Brochure en prijslijst

Misschien is dit al bekend maar op de duitse Skoda site is de brochure van de nieuwe Octavia al te downloaden en zijn tevens prijzen al bekend.
 

Darkside

Forumguru
Ja op de duitse site kan je hem al een tijdje configureren.
Het is nog even wachten op de nederlandse. Volgens de gegevens zou dat 5 mrt zijn.
 
5 maart zijn de NL prijzen bekend? Zou mooi zijn, vandaag de brief van de leasemij. dat binnen 6 maanden mijn auto vervangen moet zijn. Goede timing.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik had ook net de brochure en prijslijst ontdekt. Waar ik benieuwd naar was, zijn de specificaties van de 1.4tsi motor. Volgens de brochure zijn de prestaties tov het huidige model aangepast.
Vermogen: 122 -> 140 pk
Koppel: 200 -> 250 Nm
Topsn.: 204 -> 215 km/u
Acc. : 9,9 -> 8,4 s

De motor is dus iets krachtiger maar levert flink betere prestaties. Is die motor nou fysiek anders dan het huidige model? Of is het alleen een kwestie van andere software/instellingen? In dat laatste geval moet het dan toch mogelijk zijn de prestaties van de huidige motor met tuning naar dat niveau op te krikken. JD tuned de motor bijvoorbeeld naar 150pk en 270Nm. Dan zou dat de prestaties zelfs moeten overtreffen.
 

Darkside

Forumguru
De 1.4 is er in 2 (of eigenlijk 3) varianten.
1: De 1.4 met 122 pk
2: De 1.4 met 140 pk
3: De 1.4 met 140 pk en cilinder uitschakeling. (nog niet leverbaar bij skoda)
 

Sk_Hans

Forumguru
De 1.4 is er in 2 (of eigenlijk 3) varianten.
1: De 1.4 met 122 pk
2: De 1.4 met 140 pk
3: De 1.4 met 140 pk en cilinder uitschakeling. (nog niet leverbaar bij skoda)
De 1.4 in de Superb heeft volgens mij 125pk.
En in die in de Fabia RS heeft 180pk dacht ik.
 

Darkside

Forumguru
Volgens FB gaat de Octavia 18.990 kosten. Staat nog niet bij welke uitvoering dat is. Maar het valt me nog mee. Werd veel gespeculeerd over een prijs die meer richting de20k ging.

Vwb de 1.4 er zijn ook versies met turbo en compressor. Deze wordt niet geleverd in de Octavia
 

Atria

Actief lid
Is die motor nou fysiek anders dan het huidige model? Of is het alleen een kwestie van andere software/instellingen? In dat laatste geval moet het dan toch mogelijk zijn de prestaties van de huidige motor met tuning naar dat niveau op te krikken. JD tuned de motor bijvoorbeeld naar 150pk en 270Nm. Dan zou dat de prestaties zelfs moeten overtreffen.

De nieuwe 1.4 tsi met 122 en 140 pk is en andere motor dan geleverd in de oude octavia. De cylinderinhoud is meer (1395 ipv 1390 cc) de boring en slag anders en de nieuwe 1.4 heeft geen ketting meer maar een distributieriem.
 

tha a

Senior Member
de pon prijspolitiek sijpelt toch wel een beetje door... ik mis bv in de prijzen de adaptive cruise control en de automatische achterklep op de combi.... toch intene merkbescherming voor vw golf?
 

paulus474

Senior Member
In de Duitse folder staat over de adaptive cruise control volgens mij dat deze pas vanaf juli/augustus/september (weet niet meer precies) of zo beschikbaar is... Weet dus niet of dit voor NL ook geldt?
En de electrische achterklep: deze heb ik wel op een filmpje gezien...
 

Sparkie

Forumguru
Kreeg gisteren een mail met daarin een aardige verrassing van VerrassendSkoda:

ŠKODA heeft op Autosalon van Geneve de nieuwe Octavia Combi en als wereldprimeur de Octavia Combi 4x4 gepresenteerd. Maar dat is niet het enige grote nieuws. Ook de prijzen van de Octavia zijn bekend. Deze beginnen bij 18.990 euro voor de Hatchback en 20.770 euro voor de Combi. Met als absolute primeur slechts 14% bijtelling voor de nieuwe Octavia Greenline als Hatchback en Combi! Bovendien vallen bijna alle andere benzine- en dieselmotoren in de 20% bijtellingscategorie, zowel handgeschakeld als met DSG-transmissie.
 

MY00

Senior Member
Klopt :shocked:, verkeerd gelezen. De prijs van de 14% auto is nog niet bekend en laat volgens Skoda ook nog wel even op zich wachten. Indien ik kijk wat men twitterd
 

Wallie

Lid
Ja, idd, zowel van de Golf Variant als de Octavia Combi is niks bekend qua prijzen. Leuk zo'n persbericht dat hij 14% bijtelling krijgt, maar vervolgens nog maanden moeten wachten voor hij bestelbaar is of nog maar de prijs komt, heb je helemaal niks aan...
 

paulus474

Senior Member
In de Duitse folder staat over de adaptive cruise control volgens mij dat deze pas vanaf juli/augustus/september (weet niet meer precies) of zo beschikbaar is... Weet dus niet of dit voor NL ook geldt?
En de electrische achterklep: deze heb ik wel op een filmpje gezien...
Hmmm, op de Nederlandse Twitter van Skoda staat dat de ACC vanaf juni 2013 beschikbaar is.
Geen idee wat zoiets zal gaan kosten???
Zie dat in de optie Licht pakket verlichting voor voetenruimte achter zit. Maar is onduidelijk of dit ook in de Elegance Businessline aanwezig is. Zelfde geldt voor de optie Bagage pakket. Ook deze komt niet in de BL prijslijst voor. Iemand een idee???
 

MY00

Senior Member
Ik zie dat dit te bestellen is: Zonnescherm voor achterruit, bagagenettenset, 230V socket en middenarmsteun achter.
Voor de verlichting zie alleen dit beschreven staan: Diffuse LED interieurverlichting wat dit inhoud zegt mijn niets.
 
Bovenaan Onderaan