Hallo Forum,
ik heb een Fabia 1 1,4l 50kw 1397 MPI combi Comfort van 2001 met 149.990km. Altijd erg tevreden over geweest tot voor kort de aanduiding van motormanagement en koelvloeistof ging branden.
Telkens bij skoda garage laten uitlezen. Na drie keer koelvloeistof bijgevuld te hebben toch een afspraak gemaakt, er bleek koelvloeistof te verdwijnen. motor onder druk gezet, en toch uit elkaar geschroefd. nu blijkt dat de losse cilinderhoezen die om de cilinders zitten naar onder zijn gezakt waardoor ze niet meer aansluiten op de koppakking ??? zou oververhitting kunnen zijn ??? kost 2.500 / 3.00 euro ( dus totaal loss) wat nu ? toch laten repareren, nieuw motorblok of nieuwe auto ? wie weet raad.
Groeten Michel
ik heb een Fabia 1 1,4l 50kw 1397 MPI combi Comfort van 2001 met 149.990km. Altijd erg tevreden over geweest tot voor kort de aanduiding van motormanagement en koelvloeistof ging branden.
Telkens bij skoda garage laten uitlezen. Na drie keer koelvloeistof bijgevuld te hebben toch een afspraak gemaakt, er bleek koelvloeistof te verdwijnen. motor onder druk gezet, en toch uit elkaar geschroefd. nu blijkt dat de losse cilinderhoezen die om de cilinders zitten naar onder zijn gezakt waardoor ze niet meer aansluiten op de koppakking ??? zou oververhitting kunnen zijn ??? kost 2.500 / 3.00 euro ( dus totaal loss) wat nu ? toch laten repareren, nieuw motorblok of nieuwe auto ? wie weet raad.
Groeten Michel