Hakar
Donateur
De afgelopen dagen een aantal keren met de Fab op pad geweest, en er achter gekomen dat er een paar dingetjes niet doen wat wel zou moeten werken.
Vrouwlief is meestal met de Fab op pad, en ik ga soms mee als bijrijder.
Deze keer dus met haar toestemming luxe gereden, en de ongemakken opgemerkt.
De meest storende is het soms wel of niet functioneren van het lampje voor de luchtcirculatie.
Na enkele topics te hebben gelezen weet ik dat het lampje automatisch uit gaat bij achteruitrijden en het vol ontwasemen van de voorruit.
Echter wat ik gisteravond ook probeerde met de standenknop voor voeten interieur voorruit en dashboard ventilatieopeningen, het lampje ging niet branden.
Wat verder opviel was dat het lampje bij inschakelen van het contact even oplichte en dan juit ging ongeacht welke stand de standenknop stond.
Uiteraard was het de vraag in welke stand de regelklep nu stond na zo vele keren indrukken.
Ik denk de stand te hebben gevonden waarbij de klep in de stand voor gewone circulatie staat op de volgende manier.
Standenknop op voeten en voorruit, en dan net zo vaak het knopje indrukken tot ik er zeker van was dat de meest sterke luchtstroom door de openingen kwam.
Ik ga er van uit dat de circulatieklep dan open staat, en de recirculatie is uitgeschakeld.
Recirculatieklep gaat overigens ook dicht tijdens achteruitrijden, want de luchtstroom wordt dan fiks minder.
Nu ben ik aan het zoeken hoe en of ik een storing kan vinden waarom het lampje niet brandt.
Uitlezen met mijn beide chinese apparaatjes gaf geen foutmeldingen.
Is het branden van het lampje mogelijk nog gekoppeld aan de boordcomputer?
Vrouwlief is meestal met de Fab op pad, en ik ga soms mee als bijrijder.
Deze keer dus met haar toestemming luxe gereden, en de ongemakken opgemerkt.
De meest storende is het soms wel of niet functioneren van het lampje voor de luchtcirculatie.
Na enkele topics te hebben gelezen weet ik dat het lampje automatisch uit gaat bij achteruitrijden en het vol ontwasemen van de voorruit.
Echter wat ik gisteravond ook probeerde met de standenknop voor voeten interieur voorruit en dashboard ventilatieopeningen, het lampje ging niet branden.
Wat verder opviel was dat het lampje bij inschakelen van het contact even oplichte en dan juit ging ongeacht welke stand de standenknop stond.
Uiteraard was het de vraag in welke stand de regelklep nu stond na zo vele keren indrukken.
Ik denk de stand te hebben gevonden waarbij de klep in de stand voor gewone circulatie staat op de volgende manier.
Standenknop op voeten en voorruit, en dan net zo vaak het knopje indrukken tot ik er zeker van was dat de meest sterke luchtstroom door de openingen kwam.
Ik ga er van uit dat de circulatieklep dan open staat, en de recirculatie is uitgeschakeld.
Recirculatieklep gaat overigens ook dicht tijdens achteruitrijden, want de luchtstroom wordt dan fiks minder.
Nu ben ik aan het zoeken hoe en of ik een storing kan vinden waarom het lampje niet brandt.
Uitlezen met mijn beide chinese apparaatjes gaf geen foutmeldingen.
Is het branden van het lampje mogelijk nog gekoppeld aan de boordcomputer?