Bulderend panoramadak

Olavio

Senior Member
Bij mij:

tot 80 / 100 prima met het dak open te doen zonder gebulder (sterk afhankelijk van windkracht en richting trouwens) en met regen af te raden;)

Daarboven gaat bij mij het dak dicht en dan op de kiepstand.

Praktijk: in de stad en op binnenwegen veel en vaak open als het weer het toelaat. Op de snelheid in de file of langzaam rijdend verkeer ook vaak open en als het een beetje doorrijdt op de kiepstand.

Ook nog steeds tevreden panodak gebruiker (weliswaar na modificatie).

Modificatie?
 

CDO

Forumguru
Yep, ik ben een van de gelukkigen met een nieuw frame onder garantie. Mijn dak wou niet meer goed open en dicht (leek wel alsof hij eerst links een stukje ging en daarna rechts) en maakte een raar geluid bij openen en sluiten.

Is een nieuw dakframe in gekomen onder garantie (Ab Mulder) en alles zeer correct opgelost.
 

CDO

Forumguru
Heb van de dealer indertijd begrepen dat smeren geen zin heeft bij kraken omdat het open en sluit systeem een min of meer gesloten cassette is waar smering in is voorzien.
 

Olavio

Senior Member
Inderdaad achterramen spleetje open scheelt merkbaar, zoals ik gisterenmiddag op snelheid mocht ervaren. Die modificatie klinkt niet lekker, maar heb van het probleem (nog) geen last. Ik heb het dak natuurlijk nog niet vaak kunnen gebruiken.
 

CDO

Forumguru
@Olavio ik heb dan ook een S2C en geen O3C maar ik neem aan dat de dakconstructie in de basis hetzelfde is.

Modificatie heb ik weinig van gemerkt, buiten het feit dat ik een dag of 4 in een leenauto heb gereden.

Geen geld gekost (zowel reparatie als vervangend vervoer), zeer netjes dus van de dealer.
 

TedVlemmings

Forumguru
Als men lering heeft getrokken uit de modificatie van de S2C, die toch al wat langer op de markt is dan de O3C, dan is de modificatie nu natuurlijk helemaal niet meer aan de orde omdat men geleerd heeft wat daar fout (?) is gegaan en de daken daar dus meteen op aangepast heeft voor nieuwe productie. Als dat niet zo is dan wordt het tijd voor wat nieuwe strategie want een issue op voorhand voorkomen is beter dan steeds verhelpen (financieel en in gebruikerstevredenheid)
 

CDO

Forumguru
Voor zover mijn kennis reikt worden de daken als compleet pakket door een TIER1 leverancier aan de band geleverd en ingebouwd. Als ze daar niet van hun fouten hebben geleerd zou dat niet handig zijn....
 
Bovenaan Onderaan