Camera monteren in achterklep van combi

EdK

Forumguru
Wat zou een camera trekken ?? half ampére ?
Laat ik zo zeggen er zijn velen je voorgegaan die het op deze wijze ook hebben aangesloten en geen problemen met uitvallende zekeringen hebben gehad.
Bij mijn vorige Fab 3 combi zat het ook over de ruitenwisser en de 4 jaar dat ik hiermee heb gereden nog nooit het probleem ondervonden.
Begin volgende maand word bij me Fab4 ook weer een achteruitrij camera gemonteerd en ingeleerd door Antera, en ik vermoed dat deze ook weer gewoon op de wisser word aangesloten..

Dus tsja met gerust hart kunnen we zeggen dat dit zonder probs goed zal gaan, anders had je dit in een volgeschreven topic hier op forum wel gelezen
 
@EdK bedankt voor je reactie. Het stelt me zeker gerust te weten dat de camera vaker op deze manier succesvol wordt aangesloten.

Ik heb echter nog een laatste vraag voordat ik me er maandag aan ga wagen: op een Engels Skoda forum kom ik tegen dat er enkel de constante 12v en massa wordt aangesloten op de wisser (pin 4 en 1 respectievelijk). Waarom dien ik de geschakelde 12v bij de constante 12v te voegen op pin 4, is dit noodzakelijk?
 

EdK

Forumguru
Het is wel noodzakelijk om het werkend te hebben !
De verdere reden kan ik je niet geven omdat ik die ook niet weet.
Maar misschien dat een @Antera je dit kan vertellen, hij is degene die bij heeft ingebouwd en binnenkort weer inbouwt.
En dit heeft hij al voor velen hier gedaan, inclusief het inleren / aanmelden van de camera
 

Antera

Donateur
Niet aansluiten op je ruiterwissermotor.

12V+ van de mediaunit of vanaf de zekeringenkast.
Massa vanaf een vast punt op de carroserie en het liefst in de auto en niet in de klep
Canbus oppakken bij je mediaunit ( alleen High) camera
12V+ van je achteruitrijlicht pakken ( alleen LOW) camera

En dan coderen anders werkt het niet
 
oei, dat gooit dan weer wat roet in het eten, ik dacht een plan klaar te hebben voor het aansluiten .

12V+ van de mediaunit -> dit is de rode draad in de quadlock aansluiting? Kwestie van solderen dan?

Massa -> duidelijk!

12v+ van de achteruitrijlicht (ik heb een LOW camera) -> dit is dan de geschakelde 12V neem ik aan? Volgens de handleiding zou dit dan aan de zwart/blauwe draad moeten.

Bedankt alvast!
 
12v geschakeld en massa beide op de achterlicht unit, 12v constant op de 12v van de quadlock stekker naar de navi unit in het dashboard kastje.

De beeld kwaliteit valt me een beetje tegen, maar het doet wat ik wil dat het doet en OEM hardware was voor mij een vereiste. Ik denk dat een highline camera een beter beeld geeft en additionele functies.
 

EdK

Forumguru
Beeldkwaliteit kwa kleur moet je in kunnen stellen.
Als je 3 bolletjes rood/groen/blauw in beeld ziet en er op tikt moet je een instelmenu krijgen.
Hier kun je dus wat met de kleuren etc spelen
En ja zodra lens maar iets vuil is heb je zo en zo iets minder beeld.
Maar even schoon maken en beeld is meteen weer stukken beter
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb die instellingen wel voor kleur, contrast enz. Helpt wel iets, maar kleuren blijven soms vreemd afhankelijk van de lichtomstandigheden buiten.

Misschien dat het scherm zelf een beperkte capaciteit heeft qua kleurbereik?
 

EdK

Forumguru
Ach ja ik raakte in de file op terugweg bij Gorichem op A27 en toen ik hem in zijn achteruit deed begon die gast achter meteen te toeteren.
Dus maar weer in zijn vooruit gezet.
Maar tsja wat moet je zeggen over een camera ?? Tis net TV maar dan ff anders.......
Maar zoals vorige keer dat @Antera hem inbouwde zo rap deed hij het dit keer ook weer, daar kun jezelf niet tegenop sleutelen.
Verbindingen netjes gesoldeerd en afgewerkt met vulcaniseer tape.
En een kleine 2 uur later zat alles gemonteerd en aangesloten en ingeleerd.
Hierna heeft Mark nog wat aanpassingen gedaan met VCDS en de mediaunit geupdate (geen meldingen meer op phone Mark ).
En gister me voorband aan gort gereden rechtsvoor tegen een stoeprand van oprit, en tijdens lekke band geen melding maar wel nadat ik reservewiel gemonteerd te hebben.
Was niet te resetten ! Mark had ook nog gekeken maar niet dus.
Vervolgens rij ik op A2 richting die echte stad in NL en begon die weer te mekkeren over lege band, dus ik in meu op accepteren drukken en verdomd hij pakte hem en rij nu dus weer zonder melding...!!???

Was nog net op tijd bij me bandenman in het dorp om wiel af te leveren en achter te laten zodat hij maandag of dinsdag als hij de band binnen heeft deze te monteren.
Dus dat is me eerste bandje na 5K :cry:

Zo je bent weer op de hoogte nu @ertrump !! Hoop dat je nu wel lekker hierdoor kunt slapen....:D

Mark jij nogmaals bedankt !
 
Bovenaan Onderaan