Chinese Kodiaq TSI 330

Herre

Senior Member
Hoi
Het is een Skoda Kodiak en is gebouwd door dochteronderneming SAIC in China.Ongeveer 85% van de Kodiak wordt in China gemaakt en krijgt dan een Tsjechisch vinnummer. Zo worden mensen voor de gek gehouden.
Groetjes Ingmar
De vraag is denk ik wel wie er uiteindelijk voor de gek gehouden wordt. Je moet die chinese Kodiaq eerst maar op een kenteken zien te krijgen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Boeit het eigenlijk wel écht in welke fabriek de auto feitelijk van de band is gelopen?
Mensen laten zonder schaamte of andere problemen de duvel en z'n ouwe moer uit China komen. Waarom auto's dan niet? :pieker:
 

Herre

Senior Member
Niet als je op dezelfde type goedkeuring dat ding kan registreren, maar kennelijk zitten er wel verschillen in. In elk geval navigatie is anders als ik op foto zie. Wie weet hoe het uitstoot zit? Voldoet hij aan Europeessche uitstoot normen? Welke andere dingen zijn er onderhuids anders?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Ingmar John

Nieuw lid
Hoi
Kijk eens naar de productiegegevens van Skoda. China leverde dit jaar de 4 miljoenste Skoda-auto af. Kijk eens naar de fabrieken in China en dan kunnen we weer praten.
Met vriendelijke groet, Ingmar
 

Herre

Senior Member
Ja en wat zeg je daarmee? En waarom zo een reactie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
De Kodiaq met kenteken N-677-XJ staat sinds 24 januari 2022 op NL-kenteken, maar is al op 8 november 2019 in een ander land op kenteken gezet. Dit kan een verschil in procedure opleveren, afhankelijk van welk land de auto daarvoor op kenteken heeft gestaan. Volgens Finnik is dit een Kodiaq 2.0TSI 4x4 Sportline Business, dat is in elk geval in de aanduiding een heel andere uitvoering dan de 'Chinees' van @Ingmar John. Als dit ook een Chinese Kodiaq was, zijn er misschien aanpassingen gedaan, waardoor ie wél aan de eisen voldoet. Dat kan iets zijn als bijvoorbeeld een katalysator toe voegen, maar misschien ook een (Europees) motorblok inbouwen, of bijvoorbeeld zaken als remmen aanpassen aan een uitvoering die wel een homologatie goedkeuring heeft.

Stomme vraag misschien, maar zijn zaken als wielbasis van de Europese en Chinese Kodiaq wel gelijk? Ik weet dat bij bijvoorbeeld de laatste Seat Toledo die in Europa rondreed, allerlei afmetingen anders waren dan bij de Chinese versie.
 

FLI

Nieuw lid
Het is in Duitsland ook gelukt om (éénmalig?) een Chinese Kodiaq GT op kenteken te krijgen (te koop bij Skoda dealer Autohaus Liebe voor 60K).
Kodiaq GT te koop Autohaus Liebe

Staat ook een filmpje op youtube van de betreffende auto / dealer.
Filmpje Youtube

Zij moeten dus wel kunnen vertellen hoe dat ding in DL op de weg te krijgen.
 

Ingmar John

Nieuw lid
Hallo Skoda-vrienden
De huidige status is dat de auto nog niet is geregistreerd. Skoda weigert me de documenten te geven en Skoda Mlada Boleslav zegt dat ik contact moet opnemen met Skoda China. Maar je kunt alleen naar China bellen als je een Chinees telefoonnummer hebt. Skoda China heeft geen e-mailadres. Ik ben dankbaar voor elke hulp. De autodealer vertelt me niet hoe de Skoda kodiaq GT is geregistreerd.
Groetjes Ingmar John
 

hemi24

Forumguru
Het is een lange weg en ik ben ook benieuwd of het je uiteindelijk gaat lukken, maar ik denk dat je het beste eens kunt beginnen met informeren bij de partij die een typegoedkeuring kan afgeven.
In Nederland zou je dan bij de RDW moeten zijn; in Duitsland zal dat iets van TüV/KBA zijn?

 

hemi24

Forumguru
@Ingmar John : hier nog wat leesvoer:

 

Tees

Donateur
Merhaba
tüv, Dekra ve KÜS bana yardımcı olamıyor veya yardımcı olmak istemiyor. Dekra, belgelerin orijinal çevirisini benden alıyor ve yine de bana bir veri sayfası vermiyor. Her şey bu kadar kolay olsaydı, birçok insan Çin'de bir araba alır ve %35 tasarruf ederdi ve artık kimse kendi ülkesinde almazdı.
Ingmar John'a selamlar
Dankzij Google Translate:
Hallo
TÜV, Dekra en KÜS kunnen of willen mij niet helpen. Dekra neemt de originele vertaling van de documenten van mij aan en geeft me nog steeds geen datasheet. Als alles zo gemakkelijk was, zouden veel mensen een auto in China kopen en 35% besparen en niemand meer in hun thuisland.
 

Herre

Senior Member
Ik zeg de text is duidelijk genoeg. Op zoek naar een TP *kan zo even niet bedenken waar TP voor staat, maar lijkt een erkend keurstation of iets dergelijks) om een keuring volgens artikel 21 te laten uitvoeren. Daarna zou het moeten lukken (als het een nieuwe auto is kan de TD van Dekra dit uitvoeren (ik weet alleen niet of de auto nieuw is of niet).
 

Ingmar John

Nieuw lid
Hoi
Volgens een vriend is er een circulaire dat er geen auto's uit China mogen worden toegelaten. Het is een Skoda Kodiaq met het verkeerde chassisnummer.
Groetjes Ingmar John
 
Bovenaan Onderaan