Cadillac DTS 4.6 V8

sitechris

Donateur
Hoe cool. Ik rijd de komende twee weken rond in een 2011 cadillac DTS V8 Northstar. Ik kan het niet laten om toch even te posten, want als autoliefhebbers onder elkaar wil ik mijn eerste indruk toch graag even delen.

Mijn eerste indruk is tweeledig. Is het een goede auto? Ja en nee. Nee omdat het onderstel net niet stevig genoeg is, de automaat verfijning mist, de besturing gevoelloos is en het materiaalgebruik niet goed genoeg is.

Ja omdat de auto comfort met hoofdletter c schrijft, de auto heerlijk luxe is (erg mooi leer, elektr en geventileerde stoelen voor en achter!, xenon, lane warning departure, elektr en verwarmd stuur, een te dikke stereo, schuifdak etc etc. En hij is stil, de stoelen zijn zetels. De hele auto brengt je tot rust. Hard rijden kan, maar je hebt er geen behoefte aan. De vering vangt alles op. Je zweeft over het asfalt. Ultiem zen rijden.

Traktatie is ook de motorisering. Onder de kap een 4.6 ltr V8 met 275 pk. Prestaties heel redelijk, maar met alle kilootjes die de auto weegt is mijn golf toch stukken sneller. Maar boeien. In de usa is hard rijden toch uit den boze. De V8 is perfect. Rustig en stil bij normaal cruisen, maar als je gas geeft hoor je uit de verte opeens een machtige muscle motor brullen. Wat een geweldige sound en wat een blok.

Voorlopige eerste conclusie: de caddy is niet perfect en in europa moet je hem zeker negeren want de wegligging is niet autobahn proof. Hij is ook niet moeders mooiste. Maar toch verovert dit slagachip een plekkie in mijn hart. Deze auto heeft karakter. Bakken vol karakter. I am in love.

Luister maar...http://www.youtube.com/watch?v=pxw77EUJg_Q&feature=youtube_gdata_player

En wat pics

1hbhua.jpg

2le5x5i.jpg

2h72fkx.jpg

346x2jr.jpg

a0jkvo.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Dit is echt op geen enkele manier "mijn auto", maar om 'm eens twee weken onder je kont te hebben lijkt me wel erg gaaf!
 

___JC___

Forumguru
Amerikanen zijn gaaf, punt uit. En dan bedoel ik niet die plastic koreaanse rotzooi die ze hier met een Chevrolet logo proberen te verkopen. :)
Northstar blok gaat al decenia mee in verschillende amerikaanse slagschepen, klinkt heerlijk inderdaad. De laatste keer aan die zijde van de plas had ik een Mustang cabrio. Ook een aanrader Chris. Geniet ervan!
 

Skodadude

Actief lid
Wij hebben vorig jaar ook ruim 3 weken door het zuidwesten gereden.
De eerste weken in een Caddilac SRX Crossover 3 liter en later i.v.m. pech en Nissan Maxima (what's in a name)
Comfort van de auto's staat hoog, maar het is soms wel wat zweverig.
Wat betreft de snelheid, je kan wel hard rijden, maar doe het niet i.v.m. torenhoge boetes en triggerhappy cops, het is zonde.
Je mist zoveel van het uitzicht, laatste stuk Death Valley naar Mojave uitgezonderd:grin:, en de Amerikanen rijden zo lekker relaxed.
Was wel blij dat we in San Francisco de auto hebben ingeleverd en alles met OV gedaan, scheelt een hoop stress en veel parkeergeld.

Have Fun, take only pictures & leave only footprints
 

sitechris

Donateur
Een amerikaan moet je in amerika rijden. Dan past het plaatje perfect. Het is een heerlijke cruiser en die V8 klinkt heerlijk. Mbt mustang. Ik wil nog wel een dagje een muscle car huren tijdens laatste week in florida. Dan heb ik de caddy niet meer omdat we dan wat meer mensen treffen en een mpv huren. Die mpv suckt wel.
 

michelover

Forumguru
Voor de baas ook regelmatig in de USA geweest en ja dan krijg je ook zo'n huurslee.
Rijdt inderdaad allemaal zweverig, en ze hebben bijna allemaal een dikke V8.
Alleen een V8 met van meestal 4.0 liter of meer, met een mickey mouse hoeveelheid PK's.
Mooiste van de motoren is het geluid als je gas geeft en die kolk in de tank hoort.
Wat mij in de verschillende modellen tegen viel was de kofferbak ruimte, neem aan dat de caddy wel wat plaats heeft?
Verder zou ik rustig rijden en als je aangehouden wordt netjes blijven en vooral niet tegensputteren.
Heeft mij in ieder geval geholpen kwam er vanaf met een waarschuwing.
Verder veel plezier in de states.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Ik wil nog wel een dagje een muscle car huren tijdens laatste week in florida.


