Carpro Hydro 2 lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Ik zag dit bij een maat van me die nogal into detailing is, dit product zou echt fantastisch werken en zelfs tot drie maanden een beschermende coating achterlaten. Ik weet van hem dat enkele detailers dit product graag gebruiken vanwege het gemak in gebruik, bescherming tegen vuil en regen en de bescheiden prijs . Ben er zelf ook benieuwd naar en ga het denk ik bestellen. Toevallig iemand ervaring mee hier?

20200701_033614.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
20200704_171403.jpg

Binnen, zal mijn ervaringen delen hier, schijnt echt een topproduct te zijn! Ik zag de regen zo van mijne kameraad zijn auto afvallen, houd ook ruiten beter regenvrij.
 

Cordoba

Forumguru
Ik ken de versie van CarPro niet: de fabrikant heeft ruzie gehad met de verdeler die dit merk groot gemaakt heeft in Nederland, daarom is de verkrijgbaarheid van CarPro producten wat lastiger in NL. Overigens was CarPro één van de allereerste met coatings met SiO2.

Wat voor al dit soort producten geldt: je moet vooraf echt een heel deftige detail incl. polijstbeurt doen, zelfs op nieuwe auto's, omdat ieder vuiltje, krasje lang zichtbaar blijft onder de coating. Nadeel met zo'n coating is ook dat er een klein kleurverschil ontstaat met de oorspronkelijke kleur, en dat de grootte van dat verschil ook afhankelijk is van de omstandigheden en wijze van aanbrengen. Dat betekent dat je na schade de hele quarts laag weg moet polijsten, om daarna weer opnieuw aan te brengen om kleurverschil (door de coating) te voorkomen.
 

JeSko

Forumguru
Goed dat je het zegt @Cordoba , mijn makker zijn auto detailed zijn auto maandelijks bijna en heeft al een dure proffesionele coating over zijn lak, wel wat anders dan mijn auto dus. Dan zal ik de auto eerst moeten detailen inderdaad.
 

Cordoba

Forumguru
Jefrey, je hebt geluk dat je een witte auto hebt, waardoor het wat minder zichtbaar is, maar als je een donkere lakkleur hebt en een krasje blijft voor jaren opvallend zichtbaar onder een coating, daar wordt je niet blij van. Iemand die het niets interesseert, zal ook het geld niet uitgeven aan een coating, dus die heeft er geen last van.
 

JeSko

Forumguru
Aha dat is tof om te horen, nog een voordeel van een witte :D neen inderdaad! Word enkel door liefhebbers gedaan zoiets.
 

JeSko

Forumguru
Na iets meer dan een week vuilophoping was nu de moment aangebroken om te zien hoe goed de Hydro2 zijn werk doet, en ik moet zeggen verbazingwekkend goed. Met een simpele tuinslang onder goede druk heb ik de auto eventjes afgespoeld en het meeste vuil rolt gewoon met het water van de wagen af. Ideale tussenoplossing voor wanneer je effe geen tijd of zin hebt om de auto goed te poetsen.

20200721_143536_copy_2016x1512.jpg 20200721_143549_copy_2016x1512.jpg
 

JeSko

Forumguru
Heb hem er na de foto uitgehaald hoor ;) moet ie maar niet op mijn mooie witte auto komen zitten :tongue:
 

Tman0961

Forumguru
Mooie beading. Droog je de auto dan ook af na het spoelen?
Er zijn ook filmpjes die laten zien dat wanneer je de tuinslang onder een bepaalde hoek met niet teveel druk zonder opzetstuk gebruikt, je het water zo van je auto afloopt. (Sheeting)
Scheelt afdrogen;)
 

JeSko

Forumguru
@Tman0961

Jazeker, anders ga je ook op deze laag vlekken krijgen, moet alleen nog eens droogdoeken bijbestellen, heb er maar eentje en die is eigenlijk te klein voor de hele auto. Dat is knap ja, eens proberen binnenkort of dit me ook lukt :D
 

Tman0961

Forumguru
Dat herken ik. Ik vind 1 doek ook krap aan met de Sup maar met deze “afspoeltruuk” lukt het me net met 1 doek van Monello.
 

Kempes

Forumguru
Ik gebruik Hydr02 foam om de auto te wassen... goed spul. Voorruit doe ik wel nog rainx als toetje op dan heb ik de ruitenwissers eigenlijk alleen nog in bebouwde kom (lagere snelheden nodig).
 

Cordoba

Forumguru
De truc bij het drogen van de auto met één doek, is het volgende:
- de auto moet voorzien zijn van een beschermende laag (wax, sealant of coating) zodat het water niet teveel hecht aan de lak
- de auto van boven naar beneden afspoelen met de slang om te drogen (dus de sheeting methode)
- bij het nadrogen met de doek beginnen met de verticale vlakken, de liggende vlakken (dak, motorkap) krijgen dan wat extra tijd om het water af te voeren, en dat scheelt meer dan je zou denken.

@JeSko Ik weet niet wat voor droogdoek je nu hebt, maar ik denk dat je 2 serieuze mogelijkheden tot verbetering van de droogcapaciteit hebt:
- de huidige doek blijven gebruiken en een kleinere droogdoek bij bestellen voor lastige hoeken (bijvoorbeeld Monello Senza Acqua Piazza)
- of een droogdoek bijbestellen met forse droogcapaciteit zoals Microfiber Madness Dry Me Crazy droogdoeken bijvoorbeeld, in verschillende afmetingen, maar niet zo geschikt voor lastige plekken omdat dit een hele dikke (dubbele) doek is. Ik heb deze in de afmeting 40x65 cm en schat dat ie genoeg capaciteit heeft om 2x de Fabia te drogen, dus zeker genoeg voor 1x Superb.
 

MaxN

Donateur
Zoals @Cordoba al zei doet een goed droogdok wonderen. Ik heb zelf 2 doeken van Gyeon, waarmee ik met 1 de hele auto kan afdrogen. En met de tips van Cordoba wordt het nog makkelijker, want ik begin altijd met het dak, maar de volgende keer doen we die dus wat later.
 

JeSko

Forumguru
Bedankt voor de handige tips @Cordoba , momenteel heb ik een goedkope droogdoek die bij een goedkoop startersetje kwam dat ik destijds heb aangekocht, dus daar moet ik nog eens in investeren. Dan kan ik zo'n grote bestellen en de huidige houden als kleine droogdoek voor de wat moeilijkere kantjes.
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Dit is toch meer een nanospray? Ik gebruik zelf gyeon wetcoat. Kwestie van sprayen en met de HD verdelen. Het laat een nanolaagje achter die (in theorie) 3 maanden houdt. Vooral de eerste week prachtige beading en ideaal als ik geen zin heb om uitgebreid te waxen.
Krasjes etc zijn niet erg omdat het geen echte coating is zoals bijv nanoxlex Si3D Paint Coating.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan