Winger
Lid
Mijn Octavia 1.6 bwj. 2001 Km. stand 285000 met een AG gasinstallatie, heeft het volgende probleem.
Op gas heb ik zeer regelmatig weinig vermogen. als ik het gaspedaal intrap ( in elke versnelling ) komt de auto traag op gang.
Je hoort de motor ook ruw lopen ( ook bij stationair lopen )
Wanneer ik tijdens het rijden overschakel op benzine, is het probleem over, en loopt de motor als een zonnetje en heb ik voldoende vermogen.
Ik heb diverse vacuum slangen vernieuwd.
Tussen de verdamper en de injectoren zit geen filter.
Ik ben inmiddels bij 2 verschillende gasboeren geweest, en zij kwamen tot verschillende conclusies.
1e; Injectoren zijn defect.
2e; De verdamper heeft de geest gegeven.
Dit zette mij toch aan het twijfelen, dus ben ik naar een 3e bedrijf gegaan, want veel geld steken in onderdelen terwijl dat misschien niets oplost, daar zit ik niet op te kijken.
De garage houder had een testrit gemaakt en vermoede dat er een lekke klep inzat.
Hij stelde voor om de compressie te meten, en daar kwam uit dat er 2 cilinders bij waren met een compressie van 10 Bar, eentje met 9,5 Bar en 1 met 9 Bar.
Hij vertelde me dat de compressie van alle cilinders tussen de 10 en 13 Bar moesten liggen.
Volgens hem was dit de oorzaak dat de auto slecht op gas liep, maar ook op benzine, maar dat merk je niet zo snel.
Zit hier een kern van waarheid in ??
Op gas heb ik zeer regelmatig weinig vermogen. als ik het gaspedaal intrap ( in elke versnelling ) komt de auto traag op gang.
Je hoort de motor ook ruw lopen ( ook bij stationair lopen )
Wanneer ik tijdens het rijden overschakel op benzine, is het probleem over, en loopt de motor als een zonnetje en heb ik voldoende vermogen.
Ik heb diverse vacuum slangen vernieuwd.
Tussen de verdamper en de injectoren zit geen filter.
Ik ben inmiddels bij 2 verschillende gasboeren geweest, en zij kwamen tot verschillende conclusies.
1e; Injectoren zijn defect.
2e; De verdamper heeft de geest gegeven.
Dit zette mij toch aan het twijfelen, dus ben ik naar een 3e bedrijf gegaan, want veel geld steken in onderdelen terwijl dat misschien niets oplost, daar zit ik niet op te kijken.
De garage houder had een testrit gemaakt en vermoede dat er een lekke klep inzat.
Hij stelde voor om de compressie te meten, en daar kwam uit dat er 2 cilinders bij waren met een compressie van 10 Bar, eentje met 9,5 Bar en 1 met 9 Bar.
Hij vertelde me dat de compressie van alle cilinders tussen de 10 en 13 Bar moesten liggen.
Volgens hem was dit de oorzaak dat de auto slecht op gas liep, maar ook op benzine, maar dat merk je niet zo snel.
Zit hier een kern van waarheid in ??