Chiptuning

Eltjo

Forumguru
Is er iemand die een jaar na de tuning nog steeds vond dat ie genoeg vermogen had?
Uiteindelijk wen je er weer aan.
Maar de 1.6 TDI is standaard behoorlijk sloom en ik denk dat je een totaal andere auto krijgt na tuning.
Het wordt geen porsche natuurlijk maar ik verwacht dat je na tuning ineens prima meekomt met de rest van het verkeer waar dat nu eigenlijk niet zo is.
Ja, ik vond sowieso al dat het vermogen genoeg was, maar de souplesse van de motor bij lage toeren was minder dan bij mijn 130pk PD motor. En dat is na tuning flink verbeterd en met doortrekken tijdens de testrit voor het afrekenen weet ik nog dat ik dacht wauw!
 
Laatst bewerkt:
2.0 TDI Octaaf 3 rijder hier
Vorig jaar na 11 jaar Passat 1.9 TDI/130Ps een 1.6 TDI Octaaf met 5 bak gekocht bij dealer. Wat een achteruitgang zeg. Niet vooruit te branden, je bleef schakelen.
Overleg gehad met VAG-techniek, die zeiden, tsja, tunen kan, maar een 2.0 TDI wordt t nooit.
Gelukkig omruilgarantie (naja, niet gratis, maar goed) en nu de 2.0 met 6-bak (handbak, uiteraard).

Een stuk beter, nog steeds het gevoel van een geknepen motor (alles voor de theoretische verbruikscijfers).

Dus in dec een zelf te monteren externe chip gescoord - wel bij een gerenomeerd bedrijf - rijdt weer een stuk lekkerder, bij APK niets over gehoord,verbruik is t zelfde bij mijn rijstijl, maar hangt veel beter aan het gas.
 

JeSko

Forumguru
@ekkybedmond

Begrijpelijk, zelf nooit met pompverstuiver diesels gereden, maar die zouden inderdaad stukken explosiever zijn. Ik zocht destijds een mooie superb met veel opties, maar in 2.0 zijn ze in België amper te vinden, zeker toen, dus gesetteld voor de 1.6, het was dat of een Audi A6 TDI met kilometerstand richting 2 ton.
 

Eltjo

Forumguru
Een 1.9TDI PD heeft onder de toeren waarbij de turbo aan de gang gaat meer trekkracht. Je krijgt een douw als de turbo er in komt. Dat geeft een veel leukere beleving.
Een 2.0TDI CR heeft minder trekkracht bij lagere toeren, de turbo knalt er niet in maar komt geleidelijk, maar bij doortrekken gaat het wel harder.
En dat ondanks dat mijn 2.0 10 pk meer had dan mijn 1.9. Het chiptunen naar 175-190 pk heeft de motor bij lage toeren krachtiger gemaakt.
Toch is 0-100 km/u van een ongetunede 2.0 1 tot 2 seconden sneller dan een 1.6 of 1.9.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Echt heel veel slechte verhalen over DVX gehoord de laatste tijd, gewoon een drama bedrijf!
En dan bedoel ik niet over horen vertellen, maar 1x bij mijn compagnon en nog 3 andere verhalen van mensen die ook uit de eerste hand kwamen zegmaar.
Ik zal je eventueel per PB alles erover vertellen, maar dat het geen zuivere koffie was staat vast.
Daarnaast is Geert ook gewoon echt een ......nouja laat ik hier hier maar bij laten.

Er zijn echt eerlijkere bedrijven dan DVX te vinden die ook kwaliteit leveren.
 

leon-cupra

Forumguru
Zet het gewoon in het topic. Zou ook wel willen weten over wat het gaat. Zet er gewoon geen namen in. Veronderstel dat het over grotere projecten gaat waar het eens zou mislopen.

En Geert … is iemand die de vooroordelen over Antwerpenaars niet bevestigt maar enorm bevestigt. Is ook niet de meest vriendelijke kerel. Maar bij DVX bij een simpele tuning heb je Geert niet nodig maar Davy, het brein achter DVX en dat is gewoon een uiterst aangename kerel en heeft enorm verstand van tunen.

