Chiel's Karoq 1.5 TSI Sportline Business DSG

Chiel

Actief lid
Dinsdagmiddag 07 april 2020 heb ik mijn Skoda Karoq in ontvangst genomen bij Skoda dealer De Waal in Gorinchem, waarbij vanzelfsprekend de voorschriften van het RIVM en overheid zijn gevolgd.

Na het ondertekenen van de papieren mocht ik instappen in de Karoq die buiten op me stond te wachten. Wow! Wat ben ik blij dat ik heb gekozen voor de kleur Velvet red metallic. De combinatie met de zwarte accenten van de Sportline staat de auto geweldig.

De specificaties:

Skoda Karoq 1.5 TSI Sportline Business DSG-7 met de volgende opties:
  • Velvet red metallic lak
  • Panoramadak
  • Navigatie plus pakket
  • Comfort pakket
  • Functie pakket
Het kost totaal geen gewenning om van een Octavia 3 over te stappen in de Karoq, maar er valt genoeg nieuws te ontdekken en te ervaren dat de techniek niet heeft stilgestaan.

Virtual cockpit is een echte eyecatcher. De vijf verschillende weergaven zijn zeer fraai te personaliseren en daar houd ik van.

De graphics van het Columbus systeem zijn enorm vooruit gegaan. De fysieke knoppen mis ik totaal niet. In mijn Octavia wijzigde ik het volume altijd al via de stuurbediening, zodat het aan/uit-symbool op de linker knop precies stond hoe ik dat wilde. Iedere gek heeft zijn gebrek.

De assistentiesystemen zijn duidelijk verbeterd. Blindspot detection is een leuke toevoeging en Lane Assist werkt veel beter.

De DSG-bak heeft iets andere schakelmomenten. Bij de Octavia schakelde de DSG-bak bij exact 80 km/uur op de teller naar de hoogste versnelling. Bij de Karoq gebeurt dit bij 87 km/uur. Ook het wegrijden gaat veel soepeler.

De sportstoelen geven goede steun en zijn prachtig om te zien. Top! De rest van het interieur is ook prachtig, zeker met de donkere hemel en het panoramadak maakt het plaatje compleet.

Genoeg geschreven. Nu wat plaatjes.

20200413_092718.jpg 20200413_091933.jpg 20200413_091958.jpg 20200413_092052.jpg


Groeten, Chiel
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    2 KB · Weergaven: 282
  • image.png
    image.png
    10,3 KB · Weergaven: 272
  • 20200413_092025.jpg
    20200413_092025.jpg
    326,8 KB · Weergaven: 232
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Van harte met de nieuwe wagen!
Leuk uitgerust en ziet er compact uit zo in deze kleur en trim.
 

s-line

Forumguru
In het begin vond ik het virtuele display ook geweldig( in mijn 3008) maar op een geven moment laat je hem toch altijd op 1 stand staan is mijn ervaring.
Het is een leuke gadget maar ik zou er niets meer voor betalen om het er perse erop te bestellen of te laten zetten naderhand.
 

Henrik

Forumguru
In mijn Octavia wijzigde ik het volume altijd al via de stuurbediening, zodat het aan/uit-symbool op de linker knop precies stond hoe ik dat wilde. Iedere gek heeft zijn gebrek.

Haha, dit is zoooo herkenbaar. Bij mij mogen de passagiers ook niet aan die knop komen. Het streepje moet altijd precies naar boven blijven staan. Anders stoornis me daar aan. :facepalm:

Gave auto heb je trouwens. Kleur staat hem inderdaad goed. Mijn ervaring met virtual cockpit is dat ik nog vrij vaak wissel van weergave. Als ik navigeer kies ik bijv altijd andere info binnenin de ronde tellers dan de standaard weergave “classic”. Vind het nog steeds een fijne optie die zijn geringe meerprijs wel waard is.
 

De Stip

Forumguru
Leuk @Chiel , herkenbare tekst :) Ik ben ook nog steeds kei blij met bijna dezelfde Karoq. En slim dat je een eigen topic gestart bent. Had ik eigenlijk ook moeten doen, want de bijdrages over mijn Karoq staan nu over verschillende topics verspreid.
 

s-line

Forumguru
In de Peugeot vind ik de mogelijkheden ook erg beperkt op het digitale dashboard...
Wat is er beperkt aan? Je kan zat mogelijkheden kiezen, iets van 5 verschillende mogelijkheden,ik weet niet wat je nog meer wilt kiezen? Ik ben ook bij een nieuwe karoq sportline wezen kijken voor ik de Audi kocht,maar vond het digitaledisplay niet veel meer mogelijk heden hebben hoor.
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Heb ook nog nooit spijt gehad van mijn steel grey Kodiaq. Zeker als hij netjes gewassen is, en hij weer glimt als een hondenkul in de maneschijn. :lezen::yeehaa:
 

Chiel

Actief lid
Afgelopen zondag de auto gewassen in een wasbox. Bij thuiskomst mijn wasemmer e.d. uit de kofferbak gehaald. Rechts achterin was het wat vochtig en tot mijn grote schrik stond er een aardige laag water onder het reservewiel. Zelfs het doosje met reservelampen was doorweekt. Ik had geen idee waar het water vandaan kwam.

Heb alles goed droog gemaakt in de hoop (tegen beter weten in) dat het niet terug zou komen.
Maar helaas. Vanavond trof ik weer een klein beetje water aan. Ook hanger er druppels aan de rechterkant bij de hoedenplank. Zelfs aan de binnenkant van het rechter achterlicht is vocht te zien.

rsz_220210526_191656.jpg rsz_20210526_191806.jpg

Dit mag de dealer oplossen. Baal wel van de tijd en energie die het gaat kosten om het te regelen.

Ik verdenk de afwatering van het panoramadak. De auto is van april 2020 met net iets meer dan 20.000 km op de klok.

Wordt vervolgd.
 

hemi24

Forumguru
Afvoer panorama-dak verstopt of afvoerslang losgekomen?

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een kabeldoorvoer niet goed zit; heb je toevallig een trekhaak?
 

Chiel

Actief lid
@hemi24 mijn eerste gedachte is inderdaad de afvoerslang. Er is geen trekhaak gemonteerd.

@EdK had niet gedacht aan zo'n flap maar Google bracht me bij een Ford Focus met dezelfde klacht. Zal morgenochtend nog eens goed kijken in de kofferbak en achter de bumper.

Aanvulling
Net nog een blik geworpen. In de kofferbak ter hoogte van de achterlichten zit een klein dekseltje. Aan de linkerzijde niets te zien. Aan de rechterzijde een paar druppels langs de groene slang van de afwatering. Ook valt op dat het dekseltje en het paneel onderaan erg vochtig aanvoelen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
had niet gedacht aan zo'n flap maar Google bracht me bij een Ford Focus met dezelfde klacht.
Laat ik zeggen dat het mij opeens ook te binnen schoot en er in eerste instantie ook niet aan gedacht had....
Maar je kunt beter kijken en afvinken dat het het niet is, dan weet je dat dan in iedergeval zeker
 
Bovenaan Onderaan