Chip Tuning

A

andreg

Zijn er nog meer getunde 1.8T20V`s op dit forum?

/forum/images/graemlins/471.gif

Bijlagen

• 9188-Skoda.gif
    9188-Skoda.gif
    11,3 KB · Weergaven: 91

VEEJAY

Forumguru
nee maar ik weet wel een ander forum voor je waar het van overloopt als je serieus vragen hebt /forum/images/graemlins/1819.gif

Octaviarijder

Actief lid
Hoeveel pk had je en hoeveel heb je er nu? Mijn oompje heeft een Passat 1.8T met standaard 150 pk en heeft er na tuning 200. Die wagen is echt bloedsnel, maar soms moeilijk in bedwang te houden.

Dutch4x4

Senior Member
De 150 pk ook, hoor. Daar zit (voor de Octavia-motoren althans) geen verschil tussen.

De 1.8T uit de Passat heeft een kleinere turbo (net als de Superb) en gaat dus inderdaad maar tot maximaal 200 pk. Lijkt me op zo'n zware voorwielaandrijver inderdaad niet altijd een lolletje.

230 pk is voor de drie Skoda-motoren (AUQ van de RS, ARX van de 4x4 turbo, AUM van de 20VT) trouwens wel aan de limiet. JD claimt het al niet meer (heeft er 220 van gemaakt) en ik zet nog altijd mijn vraagtekens bij de rollenbank van Jabba. Die is volgens mij toch echt een tikje optimistisch.

Iets traditionelere tuners zoals Abt en Oettinger claimen 210-215 pk.

En volgens mij is André wel bekend met SO, VJ... /forum/images/graemlins/wink.gif

De mijne is getuned met een chip van Wetterauer.
Zit op een kleine 200 PK en een koppel van rond de 290-300 NM. Zit voor m'n gevoel nog ruim binnen alle marges.
Auto is voor mij snel genoeg.

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

En volgens mij is André wel bekend met SO, VJ... /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Jij kunt gedachten lezen /forum/images/graemlins/tongue.gif

A

andreg

Mijne is bij DMT getuned in België en rijdt zo lijkt het en gemeten met VAG-com beter als de 230pk Leon bij JD vandaan. En ik zou 215pk hebben.

A

andreg

Ik zit sneller op de 210 km en bij mijn broer is het laatste stuk net als een andere auto die dan langzaam verder komt. Bij gaat het gewoon door qua trek kracht en versnelling. Na 225 is het pas langzamer naar eindsnelheid toe.

Henny

Actief lid
Weet iemand of er ook chiptuning mogelijk is voor de 1,6 motor, 102 pk? Met behoud van garantie?

VEEJAY

Forumguru
Ja maar het verschil +/- 7 pk weegt niet op tegen de kosten +500 Euro.

Als er geen turbo inzit kan je beter niet tunen.

Een vraagske : is het goed voor een tdi 1.9 105 pk voor te chiptunen, heb er al verschillende verhalen van gehoord dat je de motor zou kunnen stuk rijden. En hoeveel pk zou ik er dan bijkrijgen.

Een goede week geleden was TUNEN een hoofdpunt in het Vlaamse nieuws!!
Hieronder een artikel afkomstig van www.vrtnieuws.net

Is er gesjoemel bij inschrijving auto's?
vr 04/11/05 - Er komt een onderzoek naar fraude met het vermogen van sommige nieuwe auto's. Volgens de krant Het Laatste Nieuws wordt daar soms mee gesjoemeld.
Op officiële documenten zou soms minder pk's aangegeven worden dan de wagen in werkelijkheid heeft. De eigenaar moet dan een lagere verkeersbelasting betalen en zijn verzekering is goedkoper.

Staatssecretaris Hervé Jamar (MR) gaat de zaak onderzoeken. "Bij steekproeven blijkt dat het aantal fiscale pk's niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid.

Ons huidige onderzoek wordt gevoerd op basis van klachten die ons gemeld zijn", zegt kabinetschef Rudy Volders.

Volgens Het Laatste Nieuws zouden de merken Saab en BMW betrokken zijn bij de fraude. De autoconstructeurs zelf zeggen niets te weten van de fraude.

Staatssecretaris Jamar gaat eerst overleggen met Federauto, de beroepsvereniging van autohandelaars, om te kijken op welke manier er bijvoorbeeld steekproeven kunnen worden gedaan.

Saab ontkent
Autofabrikant Saab ontkent dat haar concessiehouders meewerken aan de fraude met het vermogen van hun auto's.

Het is wel zo dat de wagens via de erkende dealers vermogen kunnen bijkrijgen, maar het is de plicht van de klant om de verzekeringsfirma en de belastingdiensten in te lichten

Thanks, was een goede uitleg, nu weet ik hoe het in elkaar zit. Als je zoiets doet, geef je het altijd beter aan, zelfde welke verandering je doet aan je wagen. Kwestie van in regel te blijven.

rickske

Actief lid
Ik heb mijn chiptuning ook aangegeven bij de verzekering en de verkeersbelasting,maar ik weet ook uit betrouwbare bron dat ze aan chiptuning bij een BMW dealer en ze dit niet aangeven.

Lefty hier kan je kijken wat voor vermogen en koppel je er bij krijgt als je wil gaan tunen www.autotuning.eigenstart.nl

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb mijn chiptuning ook aangegeven bij de verzekering en de verkeersbelasting,maar ik weet ook uit betrouwbare bron dat ze aan chiptuning bij een BMW dealer en ze dit niet aangeven.

Lefty hier kan je kijken wat voor vermogen en koppel je er bij krijgt als je wil gaan tunen www.autotuning.eigenstart.nl

[/ QUOTE ]

Thanks /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan