Brochure en prijslijst

CDK

Forumguru
@MYOO, diffuse led verlichting is binnen verlichting die brand tijdens het rijden, net als in de Superb 2, in het dak boven de vesnellingspook/dsg schijnen er 2 naar beneden, achter de portiergrepen branden ledjes, het is er, je ziet het, maar je ondervind er geen hinder van, maar het geeft daarentegen wel een luxe uitstraling :)

greetz Corné
 

Darkside

Forumguru
Hmmm, op de Nederlandse Twitter van Skoda staat dat de ACC vanaf juni 2013 beschikbaar is.
Geen idee wat zoiets zal gaan kosten???
Zie dat in de optie Licht pakket verlichting voor voetenruimte achter zit. Maar is onduidelijk of dit ook in de Elegance Businessline aanwezig is. Zelfde geldt voor de optie Bagage pakket. Ook deze komt niet in de BL prijslijst voor. Iemand een idee???
Dat vroeg ik me ook af.
Zou het zo zijn dat als je een BL kiest je bepaalde opties niet mee kunt aanvinken (wat jammer zou zijn)
Dan zou je een non BL moeten kiezen en alle opties los aanvinken, Wat dus weer duurder word.
Ik wacht met smart op een configurator waar ik de komende jaren kan klikken totdat het moment komt dat ik kan bestellen ;)
 

leonpard

Actief lid
Ik heb de nieuwe brochures en prijslijsten inmiddels gedownload van de Skoda site. Nog geen woord over de 14% variant....helaas. Er wordt gesproken over 110 pk, maar weet iemand ook wat het max. koppel zal worden??
 

Raveen

Nieuw lid
Is er al een brochure uit van de accessoires? Want op de prijslijst staan er wel verwijzingingen naar de bladzijden.
Mijnvoorkeur gaat uiteraard ook uit naar de 14% variant. Als ik kijk naar de prijzen van de VW Golf Bleumotion en de overige modellen vergelijk met de Skoda Octavia 3 dan denk ik zelfs dat de Skoda Octavia Greenline tussen de 28.000 en 29.000 geprijst zal worden. En dan maar hopen dat er vanaf de dealer uit 18 inch velgen gemonteerd kan worden en mijn werkgever er niet moeilijk over doet.
 

leonpard

Actief lid
Is er al een brochure uit van de accessoires? Want op de prijslijst staan er wel verwijzingingen naar de bladzijden.
Mijnvoorkeur gaat uiteraard ook uit naar de 14% variant. Als ik kijk naar de prijzen van de VW Golf Bleumotion en de overige modellen vergelijk met de Skoda Octavia 3 dan denk ik zelfs dat de Skoda Octavia Greenline tussen de 28.000 en 29.000 geprijst zal worden. En dan maar hopen dat er vanaf de dealer uit 18 inch velgen gemonteerd kan worden en mijn werkgever er niet moeilijk over doet.

Je ziet bij alle modellen die in 2013 naar <88 gr/km zijn gegaan, dat ze dit o.a. met het verkleinen van de diameter van de velgen voor elkaar krijgen. Megane is naar 15" lichtmetaal gegaan en de Focus van lichtmetaal naar 15" staal met wieldoppen. Ik ben bang dat je 14% met 18" lichtmetaal wel kunt vergeten bij de OIII. Je mag blij zijn als het lichtmetaal blijft!
 

Raveen

Nieuw lid
Mijn collega heeft de Volvo V40 R Design besteld met 14% bijtelling en achteraf 18 inch velgen erop laten monteren vanuit de dealer. Lease maatschappij en werkgever hebben er niet moeilijk over gedaam.
Een Octavia met 15 inch velgen staat niet, dat is echt zonde. Als er bij de Greenline niet mogelijk is om achteraf 18 inch velgen te laten monteren dan ga ik voor de Greentech.
 

Bakkertje

Forumguru
Een 15 inch wiel heeft hogere banden en heeft dezelfde omtrek als een 18 inch wiel met plattere banden.
De reden om 15 inch te monteren zit hem in de breedte van de band, niet in de diameter van het wiel.
 

Darkside

Forumguru
Mijn collega heeft de Volvo V40 R Design besteld met 14% bijtelling en achteraf 18 inch velgen erop laten monteren vanuit de dealer. Lease maatschappij en werkgever hebben er niet moeilijk over gedaam.
.
De werkgever en de LM zullen hier nooit moeilijk over doen. Zij betalen de bijtellen en evt boete namelijk niet.
Het is theoretisch mogelijk dat de BD gaat controleren waar je op rijdt. En als dat 18" wielen zijn terwijl de auto een type goedkeuring heeft in de 14% met 16" only dat je een naheffing krijgt.
 

MY00

Senior Member
Een 15 inch wiel heeft hogere banden en heeft dezelfde omtrek als een 18 inch wiel met plattere banden.
De reden om 15 inch te monteren zit hem in de breedte van de band, niet in de diameter van het wiel.

Leuke theorie maar men kan dit nooit achteraf meten. Waar onderteken jij een contract dat je je best moet doen om de auto zo zuinig mogelijk te laten rijden ook in de toekomst. Op het moment dat de banden versleten zijn zou je dan ook de orginele banden moeten kopen omdat het anders niet klopt. Verder blijkt wel uit de verbruikscijfers dat de fabrikanten goed hun best doen om de boel te bedonderen. Denk jij werkelijk dat er zo meteen ook maar iemand 1:33 gaat rijden met de auto.
 

Canon-Eye

Forumguru
Verder blijkt wel uit de verbruikscijfers dat de fabrikanten goed hun best doen om de boel te bedonderen.
Met permissie - of zonder, mag ook - maar dit is toch echt onzin.

De verbruikstest is feitelijk een Europees genormeerde laboratoriumtest. Er is tot ruim achter de komma exact voorgeschreven hoe die gesimuleerde testrit eruit moet zien, wat er in de auto wel of niet ingeschakeld moet zijn, etc. De autofabrikanten hebben hier geen enkele vrijheid in. Op zichzelf is dat logisch, want alleen door een uniforme manier van testen kun je verschillende auto's onderling vergelijken.

Dat de huidige test erg ver van de praktijk van alledag af staat, is al lang duidelijk en daar is ook genoeg over geschreven en geroepen. Ook de autofabrikanten zijn voor het maken van een meer realistische test, want die zijn het gez**k over het verschil met de praktijk ook allang zat.

Op zich is het natuurlijk volkomen logisch dat elke autofabrikant zijn best doet om zijn produkten - binnen de voorgeschreven criteria - zo gunstig mogelijk uit de test te laten komen. Dat is nu zo, dat zal bij een nieuwe en meer realistische test niet anders zijn. En daar is ook niks mis mee, want de norm geldt nu eenmaal voor iedereen.

En trouwens - als je gaat solliciteren, dan kam je je haar en poets je je schoenen <edit> een keertje extra </edit>. Normaal, toch?
Of ben je dan ook je potentiële werkgever aan het bedonderen?
 

MY00

Senior Member
Dus jij meent echt dat de auto fabrikanten/importeurs zich er iets van aantrekken dat kopers van de auto's klagen dat het verbruik niet overeenkomt met het beloofde? Ik heb nog geen fabrikanten/importeurs iemand geld terug zien geven omdat de auto meer verbruikt. Ja mag altijd commentaar geven op geschrevene van mij, maar of het mag van de administrators weet ik niet.

PS. Ik kam mijn haren elke dag en poets mijn schoenen zeker 1 maal per 2 weken. En trouwens Ja, er is gebleken dat tijdens sollicitatie gespreken erg veel gelogen wordt over kwaliteiten en kundigheden van de sollicitant.
 

Canon-Eye

Forumguru
(1) Ik heb nog geen fabrikanten/importeurs iemand geld terug zien geven omdat de auto meer verbruikt.
(2) PS. Ik kam mijn haren elke dag en poets mijn schoenen zeker 1 maal per 2 weken.
(3) En trouwens Ja, er is gebleken dat tijdens sollicitatie gespreken erg veel gelogen wordt over kwaliteiten en kundigheden van de sollicitant.

