Caravanspiegels

Witte Yeti

Actief lid
@De Stip Ik gebruik nu de Milenco Aero 3 spiegels omdat de Emuk vorig jaar nog niet leverbaar waren. Wat @Renkie hierboven vertelt klopt, de Milenco zijn universeel, maar vaak moet je ze iets bijstellen bij opnieuw monteren. De klemmen passen niet optimaal op de spiegels van de Karoq. Voor mijn 2 vorige auto's (2x Skoda Yeti) had ik Emuk spiegels die perfect passen en bijstellen is niet nodig.
De prijs van de Emuk is een stuk hoger, maar leveren bij verkoop een goede prijs op.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind de Milenco's wel goed genoeg. Op de Fabia had ik in de kunststof spiegelranden een miniem krasje gezet dat alleen van zeer dichtbij te zien is. Door die markering kwamen de Milenco's steeds in precies dezelfde positie te zitten en hoefde ik er eigenlijk niks aan te verstellen.

De Emuks zullen allicht beter zijn (moet ook wel, gezien de prijs), maar hé -- waarom denk je dat ik eerst Skoda reed, nu Leon en niet voor een Rolls heb gekozen...
:pardon:
 

Henrik

Forumguru
Eigenlijk hoor ik iedereen maar over twee merken: Emuk en Milenco. Beiden zijn volgens mij zeer goed. Emuk is een op maat gemaakt product voor jouw auto en zeer trillingsarm.
Ikzelf gebruik de Milenco's naar tevredenheid. Het grote voordeel is dat wij één caravan delen met drie gezinnen. Dus ook drie verschillende auto's ervoor hebben (Leon, Focus en Kodiaq). Omdat Milenco een universele spiegel is past deze op alledrie de auto's. Alleen daarom al is dat voor mij dus de beste keuze. Vindt ze eerlijk gezegd wel een beetje trillen, maar dat went redelijk snel.
 

rogierl

Senior Member
Ik wil spiegels ZONDER rubber, maar met zo'n draai-mechanisme dat past op mijn Karoq. Rubber droogt alleen maar uit en dan zit ik dus continue de spiegels te checken tijdens het rijden :). Wie heeft de tip (link naar goed model)?
 

rogierl

Senior Member
Yes! Exact die bedoel ik! Thanks... ook universeel zie ik, dus als m'n Karoq over 4 jaar weg gaat, dan passen ze vast ook op de volgende auto.
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik wil spiegels ZONDER rubber, maar met zo'n draai-mechanisme dat past op mijn Karoq. Rubber droogt alleen maar uit en dan zit ik dus continue de spiegels te checken tijdens het rijden :). Wie heeft de tip (link naar goed model)?
Ik heb 8 jaar Emuk spiegels gebruikt voor 2 Skoda Yeti's, deze spiegels passen perfect en heb ze nooit bij hoeven te stellen. Laagje schuimrubber op de armen zag er nog perfect uit na 8 jaar.
Milenco's zijn op zich goede universele spiegels, maar zitten minder goed vast en moet ze vaak wat bijstellen (gebruikt op Karoq en nu Ford Kuga) De Emuk spiegels voor de Yeti heb ik voor een flinke prijs weer kunnen door verkopen.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb zojuist de Emuk (XL) spiegels besteld. Hier en daar wat vergelijk gedaan, maar bij www.caravanspiegels.nl waren ze op voorraad en de voorwaarden + prijs het gunstigst. Ik ben erg benieuwd hoor.
Binnenkort ga ik ze proberen, zodra we voor het eerst met de Karoq onze caravan (een Hobby 450) gaan wegbrengen voor de beurt. Kan ik gelijk een beetje meepraten of de Karoq in onze configuratie een prettige caravantrekker is ;)
 
Laatst bewerkt:

Greenliner

Senior Member
Ik heb ook al jaren de Emuks. Zonder meer de beste maar de pasvorm laat, voor de Superb 2 althans, te wensen over. Afgelopen zomer ben ik de rechter verloren. Dit was wel op een snikhete dag. Van de linker was de schuimstrip geheel verschoven.
 

De Stip

Forumguru
Vandaag de Emuk XL gepast op de Karoq. Het is een prima systeem en het in elkaar zetten & bevestigen kost niet al teveel moeite. Nu maar eens ervaren of ik ze horizontaal danwel verticaal ga gebruiken.
Ik vond het wel vreemd dat er 2 dezelfde spiegelhuizen geleverd zijn. Dat kun je zien op bijlage 3 en 4. Je zou zeggen dat je een linker en een rechter exemplaar hebt. Maar dat zal wel iets met " autisme light" te maken hebben..... :bloos:
En laten jullie die "stokjes" waar de spiegels aan hangen op lengte? Of zijn er die ze ingekort hebben?
 

Bijlagen

  • IMG_9049.jpg
    IMG_9049.jpg
    103 KB · Weergaven: 133
  • IMG_9050.jpg
    IMG_9050.jpg
    106,7 KB · Weergaven: 153
  • IMG_9051.jpg
    IMG_9051.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 153
  • IMG_9052.jpg
    IMG_9052.jpg
    143 KB · Weergaven: 128

mvnieuwe

Nieuw lid
Ik heb gister voor een proefrit in de Karoq met onze eigen caravan, gebruik gemaakt van mijn eigen Skoda Octavia Emuk spiegels. De pasvorm is niet uitblinkend maar kon er prima mee rijden ook op de snelweg...

Off-topic: De proefrit was n.a.v. de slechte ervaring die een Karoq rijder had als er met een caravan gereden werd. Ik heb dit gelukkig zelf niet ervaren tijdens de 2 uur durende proefrit met caravan.
 
Bovenaan Onderaan