Caravan trekken

hemi24

Forumguru
Overdrijven is ook een vak, óf je 2.0 TDI had een paar paardjes verloren...

1B095721-ED9A-4010-86C5-C465827A6B3F.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Trekt goed, maar t.o.v. een 1.6 diesel vindt ik het niet verrassend beter of vlotter...
Prima om een best eind mee van huis te geraken.
 

mwhite

Forumguru
@hendrik38 beste combi zo...
die zal hem idd wel lusten.
ging met de tdi wel makkelijker toch...?
mijn vorige 1.6tdi en 1.4 tsi merk ik wel (niet heel veel) allebei gechipt
diesel ging wat makkelijker en de benzine zuipt met de caravan..
 

hendrik38

Forumguru
@mwhite, met de tdi waren de tussen "sprintjes" wat vlotter, dus bijv. bij inhalen oid. Vanuit stilstand merk ik weinig verschil. Verbruik zat op 1 op 7 :D
 

smart

Actief lid
Dit weekend voor het eerst met de Kodiaq (Sportline 1.5 FSI) en caravan (ca. 1350 kg) op pad geweest. Flink verschil (in positieve zin) ten opzichte van mijn C4 Grand Picasso. Caravan ligt heerlijk rustig en optrekken en remmen gaat soepel. De wegklapbare trekhaak blijkt betrouwbaar ;) en is solide. Ik heb de Emuk spiegels, die zijn zeker ook aan te raden! Gemakkelijk te monteren en zitten muurvast zonder trillingen tijdens het rijden.

IMG_5058.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erikke

Lid
Inmiddels hier ook de eerste ervaringen.
1800 kg aan de wegklapbare haak. Ik kan niet anders zeggen geen problemen met acceleratie en handling. Het rijdt als een huis, maar dan op wielen. Moet oppassen om me aan de snelheid te houden.
Klein voorbehoud; wel voorzien van vrijwel alle assistenten die zijn aangevink op de optielijst van de beer en caravan.

Ik heb de milano aero spiegels (had ik nog) erop meer dan voldoende zicht. Tip; wel het naar beneden kijken van de rechter spiegel tijdens het achteruitrijden uitzetten.
 
Bovenaan Onderaan