Centrale vergrendeling probleempjes

Eltjo

Forumguru
Zou even vragen wat dat moet gaan kosten, want het zou kunnen dat ze een nieuwe kabelboom in de deur zetten.
Lijkt me niet goedkoop en als je zelf een beetje handig bent is het wellicht zelf op te lossen
 

EML

Lid
Als het goed is hoeven ze dat niet volledig te vervangen. Snap sowieso niet dat hier geen stekkerkoppeling aan beide zijn situatie is. Een stekker in de deur en 1 aan de body. Zou veel ellende kunnen oplossen in weinig tijd met letterlijk plug and play oplossingen. Maar goed, ik hoor het vrijdag
 

Tees

Donateur
Elke stekker is ook weer een kans op storing, dus minder is beter in die zin. Voornaamste probleem is dat VAG de bedrading in de deuren in sommige modellen wat te krap bemeten heeft, met draadbreuk(en) tot gevolg. Draadbreuk hoeft niet hele vervanging van de kabelboom te betekenen, een handige monteur soldeert even wat door/tussen, een luie vervangt de hele boom. Die laatste hebben helaas de overhand...
 
  • Leuk
Waarderingen: EML

Eltjo

Forumguru
Nou, ik vraag me af wat lui is dan... een hele deur open schroeven en de complete draadboom vervangen is een stuk meer werk en tijd dan slechts de rubber manchet losmaken en de bedrading herstellen door er een stukje tussen te solderen.

Het punt is meer dat een dealer alleen maar grote delen compleet vervangt en zo forse reparatiebedragen neerlegd.
Je hebt wel minder kans dat dan daarna weer een draadje kapot gaat.
 

Tees

Donateur
Ik vraag me wel eens af hoeveel automonteurs nog kunnen solderen @Eltjo. Bij de dealer gebeurt t eigenlijk nooit meer (mogen ze vast ook niet), in allround garagebedrijven nog wel gelukkig, maar mijn indruk is ook steeds minder.
Tis ook gewoon enorm zonde om een hele kabelboom weg te mieteren om 1 kabelbreukje dat vaak met 5 cm nieuw draad gefixt kan worden. In het kader van duurzaamheid en zo...
 
Bovenaan Onderaan