Carpro Hydro 2 lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
Dit is toch meer een nanospray? Ik gebruik zelf gyeon wetcoat. Kwestie van sprayen en met de HD verdelen. Het laat een nanolaagje achter die (in theorie) 3 maanden houdt. Vooral de eerste week prachtige beading en ideaal als ik geen zin heb om uitgebreid te waxen.
Krasjes etc zijn niet erg omdat het geen echte coating is zoals bijv nanoxlex Si3D Paint Coating.

Als ik google kom ik wat anders tegen:
CarPro Hydro2 lite is dé oplossing voor iedereen die op de meest eenvoudige manier een auto razendsnel wil voorzien van een goede beschermlaag. Hydro2 is allereerst een zogenaamde Touchless Sealant, het product kan eenvoudig op een nat oppervlak worden gesprayd en vervolgens worden afgespoten om zodoende een glanzend en glad oppervlak achter te laten. Ten tweede kan Hydro2 lite ook als spray sealant worden gebruikt op een droog oppervlak.

Een sealant is een synthetische wax (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een natuurlijke carnauba wax), die iets minder glanst als een wax maar vaak wel iets beter vuil afstoot en iets langere standtijd, dus dat klopt ook wel met de standtijd van 3 maanden die ze aangeven. Aan de andere kant gaat een spraywax (dus de tegenhanger van deze spraysealant) altijd een stuk korter mee dan een gewone wax, 4-6 weken voor een spraywax een mooie tijd, dus 3 maanden voor een spraysealant is wel erg optimistisch, ik schat dat 6-8 weken in de praktijk beter klopt.

Daarnaast is het verstandig om kritisch te zijn als men de term 'nano' gaat gebruiken: dat betekent dat men met een precisiezaagje de moleculen in stukken heeft gezaagd omdat anders de moleculen niet aan de term 'nano' voldoen. ;) Serieus: nanodeeltjes zijn zo klein, dat ze niet meer de eigenschappen hebben die dezelfde stof in normale afmetingen heeft, en dat betekent ook dat veel eigenschappen totaal anders zijn en apart onderzocht moeten worden. Een materiaal dat in normale afmetingen totaal ongevaarlijk is, kan in nano-afmetingen soms zeer gevaarlijke eigenschappen hebben, zoals bijvoorbeeld giftigheid, of het veroorzaken van ziektes op lange termijn. (vergelijk het met asbest, waarvan 60 jaar terug nog nauwelijks bekend was dat het gevaarlijk was).
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Wellicht heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar ik wilde aanstippen dat het geen nanocoating is waarbij bijv krasjes volledig weggepolijst “moeten” worden omdat bovenstaand middel theoretisch “maar” 3 maanden blijft zitten.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb op aanraden van mijn broer ook die geyon wetcoat aangekocht zoals @SkodaFabiarijder . Gemakkelijk als je niet graag droogt maar rekening houdend met wat zo een busje kost en hoe snel het op is, vind ik het in principe geen meerwaarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan