Citigo bochtverlichting e.d. activeren?

Ik lees dat je de instellingen kan veranderen van de auto zodat je dingen als bocht verlichting via mistlicht en coming home enzo kan veranderen, ik kan echter nergens vinden hoe je dat precies doet? Sommige zeggen dat je dan langs de dealer moet maar dat zal wel weer flink gaan kosten.

(vervalt je garantie eigenlijk als je dat soort dingen doet?) Ik heb mijn citigo pas 1 week.

Weet iemand hoe je de live services van de maps & fun werkend krijgt met een Android 4.4 toestel? Bij mij gebeurd er helemaal niets als ik een van de live services aanraak op het maps & fun scherm pas na 1 minuut geeft hij een melding dat hij niet kan verbinden.
 

Rallye

Forumguru
Over het tweede deel van je vraag: misschien is het goed als je aangeeft wat je al gedaan hebt. Is de bluetooth-koppeling met je android gelukt? Doet de carkit-functie (die zit er toch ook op?) het wel?
 
Ja, de Bluetooth verbinding werkt perfect, echter alleen voor het bellen en dus niet voor de live services.
 

Stinger

Actief lid
Ik lees dat je de instellingen kan veranderen van de auto zodat je dingen als bocht verlichting via mistlicht en coming home enzo kan veranderen, ik kan echter nergens vinden hoe je dat precies doet? Sommige zeggen dat je dan langs de dealer moet maar dat zal wel weer flink gaan kosten.

(vervalt je garantie eigenlijk als je dat soort dingen doet?) Ik heb mijn citigo pas 1 week.

In principe kan de dealer bocht verlichting via mistlicht en coming home aanzetten/activeren. Mits de juiste boordcomputer module zit in uw citigo. De meeste "dealers" zal geen extra kosten voor vragen. En meer als service worden gezien. Het lijkt me ook erg stugge als dan de garantie vervalt. Als men extra opties aanzet.
 
In principe kan de dealer bocht verlichting via mistlicht en coming home aanzetten/activeren. Mits de juiste boordcomputer module zit in uw citigo. De meeste "dealers" zal geen extra kosten voor vragen. En meer als service worden gezien. Het lijkt me ook erg stugge als dan de garantie vervalt. Als men extra opties aanzet.


OK. Hoe kom ik er achter of dat bij mijn citigo kan? Ik heb de drive 5drs bouwjaar februari '14
 

Stinger

Actief lid
OK. Hoe kom ik er achter of dat bij mijn citigo kan? Ik heb de drive 5drs bouwjaar februari '14

De dealer zal het kunnen weten of de citigo geschikt is voor bocht verlichting via mistlicht en coming home . Of iemand vinden op het forum die een originele VCDS kabel in bezit heeft. Hij/zij kan deze opties ook aanzetten. Zie deze website http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-citigo-aa.php Daar kunt u zien wat de eventuele mogelijkheden zijn mits de juiste board computer module aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees op buitenlandse forum's dat de dealer dit niet kan doen omdat zij andere software gebruiken?

Ik zie wel dat er veel mogelijk is kwa instellingen.

- Coming home/leaving home.
- Tear wiping
- Bochtverlichting
- Anti car jacking bij 15km/u>
- Singe door unlock

Dat zijn toch wel leuke dingen, wie zou ik daarvoor kunnen benaderen? (Ik ben nieuw hier op dit forum).

Een adresje in Noord-holland zou wel leuk zijn :)
 

Stinger

Actief lid
Het lijkt me verstandig om eerst te informeren bij uw dealer of deze opties kunnen worden aangezet. We hebben over een nieuwe citigo van feb 2014 :). In welke omgeving zit u van Noord-Holland?
 

Michelv.

Forumguru
Ik zit in Bovenkarspel, nog geen Citigo van binnen gezien maar kan altijd kijken of het lukt met je wensen Frankjeb
 

Antera

Donateur
Er is meer mogelijk aan aanpassingen en geven geen problemen met de dealer.

achter- en kentekenverlichting bij dagrijlicht

Dagrijverlichting uit

Anti carjacking

Selectieve deuropening

Bochtverlichting

Tear wiping voorzijde

Bochtverlichting met knipperlicht

Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren

Comfort knipperlicht aanpassen

Ch activeren

LH niet mogelijk

Parkeerlicht activeren

Gordel waarschuwing uit

Verbruiksmeter omzetten naar Km/L

Dakraam Comfort opening:


hill start activation aanpassen normal/early/late.

pdc toon frequentie veranderen.



Let wel dat de verlichtingsaanpassingen niet mogelijk zijn op de BCM eindigent op 087. Indien je er een hebt met 090 werkt dit wel.
 

ougie

Forumguru
hpolie, die codes zijn alleen de codes van de dingen waarmee de auto mee is uitgerust, 3 of 5 deurs, soort radio, hoeveel speakers, banden en velgen, wat voor motor, hoeveel KW, etc, etc.
Uit deze codes kun je niet opmaken welke mogelijkheden de boordcomputer heeft en hoe je instellingen kunt aanpassen.
 

Antera

Donateur
Je zal de BCm moeten bekijken dan weet je het pas. Is niet afhankelijk van model en uitvoering
 

martijn v o

Forumguru
Boordnet Controller Module.
Of het ding onder het dashboard vandaan halen en kijken op de sticker, of iemand met VCDS vragen het uit te lezen.
 

Han1961

Nieuw lid
Vandaag een bezoekje gebracht aan VAG Techniek in Nuenen. Is toch dichtbij. Even de vraag gesteld wat er software technisch mogelijk is. Vervolgens krijg je een lijstje met mogelijkheden en voor een klein bedrag wordt alles naar jou wens ingesteld.

Welke keuze heb ik gemaakt:

- Selective locking
- Anti-carjacking
- Coming home verlichting
- Bochtverlichting
- Achterlichten aan met dagrijlichten
- Teardrop wiping wisser
- Spiegelverwarming via achterruitverwarming
- Comfort knipperlichten verhoogd naar 4X

Nu toch maar even navraag bij mijn dealer doen vwb de garantie. Hoe gaan zij hier mee om?
 

Spierings

Forumguru
Nu toch maar even navraag bij mijn dealer doen vwb de garantie. Hoe gaan zij hier mee om?
Voor garantie zal het niks uitmaken, je veranderd software/hardwarematig niks. Je veranderd alleen de codering.

Iets wat ze waarschijnlijk zelf niet eens herkennen en bij een update wordt gewoon weer de oude originele code terug geplaatst als ze online updaten.
 

Han1961

Nieuw lid
Oke, bedankt voor je reaktie. Ik wil het gewoon nog wel even ventileren bij de dealer. Juist omdat ik een afspraak heb voor een garantiegevalletje en tevens heb gevraagd of de dealer kan kijken of de bochtenverlichting aan kan. Nu is dit reeds gebeurd en moet ik dat toch even melden.
 

Han1961

Nieuw lid
Daarbij had ik ook al een cc besteld bij de dealer. Nu is het een aanzienlijk prijsverschil bij de dealer of bij Vag Techniek. Dus bij de dealer maar even annuleren. Ik ga ervan uit dat zij daar niet moeilijk over doen. De annulering en dat ik het ergens anders laat doen. Scheelt maar liefst €160,-
 
Bovenaan Onderaan