Chiptuning

leon-cupra

Forumguru
Al die jaren heb je verkondigd dat de 1.6 voldoende was ..”meer vermogen is niet nodig” “ben een rustige rijder” “lekker relaxed rijden met de 1.6” … en sinds de Mazda is het plots slecht …
mijn advies : stop met geld in de Superb te steken, verkoop al de aanpassingen zoals de velgen, verlaging , .. zet de Superb te koop en koop een Mazda 6 :pardon:

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Tja een mens veranderd en zo ook zijn behoefte, de 1.6 was best voldoende en puur rationeel gezien is hij dat nog steeds, hij komt mee en brengt me overal waar ik zijn moet, maar nu heb ik gemerkt dat de Mazda met zijn 2.0 veel rustiger te rijden is, en dat is toch ook de bedoeling van een Superb, dit is imo een luxewagen met te zwakke motorisatie waardoor hij niet zo rustig te rijden valt zonder steeds te moeten roeren in de pot.

En neen ik zet mijn Superb niet te koop, en een Mazda 6 is trouwens ver boven budget zeker de Benzine's, ik heb net geld toegelegd voor een auto ik heb geen ezel die geld in mijn tuin schijt.

leon-cupra

Forumguru
Je verwart behoeftes en verlangens ;)

Ben je gewoon een beetje aan het “pesten”. Wat ik tegenwoordig van jou lees , is zeer herkenbaar en dat betekent maar 1 ding … zoeken naar redenen om iets anders en uiteindelijke wanneer de financiële mogelijkheden er zijn, zal wss de Superb heel snel vliegen ;)

JeSko

Forumguru
We zullen zien Tim, ik ben nog altijd rationeel, chippen gaat al deugd doen dan kan ik er zowiezo weer minstens 2-3 jaar met verder ;)

leon-cupra

Forumguru
ik ben nog altijd rationeel
Meest rationele persoon op het forum ;)

Zullen maar terug naar het tunen gaan. Ik zou eerlijk gezegd ook nog het volgend advies willen geven: probeer eens een iets langere rit te doen met een gechipte 1.6
Mss zijn er hier op het forum wel bereidwillige eigenaars.

JeSko

Forumguru
Bwah dat hoeft niet, echt iedereen met zo'n 1.6 zegt dat ie gechipt beter rijd, ik ben geneigd dat op zoveel forumleden zeker te geloven, laat het nog maar een verrassing zijn voor Juni ;)

En rationeel qua auto's aankopen, niet qua aanpassen en zo geld weggooien :tongue:

leon-cupra

Forumguru
Is maar een tip .. we zouden niet willen dat je teleurgesteld de Superb na een “rationele” beslissing te koop zou zetten :tongue:

;)

Bakboord1

Forumguru
Is er iemand die een jaar na de tuning nog steeds vond dat ie genoeg vermogen had?
Uiteindelijk wen je er weer aan.
Maar de 1.6 TDI is standaard behoorlijk sloom en ik denk dat je een totaal andere auto krijgt na tuning.
Het wordt geen porsche natuurlijk maar ik verwacht dat je na tuning ineens prima meekomt met de rest van het verkeer waar dat nu eigenlijk niet zo is.

JeSko

Forumguru
Alles went inderdaad :) en anders haal ik de DPF eruit, rechte lijn en stage 2+ :tongue: keuring kan dan niet meer maar ach ;)

EdK

Forumguru
Ja verstappen en hamilton lopen ook telkens te klagen dat die wagen van hun zo traag is ....
Enne gaan die niet met 300 over de rechte stukken ??:koffie:
Dus ja went erggggg snel om weer te gaan klagen :deuk:

leon-cupra

Forumguru
De versnelling die een bepaald vermogen kan teweegbrengen zal altijd wel een bepaalde kick geven. Maar vermogen went wel in de zin dat je het normaal begint te vinden.

Een RS6 sloom vinden is zever. Een wagen met dergelijke vermogen kan nooit traag of vervelend worden. In die klasse heb je gewoon de “ik wil de dikste hebben” redenering. 600pk of 700pk gaat echt geen enorm verschil geven in beleving maar op Facebook, YouTube en in the high society club staat dat uiteraard wel veel beter.

leon-cupra

Forumguru
2-3 jaar is voor Tim een heel autoleven lang. ;)
Het gaat de laatste jaren gewoon heel hard.
Dromen kunnen sneller gerealiseerd worden. Eerste wagens heb ik ook steeds jaar of 5-6 gereden. Maar in die periode zaten we gewoon met heel veel investeringen in onze woning (bouw plus latere aanpassingen). Is maar de laatste 4 jaar dat er iets meer spaargeld kan vrijgemaakt worden voor wagens ;)

Chrisjemol

Forumguru
De versnelling die een bepaald vermogen kan teweegbrengen zal altijd wel een bepaalde kick geven. Maar vermogen went wel in de zin dat je het normaal begint te vinden.

Een RS6 sloom vinden is zever. Een wagen met dergelijke vermogen kan nooit traag of vervelend worden. In die klasse heb je gewoon de “ik wil de dikste hebben” redenering. 600pk of 700pk gaat echt geen enorm verschil geven in beleving maar op Facebook, YouTube en in the high society club staat dat uiteraard wel veel beter.
En toch schijnt het te wennen. Maat van me had een A7 3.0 biturbo competition ook nog gechipt. Ding ging als een raket, ging richting 400pk
Ik helemaal wild vh vermogen in de auto, hij zei ‘mwah valt wel mee, ben het gewoon’

Is geen rs6 maar was wel brut

JeSko

Forumguru
Misschien kan @Peter-036 dit topic samenvoegen met het grotere chiptuning ervaring topic? Gaat inmiddels meer over algemene chiptuning en ik weet inmiddels dat het DVX word.

JeSko

Forumguru
Nog een vraagje, moet ik mijn garage melden dat er chiptuning op zit wanneer deze gebeurd is? Of schrijven ze hier zomaar niet over? Ik dacht dat dit enkel kon gebeuren met bepaalde werken maar weet niet meer zeker welke.

Bovenaan Onderaan