Spiegeltje
Senior Member
De dealer factureerde mijn leasemaatschappij exact 53,82 liter bij aflevering. Dus óf ze overdrijven licht óf dit is minimaal de inhoud van de tank.
Toch bijzonder aangezien er volgens de folders max. 50 L inhoud is.....
De dealer factureerde mijn leasemaatschappij exact 53,82 liter bij aflevering. Dus óf ze overdrijven licht óf dit is minimaal de inhoud van de tank.
Interessant om te weten: in hoeverre kwam de bijvulhoeveelheid volgens de display overeen met de feitelijk getankte hoeveelheid?[...]
Doordat @Antera de optie ""bijvulhoeveelheid" heeft geactiveerd in de boordcomputer heb ik gewoon doorgereden totdat ik aan de 10 zat en ook bij mijn vaste tankstation was aangekomen.

Misschien dat andere leaserijders (bijv Alphabet) na kunnen kijken of er ook een gelijke hoeveelheid in rekening is gebracht.

Misschien kun je hem eens voorzichtig een demo van dit forum aanbieden?Hij had nog nooit van het probleem gehoord. Nuja, hij had ook nog nooit gehoord van problemen bij de levering ook niet. [...] Hij kan niet geloven dat het een algemeen probleem lijkt te zijn.

Vandaag getankt. Nog 35 km actieradius en ik tankte bijna 46 liter. Lijkt dus echt een probleem bij de diesel uitvoeringen..... Bekijk bijlage 23147
Mijn eerste gedachte is dat de vorm van de tank gerelateerd is aan de wielophanging. Torsie-as de ene vorm en mulit-link de andere.Om de verschillen eens te tonen tussen beide brandstoftanks, volgens mij is er geen. (naar vorm toe dan toch)
BENZINE VERSIE:
de tweede afbeelding geeft een tank weer met dubbel vlotter systeem, ik vind er weinig info over wel dat deze in de 1.8TSI ligt. Wat kan duiden dat de tank met betere gewichtsverdeling gebruikt wordt in de sportievere motoren (RS, 1.8TSI, 2.0TSI)
De eerste tank vind je dat in al de andere versies.
Betreft de DIESEL VERSIE:
eigenlijk identiek aan vorm van tank (zie bijlages) en ook hetzelfde principe. De anders gevormde tank wordt gebruikt in de RS 2.0TDI vermoed ik, maar daar ook weer het probleem dat ik momenteel niet meer info vindt.
Bekijk bijlage 23152 Bekijk bijlage 23153