Chip Tuning

Dutch4x4

Senior Member
Alsof je met die enorme berg koppel in die TDI géén problemen zult hebben om 'm in 't spoor te houden, astonia...

A

andreg

In bedrijf: 4X4 turbo, Oettinger 210, Koni/MAD. In aantocht: Fiesta ST, Milltek 4-2-1

Waar staat die 4-2-1- voor Dutch?

/forum/images/graemlins/471.gif

___JC___

Forumguru
Dutch 4x4 heeft een Sjonnie Fiesta besteld met een onzettende bleruitlaat die begint met 4 pijpen (want 4 cylinders) dan samenvoegt tot twee en uiteindelijk tot een.

Dutch4x4

Senior Member
Is inderdaad het spruitstuk, het deel vóór de sportkat, dat van vier naar twee naar één pijp gaat.

En voor wat betreft het ontzettende blèren: ik denk dat JC's grille luider is dan mijn einddemper straks...

Dutch4x4

Senior Member
LOL! De enige twee draadjes waarin André reageert: 220 km/h en Chiptuning... /forum/images/graemlins/grin.gif

A

andreg

Ik heb geen problemen voor de rest Dutch. En ik heb meer hobby`s dus moet mijn quality time op het net verdelen.

Jespers

Nieuw lid
Chip Tuning Octavia Combi 1.8T

Ik heb een gechiptunede Octavia Combi 1.8T uit 2001 met 117.000 km op de teller op het oog. Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat het een gechiptunede leasebak is die door zijn vorige eigenaar wellicht niet met erg veel liefde is behandeld (lees: afgeragd). Heeft er iemand ervaring met getunede Octavia's? Maar ik veel kans op een miskoop?

Jespers

Nieuw lid
Ik heb een gechiptunede Octavia Combi 1.8T uit 2001 met 117.000 km op de teller op het oog. Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat het een gechiptunede leasebak is die door zijn vorige eigenaar wellicht niet met erg veel liefde is behandeld (lees: afgeragd). Heeft er iemand ervaring met getunede Octavia's? Maar ik veel kans op een miskoop?

A

andreg

Ik denk dat motorisch er weinig kan gebeuren met deze type auto`s. Misschien je Turbo maar je moet wel echt raggen als een imbeciel wil ie stuk gaan. Nieuwe Forge en bougies met NJ klep en evt lmm dan ben je weer het heertje.

VEEJAY

Forumguru
Gewoon in rijden en kijken of het allemaal soepeltjes gaat, als hij te explosief is en geen nette opbouw en afbouw van het vermogen heeft dan kun je hem beter maar niet nemen (to be sure).

Update: JD heeft een 4X4 rollenbank

Dutch4x4

Senior Member
De reputatie van JD is op dit forum inmiddels alom bekend. Maar het is altijd leuk om weer goede ervaringen te lezen...

P.S. Misschien handig om de typefout uit de URL van JD te halen. /forum/images/graemlins/wink.gif

ESC

Lid
Begrijp ik nu goed dat als je via tuningparts.nl bij JD laat tunen, je garantie intact blijft ? Of is er alleen garantie mogelijk bij Abt ?

VEEJAY

Forumguru
Garantie van de dealer krijg je dan, geen fabrieksgarantie.

Tuningparts = VDV seat/skodadealer in Benthuizen.

aLo

Nieuw lid
Autoservice Van der Velden in Benthuizen is een Seat / VW / Audi dealer maar heeft geen Skoda dealerschap.

Ze voeren wel de tuning van JD uit op Skoda's.

Dealergarantie is in mijn ogen alleen handig als dezelfde dealer ook het onderhoud uitvoert. In de meeste andere varianten krijg je altijd een discussie tussen de tuner en de dealer als er iets mis is waar je als berijder het slachtoffer van kunt worden....

Wat wel handig is om te weten is dat Van der Velden een Seat Leon 2.0 TDI getuned als demo heeft rijden. Op die manier kun je het verschil in vermogen (en in motorkarakter) eens proberen.
xyxthumbs.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: aLo</font><hr />

Wat wel handig is om te weten is dat Van der Velden een Seat Leon 2.0 TDI getuned als demo heeft rijden. Op die manier kun je het verschil in vermogen (en in motorkarakter) eens proberen.
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Moet je je niet vergissen en in de 2.0TFSI (&gt;260pk) gaan rijden. De rode is de diesel, de zwarte is de benzine..
grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: aLo</font><hr />

Autoservice Van der Velden in Benthuizen is een Seat / VW / Audi dealer maar heeft geen Skoda dealerschap.

[/ QUOTE ]

FWIW: RichyK heeft z'n RS gewoon bij Edwin besteld. VdV is dan wel officieel geen Skoda-dealer, maar je kunt zonder probleem een nieuwe Skoda bij hem kopen.

A

andreg

</font><blockquote><font class="small">Citaat: octavia18tjd</font><hr />

De mijne is gechipt bij JD engineering.
Ge-wel-dig.
1.8T
225 pk optimale chiptuning, benzinedruk verhoogd.
Is echt een aanrader, hij chipt op maat.
www.jdengineerning.nl

[/ QUOTE ]

Weet je toevallig hoe JD die benzine druk verhoogt heeft. Dit wil ik ook namelijk.

471.gif

Bovenaan Onderaan