Chiptuning 1.2 TSI ?

Vdub

Actief lid
je bent wel verwarring aan het zaaien.. dit topic gaat over een 1.2tsi te tunen en niet over een 1.4tsi

bobby45

Actief lid
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

????
britt is daar geweest

de 1,2 tsi is te tunen bij http://www.scholtmeijertuning.nl/
daar komt 100 euro over heen ivm kraak software vraagt iets meer tijd.

ik ben daar geweest en er is al iemand die daar is geweest van dit forum.
lees ff teug a.u.b.

Vdub

Actief lid
@Bobby

bobby45 zei:
icon6.gif
lezen jullie wel verder dan je neus lang is?
Hallo, ik ben ook met mijn skoda octavia 1.2TSI (b.j.2010) bij scholtmeijertuning geweest. Het verhaal klopt inderdaad, nieuwe modellen vanaf ongeveer 9e maand 2009 beschikken namelijk over tuningsprotectie en daarvoor vraagt scholtmeijertuning €100,- meer. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. geef mij maar een gewone chiptuning en niet zo'n fake powerbox die alleen maar de computer fopt.

Laatst gewijzigd door bobby45 : Vandaag om 18:24.

Dat jij bij Scholtmeijer bent geweest lees ik in je topic, dat er meer mensen bij die club zijn geweest zal ook wel, je kan alleen beter de quotetag gebruiken als je verhaaltjes van andere mensen wil ophangen hier..

Scholtem. biedt op haar site nog geen 1.2TSI aan te tunen.

Tevens staat er in DIT hele topic geen persoon/nickname Britt, ook word er nergens, muv jouw post over die tuner gerept.. het lijkt dus reclame maken ipv daadwerkelijk wat toe te voegen..

bobby45

Actief lid
veel pezier ik doe niet mee aan dit gehakke tak
Reklame??? echt niet.
De garage is tuning bij zaak/hobby maar bel hem op.

britt
Junior Member

icon1.gif
scholtmeijertuning
Hallo, ik ben ook met mijn skoda octavia 1.2TSI (b.j.2010) bij scholtmeijertuning geweest. Het verhaal klopt inderdaad, nieuwe modellen vanaf ongeveer 9e maand 2009 beschikken namelijk over tuningsprotectie en daarvoor vraagt scholtmeijertuning €100,- meer. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. geef mij maar een gewone chiptuning en niet zo'n fake powerbox die alleen maar de computer fopt.

creem

Nieuw lid
Zijn er nog updates bekend vwb tuning door ABT op een 1.2 TSI? Het laatste wat ik weet is dat het medio juli beschikbaar zou zijn.

pansaebr

Actief lid
Hein,

Het bereik waar het max koppel beschikbaar is wel al een flink stuk smaller dan orgineel ( ongeveer 1100 toeren ).Wordt hier het nieuwe rijden toegepast dan moet je al schakelen alvorens het max koppel begint.

Porettuhcs

Senior Member
Scheelt idd .... dus beter is misschien te wachten dat JD of Hartog met een chip op "maat" komt ...

Ik blijft het toch een hoop koppel en pk vinden voor een 1.2 tje...

Wbt het nieuwe rijden... dat moet de DSG bak maar uitzoeken :xyxthumbs:

creem

Nieuw lid
Ok, navraag bij ABT levert het volgende op:
The Abt modification for the Skoda Octavia for 7 speed DSG is already available.
If we already are able to provide this modification for your car we would need to know the ECU number and softwareversion of your car.

Please check this with your local Abt partner and let him know that all Abt hardware for the 1,2 TFSI is available.

http://www.abt-sportsline.de/en/sales-partner/partner-worldwide/cont/Europa/country/Netherlands/

hiermit wollen wir Sie über folgende Neuerung informieren:
Maßnahme:
Skoda Octavia 1.2l TSI
Beschreibung / Spezifikationen:
Serienleistung: 105 PS / 175 Nm,
Abt Leistungssteigerung auf ca.: 140 PS / 220 Nm

piair1982

Forumguru
Bij ventura tuning is ook de 1.2 TSI 63 kW te tunen, die gaat dan naar 82 kW. Zover ik begreep gaat het wel ten koste van de vlakke koppelkromme. Dus de 160 NM koppel tussen 1500 en 3100 toeren verdwijnt. Maar wordt wel hoger. Hoe hoog had ventura mij nog niet gemeld.

Ron467

Actief lid
Eigenlijk wel vreemd al deze praat.
Mijn 1200 cc 2 cilinder heeft ook 107 pk en het 600 cc 4 cilindertje van mijn zoon heeft ook al meer dan 100 pk.
de 1000 cc R1 heeft geloof ik 180 pk en de Hayabusa nog meer en er zijn ondertussen nog meer van die kanonnen en dat allemaal zonder turbo!!!
En ook hiervoor zijn nog tuning/kitjes die de vermogens verder oppeppen.
Koppel trouwens navenant, en dat maakt het (motor)rijden op 2 wielen zo leuk!

Motorisch gezien is de Motor industie de auto industrie dus ver vooruit!

Ook qua levensduur ben ik niet bang voor die vermogens, die hebben zich al vele jaren bewezen.

Maar ondanks dat ben ook ik wel benieuwd naar chiptuning voor de 1.2 TSI DSG.:24:

Ron.

hemi24

Forumguru
@Ron467: Wat denk je van de toerentallen waarbij deze motoren hun max vermogen bereiken?!?
Met dat in het achterhoofd zijn de motorfabrikanten de autoindustrie niet echt vóór...
Tenzij jij een motor in je auto wilt die bij 9.000 omw/min z'n max vermogen haalt en bij 3.500 omw. pas genoeg koppel ontwikkelt om een middenklasser van z'n plek te krijgen...

Ron467

Actief lid
Ach het is maar hoe je het bekijkt; er zijn zat sportieve auto´s, kitcars en tussenvormen (carver, X-bow nog zoiets van BMW enz.) die voortgestuwd worden door een motorfiets motor (andersom ook motorfietsen met een automotor, zelfs diesel).

Maar inderdaad de motorfiets PK´s en koppel bij hogere toerentallen, dus andere gebruiks groep.
Ze nemen ongetwijfeld de goede, bruikbare zaken van elkaar over.

Maar wat ik bedoelde is dat de angst van meenig forumlid over "zoveel" PK uit zo een "klein" motortje tegenwoordig echt ongegrond is.

Ron.

piair1982

Forumguru
Om nog even terug te komen op de 63 kw 1.2 tuning.

Het koppel gaat van 160 nm naar 192 nm en dus van 85 naar 110 pk.

De 1.2 77 kw gaat van 105 naar 133 pk en van 175 nm naar 215 nm koppel.

Zo nou is iedereen weer bij:grin:

Hougie

Lid
Hallo allemaal

Ik ben vandaag bij firma x (via pm kan je de gegevens krijgen want mag hier geen reclame maken :smirk:) en heb enkele pk's meer gekregen! Ik heb nu 135pk - 225Nm en ik moet zeggen dat de motor subliem rijdt!Ik herken mijn eigen wagen niet meer!Alle voorgaande problemen zijn op slag vergeten!

Bovenaan Onderaan