Circulatielampje perikelen

Cordoba

Forumguru
@Ted @Hakar Ik ben er vrij zeker van dat jullie hetzelfde systeem hebben, mijn Creation had dit ook, maar alle Fabia's met handmatige airco hebben een sensor in de luchtpijp zitten, zodat er lucht van een ingestelde temperatuur naar binnen wordt geblazen. Bij een climate control (automatische airco), wordt de temperatuur in het interieur gemeten, en wordt daar naar toe geregeld, als dan bijvoorbeeld de zon ineens schuil gaat achter de wolken en de temperatuur in het interieur zakt, zal ie warmere lucht gaan blazen. Bij mijn weten zijn er voor de Fabia I 3 mogelijkheden voor de airco:
- geen airco (vrij zeldzaam in NL)
- handmatige airco
- automatische airco (climate control)
 

Hakar

Donateur
@Cordoba duidelijk.
Jaren geleden dat ik geslaagd ben voor een multiple choice examen, maar deze weet ik zeker dat ik het goed heb.
Mijn antwoord is B :jaja:
 

Ted

Forumguru
Bij mij wordt de interieur lucht gemeten omdat na een bepaalde tijd de ingeblazen lucht koeler wordt. Dus helaas ik deel jullie mening niet!
 

EdK

Forumguru
Bij mij wordt de interieur lucht gemeten omdat na een bepaalde tijd de ingeblazen lucht koeler wordt.
Met alle respect, maar deze tekst klopt ergens niet !
Dus hij gaat bij jou pas meten omdat je een tijdje koude lucht hebt ingeblazen ??

Volgens mij is het nog altijd zo dat hij aangezogen lucht meet en vergelijkt met ingestelde temperatuur en aan de hand van die gegevens word er wel of geen aangezogen lucht verwarmd en de cabine ingeblazen...:koffie:

Maar goed ik ben ook maar een mens en ik kan het ook fout hebben of niet geheel begrijpen..:pieker:
 

EdK

Forumguru
Ik zeg toch , ik ben ook maar een mens.....

Maar jij hebt het over temperaturen , ik spreek daar geheel niet over.
Ik weet alleen dat de aangezogen temperatuur word gemeten en er word gekeken wat de gevraagde temp is , en aan de hand van dat word de aangezogen temp verwarmd zodat de gevraagde temp word bereikt.
 

Cordoba

Forumguru
Als ik tijd en zin heb, zal ik het eens checken met een geijkte thermometer, overigens kun je er rustig van uitgaan dat wat de auto aangeeft aan temperatuur, dat dit zomaar 1 of 2 graden af kan wijken van de echte temperatuur, eigenlijk net als bij een kamerthermostaat van de cv thuis: het gaat er om als je een graad lager instelt, de temperatuur dan ook een graad zakt, en of dat nu 18 of 19 graden is, is niet zo van belang.
 

EdK

Forumguru
de buitenluchttemperatuur is daarbij voor verwarming minder belangrijk.
Werkelijk ?
Wel als die buitentemperatuur word aangezogen als verse lucht dan is dit wel degelijk van belang
Met een CV installatie in huis is dat inderdaad van minder belang zolang het huis maar goed is geisoleerd...:lezen::koffie:
 

Hakar

Donateur
Lieverds, lampje.
Punt is niet de warme of koude lucht die dan wel of niet gemeten wordt, punt is niet of het een handmatige airco is, maar punt is lampje wat vaker niet dan wel brandt, en op de gekste momenten.
Dan weer eens bij het contact inschakelen, dan weer niet.
Dan weer even als de knop waar het lampje in zit wordt ingedrukt, om dan direkt weer uit te gaan, dan weer niet ook al druk je de knop in.
Lampje doet raar, en moet er eens een keer uit gepeuterd worden wanneer de temperaturen en vochtigheidsgraden buiten wat meer reuma vriendelijk zijn.
 
Bovenaan Onderaan