Chiptuning 1.8 Tsi

plaza

Forumguru
Ik overweeg echt om mijn nieuwe O2 combi 1.8 Tsi te laten chippen.
Ik twijfel tussen

a: Ziptuning 210 pk en 310nm koppel 500€
b: Abt 209 pk en 320 nm koppel 800€

Wat denken jullie.
Heeft er al iemand ervaring met het chippen van de 1.8 Tsi

Groetjes Steve

JD Engineering

minimaal 210 PK EN 340 NM
€ 890
Mey behoud van garantie
Koppel is beduidend meer, en hier heb je ook het meest aan.

Porettuhcs

Senior Member
Ik heb mijn combi al besteld hij wordt begin maart geleverd.

In maart pas !!!! weet je wel hoeveel nachtjes slapen dat nog zijn ;)

Maar geloof mij en Marco.... ga eerst eens een maandje rijden... je kunt dan altijd alsnog een chippie bestellen... :xyxthumbs:

Porettuhcs

Senior Member
JD Engineering

€ 890
Mey behoud van garantie

Als ik me niet vergis heeft JD ook een soort powercontroller ivm doorslippen van de voorwielen, toch ?

In maart pas !!!! weet je wel hoeveel nachtjes slapen dat nog zijn ;)

Maar geloof mij en Marco.... ga eerst eens een maandje rijden... je kunt dan altijd alsnog een chippie bestellen... :xyxthumbs:

Zwijg man....... ik doe nu al geen oog meer dicht.:1761:

Mijn dealer heeft nooit gezegt om welke tuner het ging maar ik ben wel over abt begonnen, dus veronderstel ik dat hij het over Abt had toen hij mij de prijs doorbelde. Bel hem morgen wel eens dan ben ik zeker.

Kijk net naar de mailbox zit een offerte van hartog in.

45pk extra -----> 205pk
90nm extra ----> 340nm (toerental gebied ??? staat er niet bij)

Prijs 600€ all in

Wat denken jullie hier van?

Porettuhcs

Senior Member
Kijk net naar de mailbox zit een offerte van hartog in.

45pk extra -----> 205pk
90nm extra ----> 340nm (toerental gebied ??? staat er niet bij)

Prijs 600€ all in

Wat denken jullie hier van?

Vriend van mij is op en top een Audi man en spreekt alleen maar over de huisdealer van Audi genaamd Hartog .... de prijs is netjes

Porettuhcs

Senior Member
Met huisdealer bedoel ik niet de officiele natuurlijk maar check www.audiforum.nl ff.... volgens mij staat de man ook genoemd onder de naam Pedro....

JD is volgens mij ook eentje die behoorlijk aan de weg timmert... zal elkaar niet veel onder doen....

Het voordeel van ABT is dat je je garantie behoud maar een "standaard" chip krijgt (voor een boel centjes)

Hartog en JD chippen geloof ik op maat en die 600 euro is dan zeer interessant... denk ik

Dutch4x4

Senior Member
Met huisdealer bedoel ik niet de officiele natuurlijk maar check www.audiforum.nl ff.... volgens mij staat de man ook genoemd onder de naam Pedro....

Ook jarenlang huisdealer van dit forum. Pedro chipt inderdaad op maat, net als Jeroen Dik.

En verkijk je niet op 'waarden'. Het gaat erom hoe het voelt tijdens het rijden.

___JC___

Forumguru
Klopt maar het blijven 250 nm op de voorwielen... en geloof me het kan met gemak...

Dit is het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van de Octavia met de 1.8 TSI...

ik geloof zelfs dat ik een keer gelezen heb dat JC in zijn 3e versnelling de voorwielen kan laten doorslippen met acceleren.... en deze diesel is geloof ik ook gechipt tot ergens in de 300 nm....

JC correct me if I'm wrong....

Yep alleen ik heb 400NM....
En je weet het, power is nothing without control, daarom krijgt mijn volgende dus 4x4 !
:489:

___JC___

Forumguru
JD Engineering

€ 890
Mey behoud van garantie

Dat is volgens mij niet met behoud van fabrieksgarantie. De dealer (vd Velden?) neemt de garantie dan over. Dat lukt je dus helaas niet met een leasert...

___JC___

Forumguru

JD is volgens mij ook eentje die behoorlijk aan de weg timmert... zal elkaar niet veel onder doen....

Het voordeel van ABT is dat je je garantie behoud maar een "standaard" chip krijgt (voor een boel centjes)

Hartog en JD chippen geloof ik op maat en die 600 euro is dan zeer interessant... denk ik

Mn oom had een Altea 2.0TDI gechipt door Pedro (Hartog). Die ging als een speer en roette bijna niet. Ook zeker een aanrader dus.

Even nog over Abt, dat scheelt niet zoveel met JD of Hartog hoor qua harde cijfers. Heb een rollerbankdag meegemaakt met SEAT online en toen bleken de 2.0TDItjes van Abt meer vermogen te hebben dan de andere tuners! De chip op maat rijdt wel een stuk lekkerder. Dat dan weer wel.

PS: Ja ik zal de volgende keer kijken hoe dat qouten van meerdere berichten werkt.
:)

Heb net met de dealer gebeld.

Als ik hem via hem laat tunen gebeurd dit bij Pon
Hij dacht dat hij dan van 160pk naar 190pk gaat
en het koppel van 250nm naar 300nm
De prijs 950€ vindt ik vreemd want scoda20inch betaald hiervoor bij dezelfde dealer slechts 650€ voor.
Ah ja garantie blijft behouden

Prijzen nieuwe waarden vallen mij wat tegen
Pedro belooft mij 205pk en vooral 340nm koppel

Groetjes Steve

MarcoO2

Forumguru
Als ik het mij goed herinner had Skoda20inch een "special price" gekregen en was dat niet de standaardprijs.

___JC___

Forumguru

De prijs 950€ vindt ik vreemd want scoda20inch betaald hiervoor bij dezelfde dealer slechts 650€ voor.

Groetjes Steve

De waardes die ik op internet (andere fora) altijd zie voor Abt zijn 210pk en 310NM.

Overigens hoor ik al verhalen uit Lochem van 228pk en 355NM. Maar je weet natuurlijk nooit zeker hoe lang dat heel blijft.

Groetjes Steve

Ik heb korting gekregen op het "chippen"omdat we 2 auto's hebben afgenomen. Dit is m;n 3e nieuwe auto die er vandaan komt. Dus de dealer heeft een prijsje voor me gemaakt.

Bovenaan Onderaan