Ben benieuwd naar je ervaringen .....Al enig idee wat het gaat worden Viper,Camaro,GTO,Firebird??? Ik zou voor de Corvette gaan
Succes met uitzoeken
 

TL@

Forumguru
Wij gaan deze zomer ook naar USA, heb voor het typische Amerikaanse vervoer gekozen, een dikke SUV. Past wel vind ik. Jammer dat een Hummer heel moeilijk te huren is in California, anders had ik graag een beetje extra betaald voor de Hummer, nu zal het iets anders zijn.

Vorige keer, in Florida, had ik een cabrio, echt geen goed idee als het zo heet is. Heb wel altijd met de kap open gereden, dat moet toch als je een cabrio hebt, ook al smelt je weg :1819:

Een Camaro, Mustang of Challenger komt er ook nog wel eens van, maar niet zolang mijn dochter mee op vakantie gaat, want dan is zoiets toch veel te klein (2 vrouwen hebben ontzettend veel rommel mee op vakantie)
 

sitechris

Donateur
Rofl. Ik was net even het boekje aan het lezen en zag een leuke optie. Namelijk het starten van de auto via de afstandsbediening. Nut en noodzaak ontgaan me even, maar het is wel grappig. Wel opmerkelijk. De caddy is een fwd! Bij volgas slippende voorwielen. Ik heb het nog even nagezocht en het bleek idd zo te zijn. Overigena knap....ondanks 275 pk en veel koppel geen torque steer. Wat verder opvalt.....de auto heeft een viertrapsautomaat. Voor een auto die in 2006 is gelanceerd best opmerkelijk. Zeker als je ziet dat er wel heel veel moderne snufjes opzitten of leverbaar zijn als optie. Denk aan radar cruise control, lane warning departure, blis, adaptief onderstel etc. Dat is opmerkelijke van de auto. Soms erg modern en soms outdated.
 

TL@

Forumguru
Typisch Amerikaans dus, compleet geen oog voor details. Voor Amerikanen is in veel gevallen dynamisch rijden (goed weggedrag, alerte moderne automaat,...) een detail. Raar volkje, leuk land om op vakantie te gaan :)
 

sitechris

Donateur
Idd. In de usa is dit een concurrent van de bmw 5. Die heb ik toch liever als ik er eentje zou kopen. Maar voor twee weken verkies ik toch deze. Maar wel met dank aan de hardcore V8
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
E

Ex-lid 2926

Shelby Mustang GT500. Fantastisch uitziende en enorm brute muscle car. Die zal nog wel niet bij de verhuurbedrijven staan, maar een iets minder potente versie is ook niet te versmaden.
 

sitechris

Donateur
I am in luck. We konden nog een camaro ss convertible huren. Wat een goddelijke auto. Sound is buitenaards. Ik heb het opgenomen maar werkelijkheid is far more impressive. Auto heeft 426 pk. Dat is meer dan voldoende. Hij stuurt ook nog prima. Boven verwachting. En hij is best wel listig. Kontje gaat snel dwars. En dan voel je de massa wel ;). Emotie en beleving zeker bij open rijden maximaal. Aantal opgestoken duimen ontelbaar. En als je langsblaft zie je alleen maar mensen lachen. Te cool.

http://www.youtube.com/watch?v=DD8u7iAQxJ0&feature=youtube_gdata_player

15e728h.jpg

9psv0w.jpg

2uelawo.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ubercoole bak! De volgende keer dat ik naar de states ga weet ik al wat mn huurbak wordt. Have fun!
 

sitechris

Donateur
Afgelopen week heb ik een weekje zon gepakt in Florida. We waren met zijn vieren, dus het moest soort van een gezinsauto worden. Er was voor mij maar 1 keus. De nieuwe Cadillac XTS, het topmodel van Cadillac. De opvolger van de Cadillac DTS. Die laatste ken ik goed, zie mijn eerste post.

