Citigo mijn eerste skoda

Busso

Actief lid
Ik dacht ik laat jullie zien wat effect is van een setje Eibach Prokit. Tot mijn verbazing is er weinig verschil te zien qua hoogte met de standaard (ingezakte) veren. Ik heb met blackfriday korting ook een setje Bilstein B4 dempers gekocht voor de achterzijde. De nieuwe Eibach veren voorkomen het doorslaan op de bumpstops nagenoeg helemaal. Dus ben al blij met de upgrade van de veren maar hij voelt nog steeds te slap aan de achterzijde dus waarschijnlijk hebben de dempers hun beste tijd gehad na 160 dkm. Daarom heb ik ook nog een nieuw setje Bilstein B4 dempers gekocht omdat de oude hun beste tijd hebben gehad na 164dkm. Ik ben verbaast dat de Eibach veren geen verschil qua hoogte laten zien met de standaard veren. Overigens gin het mij niet om verlaging maar vooral om minder slappe veren.
Verder bevalt de Citigo tot nu toe erg goed. Spiegel en stoelverwarming is toch wel lekker in deze tijd van het jaar. In het voorjaar staat het oplossen van de stuurhuis rammel en cruisecontrol nog op mijn wensenlijstje.

a4drPju.jpg

Intussen lekker bezig met mijn hobbyproject (vervangen distributie, koppeling, plaatsen Quaife diff,...) van mijn Alfa 147 GTA (3.2 V6)
IRZuVsy.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja erg vervelend als je een schuur met brug hebt.....

Om jaloerse van te worden.............
 

Kanerr

Forumguru
Helaas zijn de standaard dempers en veren gewoon ruk op de Citigo. Stel hardere veren en/of sportievere dempers maken het heeeel wat beter :)

Prachtige foto van de 147 met zijn haar het hart eronder
 

Busso

Actief lid
Nette Citigo!
En goed bezig om direct even de beginnende roest bij de tankklep aan te pakken. :thumbsup:

Ik had laatst bij een Citigo gekeken die ook al behoorlijk roest bij de tankklep .. ik kreeg er een beetje Ford Ka (1e generatie) gevoelens bij ... die dingen hadden daar zowat allemaal last van.
Je ziet op de foto dat mijn citigo niet is verlaagd met de eibach prokit ten opzichte van de oude standaard veren terwijl hij voor 2 en achter 2.5 cm zou moeten zakken. Dat zegt mij genoeg over de staat van de 10 jaar oude veren.
Binnenkort achter de B4 dempers er onder. Hrt is een hele fijne demper weet ik uit ervaring. Niet stug maar veel beter dan de meeste standaard dempers.
 

Busso

Actief lid
De Citigo doet nog elke dag prima zijn werk. Stoelverwarming en spiegelverwarming zijn fijne opties in de winter. Hij stuurt erg fijn. De B4 dempers bevallen erg goed. Intussen flink wat kilometers erbij gezet en olieverbruik niet waarneembaar. Ondanks mijn 205 45 16 winterbandjes geeft de boordcomputer in de winter nog 5 liter per 100 km aan. Vind ik erg netjes. Kortom heerlijk autootje. In het voorjaar als mijn hobbyauto van de brug is eens kijken of ik de irritante rammels achter en voor kan lokaliseren. Ik heb af en toe ruzie met maps & more. Touch screen reageert soms niet meer.
Intussen lekker bezig met mijn hobby als het niet te koud is in de garage. Klepdeksel laten glasparelstralen en de nodige andere zaken een revisiebeurt gegeven zoals vliegwiel, stoelen en startmotor (heel moeilijk bij te komen als de motor in de auto zit). Eind maart moet hij weer rijden zodat ik 10 april naar Zandvoort kan (viva italia).
6HCftAF.jpg
 
Bovenaan Onderaan