(1) Je mist het punt: het gaat om de onderlinge vergelijkbaarheid. Ach weet je, laat ook maar zitten...
(2) Zie <edit> in vorige post.
(3) Da's toch iets anders dan je met inachtneming van de voorschreven spelregels zo goed mogelijk presenteren. Ze moeten testen op deze manier, het aldus verkregen resultaat moet ook in de brochures en andere reclame-uitingen worden vermeld (om weer even on-topic te komen). Sollicitanten die liegen, doen dat uit zichzelf...
 

Fean

Forumguru
Met permissie - of zonder, mag ook - maar dit is toch echt onzin.

De verbruikstest is feitelijk een Europees genormeerde laboratoriumtest. Er is tot ruim achter de komma exact voorgeschreven hoe die gesimuleerde testrit eruit moet zien, wat er in de auto wel of niet ingeschakeld moet zijn, etc. De autofabrikanten hebben hier geen enkele vrijheid in. Op zichzelf is dat logisch, want alleen door een uniforme manier van testen kun je verschillende auto's onderling vergelijken.

Dat de huidige test erg ver van de praktijk van alledag af staat, is al lang duidelijk en daar is ook genoeg over geschreven en geroepen. Ook de autofabrikanten zijn voor het maken van een meer realistische test, want die zijn het gez**k over het verschil met de praktijk ook allang zat.

Op zich is het natuurlijk volkomen logisch dat elke autofabrikant zijn best doet om zijn produkten - binnen de voorgeschreven criteria - zo gunstig mogelijk uit de test te laten komen. Dat is nu zo, dat zal bij een nieuwe en meer realistische test niet anders zijn. En daar is ook niks mis mee, want de norm geldt nu eenmaal voor iedereen.

En trouwens - als je gaat solliciteren, dan kam je je haar en poets je je schoenen <edit> een keertje extra </edit>. Normaal, toch?
Of ben je dan ook je potentiële werkgever aan het bedonderen?

Dit was laatst een groot discussiepunt op Radar.

Vanzelfsprekend hebben ze richtlijnen maar de Autofabrikanten hebben wel degelijk vrijheden. Spiegels inklappen, speciale tijd van de dag rijden, sterker nog men rijdt naar Spanje om te testen ivm de luchtvochtigheid, type asfalt, speciale banden etc etc..

Die richtlijnen zijn wel tot op de komma voorgeschreven.. maar net als belasting ontwijken vinden ze mazen in de wet en dus is het op een legale manier de boel "bedonderen". Iedereen weet dat niemand met zijn spiegels ingeklapt gaat rijden.. maar dit staat niet als voorgeschreven punt in de richtlijnen aangegeven. Kortom die richtlijnen zullen ze moeten aanpakken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ook "foute" richtlijnen zorgen voor een behoorlijk grote mate van onderlinge vergelijkbaarheid. En dáár gaat het toch in de eerste plaats om, als je je autokeuze aan het bepalen bent?

Het is natuurlijk wel goed dat de richtlijnen ter discussie worden gesteld - aanpassen aan recente ontwikkelingen is iets dat zo af en toe (om de 5 of 8 jaar of zo) zou moeten gebeuren, zodat de onderlinge vergelijking ook de vergelijking met de realiteit beter volgt.

Om dat duidelijk te maken zou er bij wijziging ook telkens een overgangsperiode van zeg 1 jaar moeten zijn, waarin verplicht zowel het "oude" als het "nieuwe" normverbruik moet worden vermeld. Kunnen we allemaal mooi in de gaten houden of er verbetering in zit.
 

TedVlemmings

Forumguru
Hebben er hier al mensen ervaring met de werkelijke verbruikscijfers van de nieuwe octavia? In mijn geval bij voorkeur van de 1.6TDI? Komt deze in de buurt van fabrieks of is het nog te vroeg om dat te zeggen?
 
Bovenaan Onderaan