Carsifi (draadloos Android Auto) in bestelling

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Yes! Hij werkt!

Met wat hulp van de support afdeling en een aantal setting proberen (onder andere de USB connection mode inderdaad) is het gelukt. Probleem zat hem verder waarschijnlijk in het feit dat mijn telefoon sowieso al via Bluetooth ging verbinden (voor telefonie etc) waardoor de verbinding "bezet" was. Alle cache van de AA app, Google play services en Carsifi gewist, alle wifi en Bluetooth connecties die er met de auto en dongel waren gewist en nog eens geprobeerd. Dat was de truc.

In antwoord op bovenstaande berichten: Carsifi is zeg maar de concurrent van AAwireless, waarbij de Carsifi adapter kleiner en completer (inclusief usb-c kabel en 3M plakker) is.

Voo wat betreft het warm worden van de telefoon: dit gebeurt bedraad ook. AA vraagt een hoop. Dus ook voor de batterij. De komende tijd eens kijken of het draadloze loading dock dit bij kan benen.
 

Bijlagen

  • 20220522_110343.jpg
    20220522_110343.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 33

1983jeroen

Forumguru
Hoe heb jij de instellingen van Carsifi nu staan?
Bij mij verbind hij nu telkens weer niet vanzelf.
In de Peugeot werkte het prima, maar in de Octavia wil het nog niet echt lukken
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Intercept AA protocol: uit
USB connection mode: Accessoires

Daarnaast heb ik het proces dus helemaal opnieuw doorlopen, zoals hier vermeld is:

 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Oja, voordat ik het proces doorliep heb ik de android auto app en Google play services cache (en gegevens) gewist.

Dat kan op je telefoon via apps --> android auto (en google play services) --> opslag --> cache legen

En echt de complete Bluetooth connectie met de auto eerst gewist. Zowel in de auto als de Bluetooth lijst van de telefoon (koppeling opheffen)
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Vandaag een rit van 2,5 uur gemaakt met de telefoon op het draadloze laaddock. Ongeveer 10% batterijverlichting, viel me dus mee.
 

1983jeroen

Forumguru
De mijne werkt nu ook goed sinds ik hem opnieuw gekoppeld heb door eerst de bluetooth verbinding te verbreken met de auto.

Wel jammer dat hij bij jou dus zelfs tijdens het draadloos opladen leeg loopt.

Mijn telefoon kan niet draadloos laden. Had zo'n losse pad besteld om dat wel te kunnen, maar nu blijkt m'n telefoon te groot voor dat bakje in de auto
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Nouja, +- 10% tijdens een rit van 2,5 uur vind ik op zich oke..het zijn natuurlijk zware processen (navigatie, spotify) en het draadloos laden helpt wel om het langer vol te houden. Op locatie weer even aan de lader zodat de terugweg weer start op 100%.

Mijn Samsung S20fe is ook een tikkeltje te groot om in het opstaande randje te vallen, maar met de bovenkant op het randje laad ie gewoon nog hoor.
 

1983jeroen

Forumguru
Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe?
Na een paar dagen gewoon gewerkt te hebben kreeg ik vandaag geen verbinding meer via Carsifi.
De radio bleef maar terugkomen met de melding "USB lezen"
Carsifi verbinding verbroken enzo, maar heb het niet weer aan de praat gekregen.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Mijn bevindingen zijn nog altijd zeer positief. Hij start altijd vanzelf goed en snel op. Zo nu en dan start AA niet automatisch en moet ik op mijn infotainment-systeem nog kiezen voor AA (andere keuze is dan Mirror link). Ik heb het idee dat dit gebeurt als ik een korte stop maak waarbij ik de motor wel uitschakel maar de auto niet vergrendel (dan blijft Carsifi dongel actief). Maar goed, kies ik dan voor AA, start ie wel direct door, dus geen storend iets...

Ik had laatst één keer (bij Zoetermeer) een specifiek punt (op / afrit snelweg) dat ie in een keer uitviel, zowel heen- als terugweg. Was echt herleidbaar aan de plek, want was exact hetzelfde punt, terwijl ik daar heen aan het einde van de rit was (dus warme telefoon etc.) de terugweg net begon aan de rit.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
én: laatst was er een firmware-update beschikbaar. Dat vond ik wel even spannend, want ik was bang dat de verbinding daarmee wellicht verbroken zou worden of op een andere manier niet meer te koppelen. Maar ook firmware kon ik probleemloos installeren
 

1983jeroen

Forumguru
Ik krijg de mijne niet meer aan de praat. Nog geen tijd gehad om de fabrikant te contacteren hierover. Een volledige reset van de dongel werkte ook niet.
 

jesse_s93

Donateur
Leuk om deze ervaringen te lezen en fijn dat het na wat zaken goed instellen, goed werkt. Ik heb inmiddels een Carlinkit 4.0 in bestelling staan. Deze heeft ten opzichte van de eerdere versies naast Wireless Carplay nu ook wireless Android Auto. Ik zal mijn ervaringen in een seperaat topic delen als ik hem binnen heb.
 

1983jeroen

Forumguru
De app waar ze het over hebben is inderdaad iets anders dan Android auto voor op het scherm van de auto.
Heb die app vroeger weleens geprobeerd.

Afgelopen weekend mijn Carsifi nogmaals helemaal opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het alweer een paar dagen probleemloos :)
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Op zich begrijpelijk dat Google stopt met de AA app op je mobiel. Nu Android auto in steeds meer auto's beschikbaar wordt, hoef je het niet meer via je mobiel te "omzeilen". Ik heb dit destijds (met een .apk bestand notabene) op de Amundsen geprobeerd, maar geen succes. Mijn huidige telefoon (Samsung S20 FE) heeft AA ook al gewoon beschikbaar in de instellingen van het toestel, in plaats van als losse app.

@1983jeroen, weet je ook waarom ie het niet deed en nu wel weer?
Leuk om deze ervaringen te lezen en fijn dat het na wat zaken goed instellen, goed werkt. Ik heb inmiddels een Carlinkit 4.0 in bestelling staan. Deze heeft ten opzichte van de eerdere versies naast Wireless Carplay nu ook wireless Android Auto. Ik zal mijn ervaringen in een seperaat topic delen als ik hem binnen heb.

Zeker! Ben er ook nog steeds blij mee! Klein (dus onzichtbaar weggewerkt) en snel met connecten. Ben ook erg benieuwd naar jouw Carlinkit!

Voor geïnteresseerden van Carsifi: Nu ook rechtstreeks bij de makers te koop.
 

1983jeroen

Forumguru
Mijn Carsifi is alweer weken buiten gebruik.
Op hun site staan ook diverse klachten van gebruikers waarbij het na een paar weken ineens niet meer werkt.
Opnieuw instellen is me nu ook nog niet gelukt
 
Bovenaan Onderaan