Centrale vergrendeling probleempjes

duiveltje

Forumguru
Hallo mede skoda liefhebbers :)

er heeft zich helaas een probleem voorgedaan.. de achterdeur van mijn superb combi uit 2012 (bestuurderskant) wil niet meer op slot.. als ik de auto op cv opslot klik dan blijft hij open.. raam gaat ook niet naar beneden..

stekker losgehad om te zien of er draadbreuk was.. zover ik kon zien niet... raam deed het daarna weer even... en nu ook weer niet..

iemand een idee :)
 

duiveltje

Forumguru
Goeiemorgen. Althans.... goeie laat dat maar achterwege..

Heb hem gister uitgelezen met vag com... krij bij verschillende modules de foutmelding terug

01333 en 01334...

33 is deur links achter waar de problemen zitten.. en 34 is rechtsachter maar hier ervaar ik geen problemen.

Centrale vergrendeling geeft die fouten.. no signal

Adress 19 can gateway weer die 2 foutcodes

Adress 37 navigatie geen signaal linker bas speaker

Adress 52 door elect pass no signal

Dus 4 modules geeft hij die foutcode..

Wat ik begreep is dat de bedragding door je raammotor naar het slot gaat... dus ja wat is er dan kapot? Raam of slot of allebei.. kun je dat uitsluiten?

Heb contact gehad met deurslotreparatie apeldoorn maar die kon in zoverre niets betekenen omdat de onderdelen dus raam en deur slot alleen via de dealer te bestellen waren..
Als ik die 2 onderdelen zelf ergens op de kop tikte kon hij het we l inbouwen.. maarja moet ik wel eerst weten hoe en wat er kapot is
 

VAG-man

Forumguru
Ik heb geen idee hoe het eruit ziet, maar als jij zegt dat de bedrading van raam naar slot gaat dan zou je dat moeten kunnen meten met een multimeter.
Er zal wel een stekker naar het slot toe gaan en daar kun je meten.
 

VAG-man

Forumguru
Ik lees nu ook dat de linker speaker het niet doet. Denk toch de bedrading bij het scharnier. Als je er van uitgaat dat alle functies bij de linker achterdeur problemen geeft.
 

Eltjo

Forumguru
Micro switches misschien defect of slechts gesoldeerd in slotmodule?
Bij mijn 1e Passat zat het elleboogje aar de bedrading door heen gaat aan de scharnierzijde in de deur zo gemonteerd dat er vocht in liep (en de bedrading van een stekkertje corrodeerde). ….?
 

Eltjo

Forumguru
Mooi weer opgelost!
Tja, bij mijn Superb gaf de airbag crashsensor in de bestuurdersdeur een storing. Fouten gewist en na wijd openen was de storing er direct weer, dus makkelijk gevonden. Ook defecte bedrading hersteld (1 x stukje ertussen gesoldeerd, 1 x geschaafd getaped) wat net ging met alleen de deur open.
 

EML

Lid
Lees deze topic net. Heb sinds vanmiddag de volgende situatie:
Alle vier de ramen gaan niet meer open. Ook niet met AB. Beide deuren Links gaan niet meer open. Zomaar ineens....
 

Tees

Donateur
Ik acht de kans vrij groot dat het in het bestuurdersdeur-slot, de bedrading of de comfortmodule in die deur zit. Vanuit de bestuurdersdeur wordt namelijk best wel veel aangestuurd qua sloten bij VAG auto's.
 

EML

Lid
Ik merk nu ook dat de spiegels en eveneens niet meer zijn te stellen. Ga het zo laten uitlezen. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Dan zou ik eens de kabeldoorvoer in de bestuurdersdeur checken. Zitten 1 of 2.rubberen moffen, als je die aan de kant schuift, zitten er 2 stekkers aan de carrosserie kant. Die loshalen, evt inspuiten met electronicaspray en opnieuw vastmaken kan zomaar eens helpen.

Bij mij viel de speaker aan de bestuurderskant soms uit, dit heeft bij mij volledig verholpen. Misschien heb je geluk en is t zo simpel...
 

EML

Lid
Daar zit het idd in. Ze konden het niet snel fixen. Vrijdag ochtend wordt het hopelijk gerepareerd.
 
Bovenaan Onderaan