Chiptuning 1.8 Tsi

Ik overweeg echt om mijn nieuwe O2 combi 1.8 Tsi te laten chippen.
Ik twijfel tussen

a: Ziptuning 210 pk en 310nm koppel 500€
b: Abt 209 pk en 320 nm koppel 800€

Wat denken jullie.
Heeft er al iemand ervaring met het chippen van de 1.8 Tsi

Groetjes Steve

___JC___

Forumguru
Er zal wel een prijsverschil tussen zitten lijkt me?
Mochten de prijzen gelijk zijn dan altijd Abt want behoud van garantie. En die 10NM koppel is lekkerder (qua gevoel) dan die ene pk.

Ik twijfel tussen

a: Ziptuning 210 pk en 310nm koppel
b: Abt 209 pk en 320 nm koppel

Wat denken jullie.

Groetjes Steve

vrijdag 30 jan. word mijn auto gechipt, dan kan ik je mijn bevindingen geven. Ik ga voor behoud van dealergarantie. ik weet niet door wie de tuning word uitgevoerd.

Mag ik vragen bij welke dealer je gaat en om welke moter het gaat?

Voor 150€ twijfel ik niet

Groetjes Steve

sitechris

Donateur
ik dacht dat de Abt chip dik over de 1000 euro kost, dit verrast me wel weer. Maar ik zou altijd voor Abt gaan, vanwege de garantie. En mbt Ziptuning, lang niet alle ervaringen zijn positief als je de verschillende internetfora mag geloven.

Porettuhcs

Senior Member
Ik twijfel tussen

Wat denken jullie.

Groetjes Steve

Weet je het wel zeker? .....

Ik zie dat je al o km gereden hebt met je wagen .... Ik heb ook een 1.8 TSI en bij nat wegdek moet je met een redelijke fluwele voet het gaspendaal beroeren om de voorwielen niet te laten doorslippen :1884:

en dan nog eens 60 nm meer op de voorwielen :crazy:

MarcoO2

Forumguru
Toch is het zo. Ik kan (met gemak) nog doorslippen in z'n 2e versnelling (als ik dat wil), ondanks een geactiveerd ASR en ondanks het feit dat de mijne nog (steeds...) niet gechipt is.

Ik zou persoonlijk eerst eens kijken of de 1.8 TSI standaard al niet voldoet. Chippen kan altijd nog.

Mr_McPhisto

Actief lid
OCT tuning

Ik twijfel tussen

Wat denken jullie.

Groetjes Steve
Beste Steve.
Ik heb mijn huidige passat laten chippen met ABT bij de vw-dealer onder voorwaarde van mijn baas dat fabrieksgarantie gehandhaafd blijft.
Dit kost (en nog steeds volgens prijslijst) iets van 1295, of 1395 euro. Eén van de twee, vergeef me dat ik niet weet welke.

Met OCT, waarmee een collega ook van mij ook al een audi a4 heeft laten tunen (ook een 2.0 tdi 140 pk diesel) blijft fabrieksgarantie intact heeft dealer in Gouda laten weten en was 795 euro!

Nu laat ik mijn aanstaande superb2 diesel de 2.0 tdi 140 pk tunen bij de dealer in Leeuwarden, ook zij doen oct-tuning voor 795 euro. En dat komt wel heel erg overeen met de prijs die jij noemde van 800 euro.

Ik las op de site www.oct-tuning.com ook dat er bij vertriebspartner in nederland, heel heel veel officiële bedrijven deze tuner toepassen ivm veiligheid of zo met vermogen. Abt geeft gelijk volledige vermogen los en oct houdt nog rekening met bedrijfstemperatuur van de motor en geeft dan ook pas alle vermogen beschikbaar.

Is het dus geen OCT met behoud fabrieksgarantie?

Porettuhcs

Senior Member
Dat doorslippen zal toch wel meevallen? Een Octavia is toch standaard uitgerust met ASR?

Klopt maar het blijven 250 nm op de voorwielen... en geloof me het kan met gemak...

Dit is het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden van de Octavia met de 1.8 TSI...

ik geloof zelfs dat ik een keer gelezen heb dat JC in zijn 3e versnelling de voorwielen kan laten doorslippen met acceleren.... en deze diesel is geloof ik ook gechipt tot ergens in de 300 nm....

JC correct me if I'm wrong....

Porettuhcs

Senior Member
Toch is het zo. Ik kan (met gemak) nog doorslippen in z'n 2e versnelling (als ik dat wil), ondanks een geactiveerd ASR en ondanks het feit dat de mijne nog (steeds...) niet gechipt is.

Ik zou persoonlijk eerst eens kijken of de 1.8 TSI standaard al niet voldoet. Chippen kan altijd nog.

Thanks.... en jij had je toch aangeboden om als eerste 1.8 TSI-er de chip er in te stoppen om te testen toch ....:tongue:

Porettuhcs

Senior Member
goed bezig! :D

Helaas, het gaat 't voor mij niet worden, wil de baas niet hebben...

Mijn baas (lees: vrouw) ook niet... maar ik weet wel waar ik het spaarvarken de volgende keer voor kapot ga slaan.... en misschien wat voor de topicstarter....

Ik zou die duizend euro en nog een paar tientjes meer uitgeven voor de DSG man wat een combi :rockon:

Ik heb van de week eventjes gereden met een 1.8 TS DSG.... tot grote spijt van mijn vrouw.... heb al overal foldertjes hangen :D

Mijn baas (lees: vrouw) ook niet... maar ik weet wel waar ik het spaarvarken de volgende keer voor kapot ga slaan.... en misschien wat voor de topicstarter....

Ik zou die duizend euro en nog een paar tientjes meer uitgeven voor de DSG man wat een combi :rockon:

Ik heb van de week eventjes gereden met een 1.8 TS DSG.... tot grote spijt van mijn vrouw.... heb al overal foldertjes hangen :D

Ik heb mijn combi al besteld hij wordt begin maart geleverd.

Bovenaan Onderaan