Chinese Kodiaq TSI 330

Ingmar John

Nieuw lid
Hoi
Ik vraag me af of dit een forum is waar we vragen welke taal we spreken of dat we over problemen willen praten met oplossingen. Als we gewoon willen kletsen, ga ik naar de oude vrouwenbijeenkomst. Ik heb een constructieve oplossing nodig voor een niet gemakkelijk probleem.
Met vriendelijke groet, Ingmar
 

Tees

Donateur
Ehm...op een Nederlands forum binnen komen vallen in een andere taal, en vervolgens kritiek hebben als je niet eens weet waar dit over gaat, gaat je niet helpen in de hulpbereidheid van de leden hier.
 

Tees

Donateur
Nee, dat moet Ingmar dus eerst zien te verkrijgen. Vervolgens naar de TÜV voor de typegoedkeuring en dan moet ie nog officieel geregistreerd worden in Duitsland.

Gaat nog wel een leuk bedrag kosten schat ik zo. Er was vast een importbedrijf op gesprongen als die dacht dat het makkelijk en winstgevend was...
 

Japanese Power

Donateur
Soms is zwijgen beter dan altijd maar te moeten reageren @EdK

Ik heb geen oplossing maar als Ingmar in het duits een vraag stelt heb je commentaar, doet hij het via Google Translate is er weer commentaar … (n)
 

Kanerr

Forumguru
Hallo
Hast Du vielieicht eine Idee, wie man das Auto anmelden oder verkaufen kann.
Gruß Ingmar

Hoi
Ik vraag me af of dit een forum is waar we vragen welke taal we spreken of dat we over problemen willen praten met oplossingen. Als we gewoon willen kletsen, ga ik naar de oude vrouwenbijeenkomst. Ik heb een constructieve oplossing nodig voor een niet gemakkelijk probleem.
Met vriendelijke groet, Ingmar

Is er bij TUV geen enkel persoon die je met deze vraag kan helpen? Wat je kan doen is als volgt:
In Nederland naar de RDW schrijven voor een speciale invoer/registratie. Daar aanmelden en een EU goedkeuring krijgen. Dan de auto exporteren naar Duitsland en invoeren als een eu geregistreerde auto.

Ik weet dat dit trouwens makkelijker kan in Polen, maar daar heb ik geen informatie over.
 

gehaktbal

Forumguru
Hoi
Ik vraag me af of dit een forum is waar we vragen welke taal we spreken of dat we over problemen willen praten met oplossingen. Als we gewoon willen kletsen, ga ik naar de oude vrouwenbijeenkomst. Ik heb een constructieve oplossing nodig voor een niet gemakkelijk probleem.
Met vriendelijke groet, Ingmar
Sorry van 't offtopic maarre.... Vraag me af als ik op een random Duits forum in het Nederlands ga lopen typen hoeveel mensen er dan in het Nederlands gaan reageren. En daarna nog op de tenen getrapt zijn ook als mensen daar zeggen dat het een Duits forum is.
Lolbroek jonge :ROFLMAO:
 

Eltjo

Forumguru
@Ingmar John Aangezien meer NL-ers in het (schriftelijk) Engels uit de voeten kunnen dan in het Duits, was het handiger geweest het in het Engels (of uiteraard Nederlands) te doen.
Ik schrijf op het Duitse forum ook in het Duits, hoewel me dat in het autojargon een stuk minder afgaat dan in het NL.
Zelfs voor een nieuwkomer kan het in het NL best lastig zijn met al die afko’s.

Da mehr Menschen in den Niederlanden mit (geschriebenem) Englisch zurechtkommen als mit Deutsch, wäre es praktischer gewesen, es auf Englisch (oder natürlich Niederländisch) zu machen.
Ich schreibe auch im deutschen Forum auf Deutsch, obwohl ich mich im Deutschen Autojargon viel weniger auskenne als in Niederländisch.
Selbst für Neulinge kann es in NL mit all den Abk. ziemlich schwierig werden.
 
Laatst bewerkt:

Ingmar John

Nieuw lid
Hoi
Ik kwam erachter dat er al twee auto's zijn geregistreerd.De kentekenplaten zijn N-677-XJ en BU 10302. Als iemand de eigenaren kent, kunt u hen dan over mijn probleem vertellen. Bij voorbaat bedankt.
Met vriendelijke groet, Ingmar Jan
 

YETI CU

Nieuw lid
De Vraag is krij je deze gehomologeerd, dus qua emissie etc, is er een europese toelating op dit model. en als je een keer onderhoud nodig hebt zijn alle parts verkrijgbaar... kortom uitdaging..
 

Ingmar John

Nieuw lid
Hoi
Het is een Skoda Kodiak en is gebouwd door dochteronderneming SAIC in China.Ongeveer 85% van de Kodiak wordt in China gemaakt en krijgt dan een Tsjechisch vinnummer. Zo worden mensen voor de gek gehouden.
Groetjes Ingmar
 
Bovenaan Onderaan