Als je hun reviews bekijkt , 253 reviews, overwegend 5 en een paar 1. Kom je in elk bedrijf tegen, die eentjes. Als deze kan leest , merk je ook dat er aan ieder verhaal twee kanten zijn. Nu , de manier van reageren van dvx is niet altijd hoe het moet maar dat is nu eenmaal de persoonlijkheid van die Geert.
C177436D-ABCD-4153-8359-47381344EA7F.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
Zelf al genoeg ervaring met hun, altijd goede tuning gehad en service!

Geert moet je gewoon leren kennen :) best een vriendelijke gast dan !

De golf gaat zowiezo naar DVX ;)
 

LT83

Forumguru
Ik zal jullie binnenkort per pb de verhalen doen. Persoonlijk zou ik mijn grasmaaier hier zelf niet meer naar toe brengen.
 

Eltjo

Forumguru
Ik denk niet dat ze gespecialiseerd zijn in sneller of krachtiger maaien.

Ken het bedrijf niet, ken het verhaal niet net zo min als de recensies. Het kan wel erg schelen bij wie je terecht komt in een bedrijf en de moeilijkheidsgraad die je van ze verwacht. De een maakt zich er makkelijk van af, de andere bijt zich meer vast in een probleemvraagstuk of heeft gewoon meer interesse of kennis van zaken.
Een programma erin schieten is geen hogere wiskunde. En maakt het dan uit of een eikel of een beukenootje dat doet als je een keer met ze maken hebt?

Vervelende verhalen doen snel de ronde. Het is normaal als het goed gaat (en dat is het ook) en dat wordt meestal niet breed uitgemeten.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Vervelende verhalen doen snel de ronde. Het is normaal als het goed gaat (en dat is het ook) en dat wordt meestal niet breed uitgemeten.
Tsja een goede naam opbouwen duurt jaren, hem kwijtraken kan in seconden gebeurd zijn.....:koffie:

En als je dat dan weer goed wil zien te krijgen gaat het er net maar om hoe je ermee omgaat.....
Trek je bv het boetekleed aan of blijf je continu in de verdediging gaan ( of je nu wel of niet gelijk hebt ):pieker:
 

leon-cupra

Forumguru
Trek je bv het boetekleed aan of blijf je continu in de verdediging gaan ( of je nu wel of niet gelijk hebt ):pieker:
Theoretisch gezien is het als ondernemer best om het boetekleed aan te doen, practisch gezien is het als ondernemer niet altijd mogelijk.
Veronderstel bij de ervaringen van Luuk dat het gaat over in de soep lopen van de motor na tuning (en wss na heel ingrijpende veranderingen). Als je dan als ondernemer in je recht staat en toch de theorie toepast, kost jou dat als onderneming +10.000€ … mag je veel gewone tuningopdrachtjes uitvoeren om dat terug te verdienen. En de lopende kosten die je er anders mee betaalt, mag je dan nog steeds betalen. Is dat een serieuze discussie en een slechte review waard ? Mss wel, een onderneming kan ook maar blijven bestaan als het financieel gezond blijft (en uiteraard zijn er nog een hele boel factoren).
Ben je als bedrijf in de fout, tja, neem dan jouw verantwoordelijkheid en zorg dat wanneer je weet dat zoiets kan gebeuren en wanneer het over veel geld gaat , dat je hiervoor verzekerd bent (“vergeten” nogal velen eens omdat het een “verloren” kost is).
 

Eltjo

Forumguru
Autoweek: “Heel simpel: ze gebruiken het extra vermogen niet – en hadden het geld voor de tuning zodoende in hun zak kunnen houden.”
“niet” is natuurlijk onzin, laten we het er op houden dat het niet steeds gebruikt wordt. En dan heb je voor minder toch meer dat je dan af en toe gebruikt. Ik nam een simpele chiptuning vanwege het soepeler draaien <1500 tpm - meer koppel.
Tja, voor mijn werk heb ik ook duurder en hopelijk beter gereedschap dan ik privé heb. Dat wordt dan ook werk-dagelijks gebruikt.

Aardige Iinks op die site naar andere onderwerpen onderaan trouwens.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat was ook mijn idee. Plus dat je het verschil in koppel wel degelijk voelt, ook zonder extra vermogen te vragen. Mooi voorbeeld hoorde ik van een Polo GTI rijder . Het drempeltje voor zijn garage was na de tuning ineens geen onoverkomelijke hindernis meer met de DSG in D zonder gas geven.
 
Bovenaan Onderaan