Chiel's Karoq 1.5 TSI Sportline Business DSG

De Stip

Forumguru
Balen @Chiel en inderdaad laten kijken naar de genoemde flap. Ik heb dat helaas ook uit ervaren met mijn Mazda 323F. Na een schade reparatie hadden ze die flap (membraan) niet goed gemonteerd met alle gevolgen van dien.... Wel raar bij een nieuwe auto zoals jij die hebt, maar wellicht een foutje tijdens het bouwen van de auto? En tja, drama met de genoemde afwateringslengen heb ik helaas ook gehad met mijn Skoda Octavia FL Business van 2011. Bij regulier onderhoud waren ze te ruw omgegaan met het doorhalen van die neopreen slangetjes, met ook weer een enorme lekkage als gevolg. Heeft me overigens niet doen besluiten om in mijn huidige Karoq geen panorama dak te nemen. Ik vond het voordeel opwegen tegen het mogelijke nadeel en heb er tot op heden (klop af op een stuk blank hout), geen problemen mee ondervonden.

Succes met het vinden van de oplossing en laat je ons weten hoe het afloopt?
 

Chiel

Actief lid
@De Stip Ik zal de uitkomst zeker melden eind volgende week. Woensdagmiddag kan ik de auto wegbrengen.

Door corona werk ik al ruim een jaar thuis, rij veel minder kilometers en heeft de auto nog geen onderhoud gehad. Dat kan bij mijn Karoq niet de oorzaak zijn. Ben ook heel benieuwd naar het oordeel van de dealer.

Wordt vervolgd..
 

Chiel

Actief lid
Woensdagmiddag 2 juni 2021 de Karoq bij de dealer ingeleverd en vandaag aan het einde van de dag weer opgehaald.

Er is rechtsachter een nieuwe afvoerslang gemonteerd. Volgens de dealer zat in de originele afvoerslang een knik, waardoor de afvoercapaciteit maar minimaal was. De combinatie van hevige regenval en vuil in de afvoerslang heeft voor dit waterballet gezorgd.

De knik moet al bij de assemblage zijn ontstaan. De lekkage is pas de laatste paar weken gaan opspelen, anders was het me veel eerder opgevallen.

Nu weer genieten van mijn auto.
 
Bovenaan Onderaan