Caravanspiegels

hendrik38

Forumguru
Dat is mooi dat het fijn reed. Ik zou het er trouwens niet op gokken als de pasvorm niet optimaal is. Als hij er onderweg af gaat...

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
pssst bevalt die A50 /51 een beetje ?
Kun je alles er al op vinden ?
Luister dan ff naar Desperado, want bij elk bericht van je die melding is irri
 

hendrik38

Forumguru
Ik ben ook benieuwd wat voor caravan het was. Ik ga 1800 kg caravan meenemen met een lengte van 7.50 meter. Weliswaar met de kodiaq, maar dat wordt ook afwachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

hendrik38

Forumguru
@hemi24 een fendt saphir 515 skm met stapelbed achterin. Door mover, airco, luifel etc is het een aardige knaap qua gewicht. Hiervoor al getrokken met een diesel, maar nu dus eens kijken met een benzine.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

hemi24

Forumguru
@hendrik38 : Ah, oké!

Ben benieuwd, heb vorig jaar een Fendt Platin 470 TFB aangeschaft, die is iets korter en max. 1.500 kg...
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
@hemi24 ze gaan het beide prima redden hoor met 1500 of 1800 kg. Koppel is mooi constant beschikbaar. Zal wel iets meer toeren rijden worden t.o.v. mijn diesel. Voor die twee dagen per jaar is het voor mij prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

hemi24

Forumguru
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen die dingen aan hun spiegel durven te hangen...
Voor mij is er maar één echte oplossing en die luistert naar de naam Emuk!
 

1983jeroen

Forumguru
Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen die dingen aan hun spiegel durven te hangen...
Voor mij is er maar één echte oplossing en die luistert naar de naam Emuk!
Ik heb ook Milenco. Die dingen zitten perfect vast en als je ze goed afstelt op je autospiegels hoef je ze maar zelden bij te stellen.
Emuk heb ik ook gehad specifiek voor de Octavia, maar vond ik juist heel erg slecht.
 

hemi24

Forumguru
@1983jeroen : wat vond je er specifiek zo slecht aan, als ik vragen mag?

Mijn grootste "probleem" richting die Milenco's is de manier waarop je ze op een (vaak samengesteld deel) van de kunststof behuizing moet klemmen; dat is daar domweg niet op geconstrueerd... (maar kan het voor velen van jullie gelukkig wel hebben).
 

1983jeroen

Forumguru
Emuk vond ik lastig te bevestigen.
Als hij te strak aan de scharnier kant zit klapt de spiegel niet lekker in dus moet je hem daar iets omhoog duwen tijdens het aandraaien.
Aan de andere kant moet je hem omhoog duwen om zo dicht mogelijk tegen het knipperlicht te zitten.
Dit was meer gedoe dan de Milenco even op de rand klemmen.
Ook moest ik Emuk iedere rit opnieuw instellen.
En de standaard spiegels zijn veel te klein en lastig te verstellen
 

Canon-Eye

Donateur
de standaard spiegels zijn veel te klein en lastig te verstellen
:unsure: ???
Die snap ik nog niet: daar heb ik sinds mijn laatste bedrijfskever-1300 van midden jaren '70 bij geen enkele van de 12 daarna zelf gereden auto's (waarvan 11x VAG) ooit last van gehad. Wat bedoel je daarmee?
 
Bovenaan Onderaan