Chromen sierstrip in voorbumper Octavia 3 fl

Ok ik zat nog op de juiste velgen te wachten sinds maart maar volgens de verkoper kwam zijn bestelde Octavia nog niet (januari besteld) omdat die CO2 uitstoot anders gemeten moet worden.ik lees 3 jaar oud 9.000 EU? Mag niks kosten zeker?
 

dirk27

Forumguru
Een gunstige regeling van de werkgever waarbij we onze eigen auto mogen overnemen aan dezelfde overnameprijs als de dealer zou doen. ;)
 

dirk27

Forumguru
Mijn O3 FL gisteren in ontvangst genomen en meteen een chrome sierlijst onderaan geplakt! Gezocht op amazon.de naar "chrome 10mm" en voor 4,91 euro inclusief verzending een rol gevonden van 3 meter lang.

De breedte van 10mm is net net net gepast, en voor de FL heb je een lengte nodig van 1,80m.
Zit stevig vast, en ik spreek uit ervaring: mijn 2015 model heeft het ook 3 jaar gedaan met zo'n strip en is nooit losgekomen. De strip is ook flexibel waardoor deze dus makkelijk door te snijden met een stanley mesje indien je je mistlamp wilt gaan vervangen.

28306282587_b2e8dd595c_b.jpg


28306278657_1f271cda13_b.jpg


61JdjHCkheL._SY355_.jpg


https://www.amazon.de/CARCHET®-Chro...F8&qid=1530652456&sr=8-6&keywords=chrome+10mm
 

dirk27

Forumguru
Wel enkele tips: zorgt dat het plastic profiel stof, vuil en vetvrij is voor dat je het gaat aanplakken. Ik heb het gedaan met instanet voor ramen daar deze zeer goed ontvet en vlug opdroogt.

Als je de strip gaat plakken, start je langs een kant maar trek je nog niet de volledige plastic af van de plakband die aan de strip hangt. De beschermplastic trek je er geleidelijk af naarmate je deze eraan plakt.

Als je een rol hebt van 10 mm kan je zo'n 2 cm plakken in een hoek, waarna je met je wijsvinger en duim mooi kunt glijden langs het profiel terwijl de chrome strip dus ook tussen je wijsvinger en duim hebt. Zo zorgt je ervoor de strip perfect recht wordt geplakt. Wanneer deze dan een beetje eraan plakt, ga je dan een paar keer op de strip duwen, van links naar rechts en omgekeerd tot deze goed vastplakt.
 
Bovenaan Onderaan