Citigo mijn eerste skoda

Busso

Actief lid
Ik ben nieuw op het forum. We waren op zoek naar een vervanger van onze smart fortwo. Het smartje was een heel betrouwbaar karretje met hele lage gebruikskosten maar we waren erop uitgekeken. Ik wilde wat anders omdat een smart niet lekker rijdt op de autosnelweg. Na lang zoeken naar een geschikte Mii of Citigo deze Citigo gekocht. We wilden een orginele NL auto met airco. De up viel af omdat we neusje van de Mii en de Citigo leuker vinden. De Citigo wordt ons dagelijkse karretje. Vandaag nieuwe velgjes gehaald. 200 km gereden op de autosnelweg, Gemiddeld 1 op 25. Bevalt zeer goed tot nu toe. Ik zou wel graag cruisecontrol willen. Hij heeft stoelverwarming geblindeerde achterramen en 75 pk. Ik heb vandaag het serienummer van de BCM gecontroleerd (eindigt op 090) dus is de cc eenvoudig in te bouwen. Ik wil de cc zelf inbouwen maar het inleren zou ik bij iemand willen laten doen. Ik ben benieuwd of iemand de cc kan inleren tegen betaling.

o2v2PDE.jpg


Voor vakanties, lange ritten en lekker toeren hebben we onze Alfa Giulia.
7tf1Sen.jpg
 

SuperBeeb

Forumguru
Grappig, door je introductie had ik een bepaald beeld van je gevormd, maar met die mooie Giulia eronder heb ik dat wat moeten bijstellen :D
Wat is t er voor een? 200 of 280 pk?
Edit: met zo'n forumnaam had ik beter moeten weten :bloos:
 

Cordoba

Forumguru
Vagtechniek doet wel complete inbouw van CC, maar geen idee of ze alleen inleren/vrijgeven ook doen.
Anders @Rainesh benaderen, of hij dit ook kan doen.

Een Up heeft niet alleen zijn neusje tegen, maar ook de prijs is behoorlijk anders dan voor een Mii/Citigo.
 

Busso

Actief lid
Ik heb zelf schakelflippers in mijn Giulia ingebouwd en ingeleerd dus moet de cc inbouwen in mijn Citigo ook wel lukken. Op een duiste site kan ik tegen zeer nette prijs een inbouwsetje kopen met handleiding.

Ik heb nu inderdaad voor hetzelfde geld een Citigo met lagere kilometerstand en iets completere uitvoering dan een Up. Particulier gekocht omdat dat de enige was die qua prijs, kleur, netheid en uitvoering beviel. Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes zoals een rammel verhelpen. Ik hoop niet dat die uit het stuurhuis komt aangezien ik nogal wat negatieve berichten heb gelezen over de kwaliteit van het stuurhuis. Wat me opvalt is dat vooral de achterveren erg slap zijn. Dus misschien plaats ik wel een setje eibach veren. Ik heb goede ervaringen bij andere auto's met de eibach veren. Niet te laag maar wel ietsje stugger dan standaard.
Grappig, door je introductie had ik een bepaald beeld van je gevormd, maar met die mooie Giulia eronder heb ik dat wat moeten bijstellen :D
Wat is t er voor een? 200 of 280 pk?
Edit: met zo'n forumnaam had ik beter moeten weten :bloos:
Het is de 200 pk versie maar met een Squadra kuurtje dus heeft hij nu bijna 300 pk. Mijn forumnaam heeft te maken met mijn hobbyauto :-)
 

Okki

Donateur
Welkom. Ik kende wel Lusso maar Busso nog niet (nu wel dankzij Google)

Ga je vaak op vakantie? Anders staat de Alfa wel erg lang stil ;)
 

SuperBeeb

Forumguru
Cool! De enige andere 6-cylinder hatchback (naast de Golf). Had ooit een Golf3 VR6, nooit weg moeten doen
 

Busso

Actief lid
VW was in ieder geval de eerste (denk ik, hoop ik, please:dankje:)
Geen idee eigenlijk. De 147 GTA was zeker niet de snelste hatchback van z'n tijd op een bochtig circuit. Hij is namelijk te zwaar in de neus. Maar het geluid van het busso blok vind ik fantastisch en de motor ziet er ook nog eens mooi uit.

Ik heb van de week voor de citigo een mooi setje 16 inch 6,5J MAK velgen gekocht in antraciet voor een hele nette prijs. Staat een stuk beter dan 14 inch en stuur een stuk strakker.
 

Busso

Actief lid
Ik had me voor de inkoop redelijk goed ingelezen en was een aantal aandachtspunten tegengekomen. Eén van de minpunten was roest van binnenuit bij de tankklep. Tijdens het bekijken van een paar Citigo's en Mii's zag ik bij enkele roest bij de tankklep. Mijn Citigo heeft geen roest bij de tankplek maar ik wilde er zeker van zijn dat ik er niet over een tijdje ook last van krijg.
Ook de mijne was roest zichtbaar en de roest zat al onder de carrosseriekit maar het viel gelukkig mee dus ik ben op tijd. Volgend jaar zomer pak ik het nog wat beter aan maar voor nu voor de wintermaanden is dit goed genoeg.

mG5L3ME.jpg
 

SteGo

Donateur
Nette Citigo!
En goed bezig om direct even de beginnende roest bij de tankklep aan te pakken. :thumbsup:

Ik had laatst bij een Citigo gekeken die ook al behoorlijk roest bij de tankklep .. ik kreeg er een beetje Ford Ka (1e generatie) gevoelens bij ... die dingen hadden daar zowat allemaal last van.
 
Bovenaan Onderaan