Chiptuning 1.8 Tsi

dyno-revo-chiptuning.jpg

Lijkt mij iets te veel van het goede
Kan de 6-bak dit wel aan 220pk en 373Nm

Bewijst wel weer dat dit bangelijk goede motors zijn waar NOG veel meer uit te halen valt. Hopelijk is dit niet ten koste van de betrouwbaarheid.

VEEJAY

Forumguru
Ik neem aan dat Revo in dit overzicht alleen chip doet, in dat geval vind ik 220pk wel erg veel voor een 1.8T uitvoering. Dat is +60PK (ook de 1.4tsi). Een 2.0TFSI gaat zo'n 45PK omhoog. De meeste chipboeren doen +40PK's voor de 1.8TSI's.

Offtopic: het lijkt me heerlijk een 2.0 TFSI met 245PK en DSG te rijden.

___JC___

Forumguru
Ik neem aan dat Revo in dit overzicht alleen chip doet, in dat geval vind ik 220pk wel erg veel voor een 1.8T uitvoering. Dat is +60PK (ook de 1.4tsi). Een 2.0TFSI gaat zo'n 45PK omhoog. De meeste chipboeren doen +40PK's voor de 1.8TSI's.

Nou VJ dr zijn al verhalen uit Lochem met vermogenswinsten van 70pk! Ook de 2.0TFSI wil weleens flinke spierballen krijgen met alleen een chip. Ik ken een gast met een FR met alleen een chip en die had ook 265pk op de rollerbank bij JD....het kan dus wel.

Roel

Lid
Nou VJ dr zijn al verhalen uit Lochem met vermogenswinsten van 70pk! Ook de 2.0TFSI wil weleens flinke spierballen krijgen met alleen een chip. Ik ken een gast met een FR met alleen een chip en die had ook 265pk op de rollerbank bij JD....het kan dus wel.

Volgens mij stond deze Leon vorige week zelfs nog in de Autoweek.

sitechris

Donateur
meer pk's zijn ook mogelijk met jd. Er rijdt al een Leon met 335pk en de eigen Golf van JD zit al dik over de 400 pk. Dat zijn nog eens waarden die je uit de 2.0 TFSI haalt ;)

VEEJAY

Forumguru
Vermeld er wel ff de kosten bij Chris, en het is natuurlijk niet alleen met chippie.

Het Revo lijstje hierboven denk ik dat het alleen met chip bedoeld is.

Weet iemand wanneer je hem bij Abt laat chippen er visueel iets veranderd. Bvb een verwijzing naar Abt op de achterklep of een plaatje van Abt op het motorblok. En krijg je een attest mee met de nieuwe gegevens?

Groetjes Steve

Is het af te raden om een 1.8TSI met DSG te chippen?
Kan die schakelbak het extra vermogen goed verwerken?

___JC___

Forumguru
Een DSG bak kan 340NM makkelijk aan volgens mij. Als je bij Abt chipt krijg je een klein embleem. Dat kan je dan achterop plakken ofzo. Maar ik heb m dr lekker af gelaten.

Kogel is door de kerk.
Het wordt bij de dealer gedaan (Abt), 'k wil vooral geen gezeik met de garantie.

maf

Lid
zijn er inmiddels ook al mensen die de 1.8 TSI met DSG hebben laten chippen? Ik meen gelezen te hebben dat de 7-bak "slechts" 250Nm aan kan.

___JC___

Forumguru
zijn er inmiddels ook al mensen die de 1.8 TSI met DSG hebben laten chippen? Ik meen gelezen te hebben dat de 7-bak "slechts" 250Nm aan kan.

De S-tronic met 7 versnellingen (DSG bij Audi) kan 550NM aan in ieder geval. 250 lijkt me dus wat weinig...

sitechris

Donateur
dat is een andere bak. De DSG 7-bak kan idd maar max 250 nm aan, vandaar dat hij bij de Golf alleen geleverd wordt op de 1.4TSI. De sterkere motoren hebben de 'oude' 6 bak.

___JC___

Forumguru
dat is een andere bak. De DSG 7-bak kan idd maar max 250 nm aan, vandaar dat hij bij de Golf alleen geleverd wordt op de 1.4TSI. De sterkere motoren hebben de 'oude' 6 bak.

Dacht inderdaad ook dat de Audi-bak een ander was. Maar als dat zo is mogen Volkswagen, Skoda en Seat wel weereens in de schappen van Audi gaan graaien. Belachelijk dat soortgelijke bakken bij deze fabrikant 300NM minder koppel aankunnen.

MarcoO2

Forumguru
het is dus niet een soortgelijke bak, de DSG 6-bak kan een veel hoger koppel aan dan de DSG 7-bak, maakt niet uit of dat nou bij Audi, VW, Seat of Skoda is.

Bovenaan Onderaan