De XTS is voor mij weer eens het bewijs dat nieuwer niet altijd leuker/beter is. Voorbeelden?

- Peugeot 407
- Renault Clio IV RS
- Porsche 911
- BMW 3 serie (sorry VJ)
- etc.

En ik zet de XTS erbij. De Cadillac XTS is het topmodel van de Cadillac reeks. Dit is een auto voor Amerikaanse senioren die hun hele een V8 rijden en die niet boven de 1500 toeren willen draaien. Just enjoy the torque. De enige wens is comfort en luxe. Niet zo ingewikkeld toch? En hier gaat Cadillac in de fout. Net als andere fabrikanten zijn ze op zoek naar een jonger publiek. Dus is de auto verkrijgbaar met ridicuul grote (en foute!) velgen en is ook het nieuwe CUE systeem aan boord. CUE wil zeggen dat je alles via touchscreen kunt bedienen. Maar helaas werkt de touchscreen gemiddeld genomen slechts 1 op de 3 keer. Je klikt/swipet tot je een ons weegt. Het ziet er overigens heel erg gelikt uit, maar vorm mag nooit boven functie gaan. Ook qua comfort hinkt de auto op twee gedachten. Hij is 90% van de tijd heerlijk zacht geveerd en smooth zoals je van een Cadillac verwacht, maar de 19 inch velgen zorgen er wel voor dat je sommige oneffenheden opeens stevig doorkrijgt.

We zeuren nog even door. De DTS had een antieke viertrapsautomaat, de nieuwe XTS heeft een zestrapsautomaat maar echt vloeiend schakelt hij nooit. Vooral manueel terugschakelen van 2 naar 1 moet je bekopen met harde klappen. Ook bij volgas doorschakelen is er weinig souplesse.

Ook mis ik als petrolhead de heerlijke V8 van de DTS. Deze is vervangen door een sterkere 3.6 liter V6 met 305 pk. Dikke prima op papier, maar in de praktijk mis je koppel. Je moet constant terugschakelen om lekker te accelereren. Dat gaat ten koste van het comfort. En bij vollast klinkt hij wel weer wat rauw. De V8 was echt onovertroffen.

Natuurlijk zijn er ook zaken goed. De stoelen zitten geweldig (echt top!), het materiaalgebruik is verrassend goed (met geperforeerd leer bekleed dashboard, echt hout etc) en dat geldt ook voor de afwerking. En verder is de auto waanzinnig stil en luxe. En de auto is gigantisch ruim achterin. Daar zit je echt als een vorst.

Maar het is niet genoeg. Objectief gezien is de auto voor sommigen beter als zijn voorganger. De XTS is moderner, zuiniger, luxer etcetera. Maar de oude DTS was veel leuker om te rijden. Hardcore comfortabel. Die auto had karakter. Was een echte Cadillac. De nieuwe XTS had ook een Buick kunnen zijn. Of een Lexus. Eenheidsworst. Zoals je steeds vaker ziet bij nieuwe auto's. Zo zonde!

29w4o44.jpg

De achterkant vind ik niet heel sterk ontworpen. Een klein beetje uit proportie.


im5qaq.jpg

Deze zetels zitten echt geweldig. Uiteraard elektrisch verstelbaar en inclusief ventilatie.



5ydkq0.jpg

Het touchscreen geeft snel vlekken. Erger, je moet vaak 3 keer klikken om beweging in het systeem te krijgen. Wel gaaf vind ik het geperforeerde leer op het dashboard. Die zilveren knopjes zitten er voor de sier, die doen het dus niet. Je moet vlak daarboven klikken. Welke 14 jarige dat verzonnen heeft?


35bdyrt.jpg

Veel chroom en bling bling. Kan wel bij een Cadillac. In de USA.


33yrvbk.jpg

Zo ziet de auto er best aardig uit.


euonjt.jpg
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Not my cup of tea, leuk verhaal hoor, dat wel ;) persoonlijk vind ik zowel het interieur als het exterieur niet echt te pruimen :nono: Maar het is ook een Amerikaan hè.
 

sitechris

Donateur
Het interieur is inderdaad smaakgebonden (voor mij hoeft dat touchscreen ook niet zo), maar de afwerking en materiaalgebruik zijn echt verrassend goed te noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan