Carsifi (draadloos Android Auto) in bestelling

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Het was even wachten, maar mijn indiegogo aankoop voor een Carsifi dongel is onderweg :cheer:

Dat betekent dat ik als het goed is binnenkort mijn telefoon in de zak kan houden. Ik zal via deze post wat updates maken zodra hij binnen is.
 

Bijlagen

  • carsifi_wireless_android_auto_adapter_only_gearbox-min-min.jpg
    carsifi_wireless_android_auto_adapter_only_gearbox-min-min.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
He hallo!

Had zelf last van een instabiele verbinding met een kabel, dus ook naar deze draadloze oplossingen gekeken.
Echter een kabeltje van bol.com met specifiek goede reviews voor Android Car deed wonderen en heb zo'n beetje 2500 kilometer in de afgelopen weken genavigeerd met Google Maps via Android car en de nieuwe kabel en geen enkele disconnect gehad.

Maar merk wel dat het soms lastig is dat hij altijd maar aan de kabel zit.
Had je de Motorola MA1 ook op het oog?
Of leek deze een betere keuze?

Hoor ook graag de ervaringen, want draadloos lijkt met wel wat prettiger.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Dat denk ik wel. Je hebt namelijk ook Android consoles (zeg maar het complete schermen besturingssysteem) op de markt.
Maar merk wel dat het soms lastig is dat hij altijd maar aan de kabel zit.

Hoor ook graag de ervaringen, want draadloos lijkt met wel wat prettiger.
Zelf geen problemen met kabel behalve dan dat ik een kabel in het zicht heb én altijd mijn telefoon moet aankoppelen.

Heel benieuwd naar je ervaringen ermee als je em hebt.

Hij is binnen!
 

Bijlagen

  • 20220507_154654.jpg
    20220507_154654.jpg
    676,1 KB · Weergaven: 40

HarrieSkoda

Forumguru
Ben ik nu heel vervelend als ik zeg dat dit al een behoorlijke tijd op de markt is...?

Wat is er anders aan deze dongle dan die van Carlinkit bijvoorbeeld?

Ik rijd nu een half jaar rond met de Apple CarPlay dongle van Carlinkit. Ik wil niks anders meer! Verleden tijd voor al die ellendige kabeltjes!

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn!
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Ben ik nu heel vervelend als ik zeg dat dit al een behoorlijke tijd op de markt is...?

Wat is er anders aan deze dongle dan die van Carlinkit bijvoorbeeld?

Ik rijd nu een half jaar rond met de Apple CarPlay dongle van Carlinkit. Ik wil niks anders meer! Verleden tijd voor al die ellendige kabeltjes!

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn!
Deze dongel is specifiek voor Android toestellen. Apple kon dit al langer.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat is niet helemaal waar. Toen ik mijn Carlinkit ging bestellen moest ik namelijk specifiek kiezen tussen Apple en Android, en dat is toch ruim een half jaar geleden!
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Gisteren proberen te installeren. Met de Carsifi app wordt je door het proces geloodst. Mijn telefoon herkent de connectie maar de auto blijft aangeven dat verbinding mislukt is..

Via de app kan je diverse instellingen aanpassen dus dat probeer ik nog even. Lukt dit niet, dan stuur ik de debug log naar de makers kan ook rechtstreeks vanuit de app).

Wordt vervolgd!
 

Bijlagen

  • 20220507_160155.jpg
    20220507_160155.jpg
    624,1 KB · Weergaven: 45
  • 20220507_160026.jpg
    20220507_160026.jpg
    615,5 KB · Weergaven: 43

Rallye

Forumguru
@HarrieSkoda Volgens mij moest je kiezen tussen een versie die Carplay toevoegde aan een OEM-systeem of aan een niet-OEM Android radio. Kijk maar eens op Ali.

Ik herinner mij hier op het forum wel een aparte dongle voor Android Auto, ontwikkeld door iemand uit Groningen. Wellicht een voorganger van de Carsifi.
 

Janno

Forumguru
Wat is het verschil met AAWireless? Deze heb ik al een aantal maanden in gebruik en werkt vooralsnog prima.
 

Janno

Forumguru
@Rallye AAWireless is de naam van een product, zoek het maar eens op. Is ook een soort van dongle, prik je in je USB poort en dan heb je draadloos Android Auto. Lijkt mij hetzelfde.
 

EJS

Forumguru
Die AAwireless werkt prima dus? Geen haperingen of verloren verbinding? Op langere ritten mis je misschien wel je usb poort om je telefoon op te laden of valt het stroomverbruik mee?
 

Janno

Forumguru
Een enkele keer wil ie niet connecten, stekker eruit en erin en het werkt weer. Verder geen issues mee. Stroom vreet het zeker wel op langere ritten, je mobiel wordt er goed warm van ook. Ik heb een USB quickcharger in de 12V aansluiting zitten voor het geval dat.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Precies wat je zegt @Janno .

Nogmaals; van Carlinkit zijn er er ook, en die staan goed aangeschreven.

Ook hier wordt de telefoon warm en het vreet wel batterijen.

Misschien een mooie update om een Qi inlay te monteren voor de pook :)?
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb sinds dit weekend ook Carsifi, maar nog geen Skoda
In mijn huidige Peugeot werkt de adapter tot nu toe prima en zonder haperingen. Heb wel de indruk dat de batterij van de telefoon snel leeg gaat.
Gelukkig heeft de Skoda draadloos opladen. Nu alleen nog een geschikte telefoon daarvoor kopen...
Heb Android auto wel getest tijdens de proefrit, maar gewoon met kabel.

Op de site van Carsifi staan wel speciale instructies voor onder andere Skoda!
 

1983jeroen

Forumguru
Vandaag de Carsifi in de Octavia aangesloten. Werkte ook niet meteen, maar met de tips op hun website was het zo opgelost. ("USB connection mode" aanpassen)
Heb er pas 2 korte ritjes mee gemaakt, maar werkt nu prima.
 
Bovenaan Onderaan