Chiptuning

leon-cupra

Forumguru
Laatste keer dat ik bij dvx was vertelde 1 vd zaakvoerders mij dat ze het aanpassen van de DSG absoluut niet graag meer doen. Iedere klant zijn wensen/verlangen mbt het werken van de dsg was anders. Heeft ooit 1 keer een ganse dag bezig geweest met het finetunen van de dsg … resultaat : klant nog steeds niet tevreden.
Zelf ook ooit de DSG laten aanpassen bij de RS … nooit goede vriendjes geweest met de DSG. Geef mij maar een 9tronic van Mercedes of de DKG van BMW.
 

Tuner111

Forumguru
@JeSko

Doe jezelf een plezier en ga naar dvx ;) heb je geen zever met slechte software ;)

DSG gewoon laten meedoen zodat hij het meer vermogen kwijt kan. maar niet aan de schakeltijden/moment komen. En als je het toch wil doen moet je langs TVS/DSG dokter gaan. marktleider in dsg software & hardware.
 

Tuner111

Forumguru
ik ken mensen die zelf met dat soms al slip hebben na een tijdje... VAG manuele bakken zijn niet de sterkste dingen helaas...
 

JeSko

Forumguru
Dat is een bummer, zijn er ook mensen met stage 1 die gewoon met hun standaard vag koppeling zijn kunnen doorrijden? Heb echt geen zin om 500 euro excl. Inbouw aan zo'n versterkte koppeling te geven, dan stopt het gelijk en zal hij op z'n 105 paardjes blijven draaien.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat is een bummer, zijn er ook mensen met stage 1 die gewoon met hun standaard vag koppeling zijn kunnen doorrijden? Heb echt geen zin om 500 euro excl. Inbouw aan zo'n versterkte koppeling te geven, dan stopt het gelijk en zal hij op z'n 105 paardjes blijven draaien.
Tuurlijk Jef, met gewoon een stage 1 er niet naar zien. Heb ook jaar of 4 met stage 1 gereden (140pk naar 177pk). Nooit problemen gehad. Meeste rijden met stage1 zonder verdere aanpassingen. Bram heeft graag teveel reserve ;)
 

Tuner111

Forumguru
ik wil enkel maar het even aangeven dat het kan gebeuren he ;) Bezin eer je begin zeg ik altijd!

de meeste doen het idd zonder... en dat kan perfect nog jaren zo meegaan... heb je pech dan kan die er wel eens sneller doorgaan...

Ikzelf zeg altijd, beter voorkomen als genezen... maar dat ben ik eenmaal :D
 

leon-cupra

Forumguru
Met stage 1 kan je ook de turbo opblazen of de motor in de soep laten lopen. Dan maar ineens een andere turbo en verstevigd blok in lepelen?

Ach .. zoals wijlen JL Dehaene zei: problemen pas oplossen als ze zich stellen :D

Als eigenaar weet je ook wel wanneer je gaat tunen en je gebruikt het vermogen dat alles iets sneller zal verslijten maar ook niet in die mate dat je voorzorgsmaatregelen moet treffen , toch zeker niet met een simpele stage 1
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het gaat er niet om of het kan gebeuren, maar hoe groot de kans is dat het gebeurt. Anders zouden we sowieso maar beter niet eens de deur uitgaan.
 

leon-cupra

Forumguru
Het gaat er niet om of het kan gebeuren, maar hoe groot de kans is dat het gebeurt. Anders zouden we sowieso maar beter niet eens de deur uitgaan.
Ga die onthouden wanneer ik nog eens een klusje thuis moet doen.
“Schat (zou ze nog eens 10jaar geleden gezegd hebben), wil jij die kader ophangen?” “Neen, kansberekening leert mij dat wanneer ik een boormachine in de hand neem, de kans groter is dat er slachtoffers (best uit mijn beurt blijven ) vallen dan dat er geen vallen”
:D:D

En idd, ben niet de handigste … heb andere kwaliteiten :tongue:
 

Chrisjemol

Forumguru
Koppeling gaat niks mee gebeuren joh… staat zo weinig km op
Wat zijn we hier allemaal bang om ook maar iets te ondernemen joh…
Skoda’s zijn niet meer voor bange opa’s meer.
 

Cordoba

Forumguru
.....DSG gewoon laten meedoen zodat hij het meer vermogen kwijt kan. maar niet aan de schakeltijden/moment komen. En als je het toch wil doen moet je langs TVS/DSG dokter gaan. marktleider in dsg software & hardware.
Bram als ze niets aan de schakelmomenten doen, wat doen ze dan wel? Alleen de hydraulische druk wat verhogen, of ook nog iets anders?

Ga die onthouden wanneer ik nog eens een klusje thuis moet doen.
“Schat (zou ze nog eens 10jaar geleden gezegd hebben), wil jij die kader ophangen?” “Neen, kansberekening leert mij dat wanneer ik een boormachine in de hand neem, de kans groter is dat er slachtoffers (best uit mijn beurt blijven ) vallen dan dat er geen vallen”
:D
:D


En idd, ben niet de handigste … heb andere kwaliteiten
:tongue:
@leon-cupra Je hebt nu wel duidelijk gemaakt dat je een mooi-prater bent. ;)
 
Bovenaan Onderaan