Chiptuning 1.2 TSI ?

MarcoO2

Forumguru
you're welcome! :winkie: Overigens, ben je van het begin af aan van plan geweest om de motor te laten tunen, of mis je een beetje power? Kan me dat op zich wel voorstellen, de Yeti is best een grote wagen natuurlijk.

Hougie

Lid
Neen, nooit van plan geweest eigenlijk..... de auto heeft wel genoeg power maar ik merk dat hij meer verbruikt wanneer je 130km/h gaat rijden en hij kan wel wat extra kracht bergop gebruiken (ben wintersporter die meerdere keren in't jaar gaat skien).
Ik kom van een Fabia Combi 1.9TDI waar ik met volle tank los 1000km kon rijden....
Er staan nu 4500km op de teller en ik merk dat de motor begint "los te komen" als ik het zo mag stellen maar was ook gewoon benieuwd wat de tuners er konden uithalen.

Hougie

Lid
Men ging mij op de hoogte houden.....ik had normaal vandaag een afspraak om de software te lezen maar dat is dus niet door gegaan om de gekende reden.... ik zal nog effe geduld moeten tonen.
Maar voor de rest niets dan positieve indrukken van de 1.2 Yeti hoor! Lekker veel plaats, auto rijdt echt wel goed en de motor is best wel verrassend voor een 1.2..... Iedereen die al heeft meegereden is er vol lof over.

EdK

Forumguru
En hoe is jou rijstijl en relevant hieraan je verbruik per kilometer ?
want dit is iets waar ik in de topics nog geen echt duidelijk antwoord op vind !
En ben zeker benieuwd of de wagen zuiniger wordt na de tuning of juist dorstiger !!??

Hougie

Lid
Niet onnodig quoten

Beste
Ik ben een rustige rijder en helemaal niet het "ik wil de eerste weg zijn aan een verkeerslicht type"......
Met "extra" power zal ik niet ineens de "macha" beginnen uithangen, dit is niet mijn rijstijl! Ik volg ook mooi de instructies wanneer aangegeven wordt om te schakelen.......
MVG

EdK

Forumguru
Niet onnodig quoten

Hoho Hougie, ik wil met mijn vraagstelling geheel niet suggereren dat je een woeste rijder bent of een machorijder !
Maar ik probeer alleen maar te vragen hoe je rijstijl is en hierin je verbruik momenteel met de Yeti 1,2 TSI en wat de verwachting hierin is nadat er een chiptuning is gedaan !!
Dus zoals je reactie nu was , was geheel niet de intentie om die bij jou te ontlokken met mijn vraagstelling !
Dus gaarne nu een antwoord die reeel is en mijn vraag beantwoord alstublieft ! :worshippy:

Hougie

Lid
Niet onnodig quoten

Omdat je het zo lief vraagt ;), momenteel hang ik tussen 6,6 en 7.... graag had ik dit wat lager gehad aangezien, zoals ik al eerder zei, op rustig tempo de baan opga.
Dit is ook voor mij de eerste benzine auto en eentje met cruise control (wat ik wel handig vind). Ik ben met kerst naar Oostenrijk gereden en het deed me weining om iedereen me voorbij te zien snellen maar heb het bewust op 125km/h gehouden en op het einde van de rit zat het gemiddeld verbruik op 6,4.... Uiteraard is dit op een rit van 1000km.....

Ik ben met kerst naar Oostenrijk gereden en het deed me weining om iedereen me voorbij te zien snellen maar heb het bewust op 125km/h gehouden en op het einde van de rit zat het gemiddeld verbruik op 6,4.... Uiteraard is dit op een rit van 1000km.....

Op zich is dat gemiddelde nog best goed gegeven de volgende feiten:
- De motor was nog niet volledige ingereden
- De Jeti weegt best wat
- Stroomlijn SUV is minder tov b.v. een Octavia/Fabia
- Op vakantie betekend vaak met meerder mensen in de auto + bagage, dus extra gewicht
- Gemeten is op de heenreis, dus bergop, dat geeft doorgaans een klein meerverbruik.

1.2 fsi dump valve

is iemand van plan een "dump Valve" te plaatsen op zijn 1.2 fsi?

40599.jpg

http://www.chargertech.nl/

EdK

Forumguru
Roomster1.9 TDi PD1052403051€ 400

en deze staat als bedrijfswagen te boek ??:icon_smile_question
Wel een tuner met kennis moet ik zeggen.:crazy:

hemi24

Forumguru
Klinkt een beetje als de opgaaf van Ziptuning die ik kreeg voor de 1.6CR TDI: met de toename van de topsnelheid kwam je uit op 10km/h ONDER de normale fabrieksopgave...

Weg geloofwaardigheid!!!

MarcoMan

Nieuw lid
Voor de geïnteresseerden.

Vanuit Abt kreeg ik onderstaande reactie op mijn vraag hoe lang we op een getunede Octavia 1.2 TSI moeten wachten:

thanks for your e-mail and your interest in our products. The tuning you were asking for will be ready most likely beginning of May 2010 - pre-development has been accomplied - but tests still need to be done.
Complete new engines need more attention and skills than adaption already well-known engines.

Groet, Marco

Jerome

Nieuw lid
Op de website van Abt staat dat de Polo 1.2TSI naar 140PK en 220Nm kan worden gebracht. Dat zijn toch mooie waarden voor dat kleine torretje en zou leuk zijn voor de Yeti DSG rijders.
Ik ben benieuwd wat JD ermee gaat bereiken als de ECU binnenkort gekraakt is :)

bobby45

Actief lid
lezen jullie wel verder dan je neus lang is?

Hallo, ik ben ook met mijn skoda octavia 1.2TSI (b.j.2010) bij scholtmeijertuning geweest. Het verhaal klopt inderdaad, nieuwe modellen vanaf ongeveer 9e maand 2009 beschikken namelijk over tuningsprotectie en daarvoor vraagt scholtmeijertuning €100,- meer. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. geef mij maar een gewone chiptuning en niet zo'n fake powerbox die alleen maar de computer fopt.

britt is daar geweest

Bovenaan Onderaan