Chromen sierstrip in voorbumper Octavia 3 fl

Hallo forum leden! Na mijn voorstellingsronde in meet & Greet wil ik het volgende probleem melden.nml. ik heb bij mijn nieuwe Octavia amb.buss. als optie vanuit de brochure een chromen sierstrip in de voorbumper besteld.de dealer belde vandaag om te melden dat deze niet past op de facelift. ik vind dit erg slordig van Pon.kent iemand dit probleem en hoe is dit opgelost?
 
Beste fanaten! Na lang zoeken de chromen strip weten te vinden bij superskoda

Skoda- Octavia lll - spareparts-frontstosstange - 2017 facelift
 
Daar ben ik weer. De bestelde chromen sierstrip is origineel skoda maar is NIET te monteren als je niet de bevestigings sleuren hebt oftewel je moet al een Octavia style bumper hebben en bijvoorbeeld schade hebben. Ik kan het gelukkig terugsturen want 100eu blijft veel geld!
 

Rallye

Forumguru
Is de bumper van de Style anders? Heb je een foto van die “bevestigingssleuren” (ik ken het woord overigens niet) of waar die moeten zitten? Zijn de niet los leverbaar?
 
Hallo ik ga het zo terugsturen ik maak zo even een fotootje. ik denk dat die bumper anders is misschien in combinatie met die led lampen of zo?
 
Rally er staat bij dat deze altijd past maar ook dat je fus insparingen moet hebben ik dacht dat ze het honingraat nodig hadden. Screenshot_20180414-084107.png
 
Rally er zitten lipjes aan de plastic strip welke je bij mijn bumper helaas nergens in kunt klemmen.
 

Bijlagen

  • IMG_20180414_095533741_LL.jpg
    IMG_20180414_095533741_LL.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 73

Duijzer

Donateur
Volgens mij heb je nog een deel nodig, wat achter het bumperrooster valt. Daar klem je die clipjes in vast. Ik heb het programma niet, maar een dealer kan zien waar de clipjes in horen te vallen en wat het onderdeelnummer daarvan is.
 

LdN

Forumguru
Dit past alleen als je een bumper hebt met de benodigde sleuven en de klik delen die daar vermoedelijk aan
de binnenzijde achter zitten.
Ik denk dat je het slachtoffer bent van de kromme google translate teksten, in het Engels staat het er duidelijk
dat er speciale bumper inserts nodig zijn voor dit onderdeel.

upload_2018-4-14_11-1-20.png

en

upload_2018-4-14_11-2-16.png
 
Ok dank je dan moet ik daar achter zien te komen. Misschien iemand die een foto wil maken van zijn bevestigde strip anders stuur ik het alsnog terug. Anderzijds lijkt het mij wel sterk dat ze verschillende bumpers zouden maken voor die strip. Bestaat er zoiets van een onderdelen catalogus van de facelift dat jullie weten?
 

dirk27

Forumguru
Dat ziet er heel chique en standaard uit!
Ik heb hetzelfde gedaan: een chromestrip besteld via amazon.de. 3 meter lengte maar de breedte is wel 10mm aangezien de facelift plastic 11 mm breed is. Kosten: rond de 7 euro inclusief verzending. Mijn facelift komt pas toe in juli, maar de strip is alvast binnen :-)

Voor diegenen die twijfelen of zo'n strip wel 'standaard' genoeg uitziet: ik heb het ook gedaan op mijn 2015 model en het ziet er gewoon normaal uit.

20004543399_12a3e16956_b.jpg


61JdjHCkheL._SY355_.jpg


20164886606_7db9e3c0e6_b.jpg


20004539419_90b5675dab_b.jpg
 

Schmart

Forumguru
Hebben jullie er toevallig rekening mee gehouden dat als er ooit een mistlampje vervangen moet worden, de plastic grilldelen nog los kunnen zonder de chromen strip te hoeven verwijderen?

Ik vind het er trouwens erg mooi uit zien, complimenten voor jullie!
 

Schmart

Forumguru
Mooi dat het spul zich zo makkelijk laat bewerken... Dat was een optie geweest op m'n vorige O3 EBL waarbij de dealer het niet aandurfde om de OEM strip te onderbreken voor de ACC radar, en er daardoor helemaal nooit een strip op is gekomen.
 
Ja dat is jammer schmart ! De dealer(s) zijn mijn inziens aantalen stampers en weinig bereid tot oplossingen voor specifieke wensen. Vraagje Dirk 27 als ik het goed begrijp heb jij een nieuwere Skoda Octavia besteld?
 

dirk27

Forumguru
Ja dat is jammer schmart ! De dealer(s) zijn mijn inziens aantalen stampers en weinig bereid tot oplossingen voor specifieke wensen. Vraagje Dirk 27 als ik het goed begrijp heb jij een nieuwere Skoda Octavia besteld?

Ik heb inderdaad een nieuwe Octavia besteld enkele maand geleden, verwachtte levering eind juni!
Na 3 jaar 120.000 km bereikt heeft onze firma de wagen ingeleverd omdat ze gunstige overname prijzen hebben: 9.000 euro!
 
Bovenaan Onderaan