnen weleens trillingen veroorzaken.
Maar over het algemeen zijn het echt prima auto's hoor :thumbsup:
 
Lees ook nog wel eens over de versnellingsbakjes, dat de synchromesh niet lekker werkt. Als de versnellingsbak zich niet soepel laat bedienen dus laten staan, genoeg anderen te koop (maar dat geldt voor veel auto's natuurlijk).
 

Arjann

Forumguru
Lees ook nog wel eens over de versnellingsbakjes, dat de synchromesh niet lekker werkt. Als de versnellingsbak zich niet soepel laat bedienen dus laten staan, genoeg anderen te koop (maar dat geldt voor veel auto's natuurlijk).

Dat probleem zit hem dan vaak in de koppeling/drukgroep en niet in de versnellingsbak zelf
 

hemi24

Forumguru
Dat probleem zit hem dan vaak in de koppeling/drukgroep en niet in de versnellingsbak zelf

Als je dit "tik" bij het op laten komen van de koppeling bedoelt: ja.

Verder zijn er problemen bekend met het inschakelen van de achteruit; maar dat licht aan de opbouw van de bak zelf.
 

Nielzzz

Actief lid

Nielzzz

Actief lid
Hitteschild boven de uitlaat/voorpijp wil weleens kapot gaan

Bekend. Bij onze UP! was dit nét binnen de verlengde garantie van 4 jaar vervangen. Garantie liep met 4 dagen af. Scheelde weer €145.

gevoelig voor vocht en beslagen ramen in de wintermaanden

Klopt, ik heb dit nooit als probleem ervaren, maar veel vocht en start/stop gaat niet samen. Zodra de auto stopt gaat de airco significant minder hard (mits je airco hebt). Hard koelen met erg warm weer heeft ie ook moeite mee.

remschijven kunnen weleens trillingen veroorzaken.

Bij ons gingen de schijven (en blokjes) 73K mee. Tijdens de eerste APK werd geconcludeerd dat de remkracht nog voldoende was, alleen het trillen zat er al even. Vooral ervoor zorgen dat er niet de goedkoopste remschijven in zitten, maar stevige kwaliteit. (ook maar een tip die ik kreeg).

Maar over het algemeen zijn het echt prima auto's hoor :thumbsup:

Zeker weten! Bijna 75K gereden zonder noemenswaardige problemen. Wat ik fijn vind aan de UP!/Citigo/Mii is dat het voorin en qua wegligging aanvoelt als een volwassen auto. Peugeotjes 107/108 (en de Aygo en C1) voelen als koekblik. De UP! veel minder.
 

hemi24

Forumguru
In het geval van kinderen, er wel even rekening mee houden dat de VAG-drieling een 4-persoons auto is..!
Met maar 2 gordels achterin, gaat 3 kids achterin dus niet!
 

Nielzzz

Actief lid
@Niels83, Mwoah. Niet echt. Die van ons is vrij volumineus en zorgde voor een zeer rechte zitpositie voor de passagier. Met weinig knieruimte.

We hebben een Cybex Sirona.

Ik denk, afhankelijk van de leeftijd/soort stoeltje, dat je ook wel een betere fit kan vinden dan wij hadden.
 

Niels83

Forumguru
@Niels83, Mwoah. Niet echt. Die van ons is vrij volumineus en zorgde voor een zeer rechte zitpositie voor de passagier. Met weinig knieruimte.

We hebben een Cybex Sirona.

Ik denk, afhankelijk van de leeftijd/soort stoeltje, dat je ook wel een betere fit kan vinden dan wij hadden.

Het zou onze 2de auto worden. En dus gaan ze er ca 2x per week in. In de faab moet de stoel eigenlijk wel erg ver naar voren voor de oudste.
 

aiva tco adoks

Forumguru
3e remlicht wil nog wel een lekken, waardoor je de kofferbak vol met water hebt.

Storing airbag, oplossing schakelaar passagierskant vv
 

Busso

Actief lid
Slijtage stuurhuis gevolg rammelend/bonkend geluid. Ik heb het en las daarna dat het vaker voorkomt.
Op het Up forum biedt iemand revisie van het stuurhuis aan een zegt er al meerdere te hebben gedaan.
 
Bovenaan Onderaan